AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Jeg har akkurat innsett at jeg er deprimert. jeg trodde jeg var sånn. At det er sånn jeg alltid har vært. Innesluttet, irritert, treg, lat.. jeg innså det da jeg leste gjennom mailer jeg har sendt før, for flere år siden. Der jeg var vittig, fulgte opp saker på jobb, stilte gode spørsmål, tok initiativ til samlinger etc. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har vært sånn! Det siste året har jeg knapt gjort noe med mindre jeg har fått beskjed om det. Jeg tenker hver dag at jeg lurer sjefen og kollegaene mine, at de ikke skjønner hvor dum og lat og elendig jeg er. Og har så sykt dårlig samvittighet hver gang jeg får lønn. Jeg fortjener jo ikke disse pengene! De skulle bare visst hvor forferdelig jeg er! jeg bruker alle pengene mine på tull, for det er uansett ikke penger jeg burde ha. Kjøper ting som ikke er nyttig, selv om jeg VET jeg gjør det. Så dum er jeg! Jeg burde jo spart for å kjøpe skikkelige møbler, for eksempel. Men jeg bare kjøper tull. men jeg var jo ikke sånn før så sykt å tenke på. At jeg ikke trenger å ha det sånn! jeg sliter med stoffskifte og holder på å finne rett dose på medisiner. Jeg tror jeg er der nå, men kan det hende jeg trenger noe mer eller noe annet? Eller må jeg bare jobbe med det mentale? Jeg orker egentlig ikke gå til legen igjen, føler jeg er der for ofte pga blodprøver (mangler masse jern og hormonene mine er all over the place) og har fra før av dårlig samvittighet over jobben jeg orker ikke gå til legen og si jeg har det dritt! For hva vil det hjelpe? Han har sikkert en million bedre ting å bruke tiden sin på! jeg vil bli produktiv og kreativ og et bra menneske! Men hvordan?! Anonymkode: 3c97e...9c1
Zooey Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker hver dag at jeg lurer sjefen og kollegaene mine, at de ikke skjønner hvor dum og lat og elendig jeg er. Jeg fortjener jo ikke disse pengene! De skulle bare visst hvor forferdelig jeg er! Så dum er jeg! Dette er depresjonen. Hadde det vært en fysisk sykdom som rammet deg så tror jeg kanskje at du kanskje hadde vært rausere med deg selv. Men for å svare på spørsmålet ditt: du må takle roten til problemene dine. Det gjør du ved å gå til fastlegen og fortelle ham hvordan du har det og spørre om henvisning til psykolog. Du fortjener hjelp. Du er syk. Du nevner jo selv at du husker hvordan det var når du var frisk. Det er bivirkninger av depresjonen som gjør at du ikke får gjort ting fordi du bruker all energi på sykdommen (noe som er helt vanlig).
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 Gå til lege. Både jernmangel og hormontull kan bidra til depresjonen. Det er viktig for behandling at legen vet at du sliter mentalt også. Anonymkode: 6019b...226
Crazydoglady Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har akkurat innsett at jeg er deprimert. jeg trodde jeg var sånn. At det er sånn jeg alltid har vært. Innesluttet, irritert, treg, lat.. jeg innså det da jeg leste gjennom mailer jeg har sendt før, for flere år siden. Der jeg var vittig, fulgte opp saker på jobb, stilte gode spørsmål, tok initiativ til samlinger etc. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har vært sånn! Det siste året har jeg knapt gjort noe med mindre jeg har fått beskjed om det. Jeg tenker hver dag at jeg lurer sjefen og kollegaene mine, at de ikke skjønner hvor dum og lat og elendig jeg er. Og har så sykt dårlig samvittighet hver gang jeg får lønn. Jeg fortjener jo ikke disse pengene! De skulle bare visst hvor forferdelig jeg er! jeg bruker alle pengene mine på tull, for det er uansett ikke penger jeg burde ha. Kjøper ting som ikke er nyttig, selv om jeg VET jeg gjør det. Så dum er jeg! Jeg burde jo spart for å kjøpe skikkelige møbler, for eksempel. Men jeg bare kjøper tull. men jeg var jo ikke sånn før så sykt å tenke på. At jeg ikke trenger å ha det sånn! jeg sliter med stoffskifte og holder på å finne rett dose på medisiner. Jeg tror jeg er der nå, men kan det hende jeg trenger noe mer eller noe annet? Eller må jeg bare jobbe med det mentale? Jeg orker egentlig ikke gå til legen igjen, føler jeg er der for ofte pga blodprøver (mangler masse jern og hormonene mine er all over the place) og har fra før av dårlig samvittighet over jobben jeg orker ikke gå til legen og si jeg har det dritt! For hva vil det hjelpe? Han har sikkert en million bedre ting å bruke tiden sin på! jeg vil bli produktiv og kreativ og et bra menneske! Men hvordan?! Anonymkode: 3c97e...9c1 Gå til legen. Depresjon kan skyldes/påvirkes av både rene mentale utfordringer og fysiske ting. Legen får betalt og ett problem er ikke mindre viktig enn et annet. Dessuten er det andre instanser som gjerne følger opp depresjoner osv, men legen må henvise deg. Ellers så kan du jo gå privat, da trenger du ikke henvisning, men må betale mer av egen lomme.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Last ned appen Tankevirus. Anonymkode: cd31b...9a0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 Zooey skrev (1 time siden): Dette er depresjonen. Hadde det vært en fysisk sykdom som rammet deg så tror jeg kanskje at du kanskje hadde vært rausere med deg selv. Men for å svare på spørsmålet ditt: du må takle roten til problemene dine. Det gjør du ved å gå til fastlegen og fortelle ham hvordan du har det og spørre om henvisning til psykolog. Du fortjener hjelp. Du er syk. Du nevner jo selv at du husker hvordan det var når du var frisk. Det er bivirkninger av depresjonen som gjør at du ikke får gjort ting fordi du bruker all energi på sykdommen (noe som er helt vanlig). Nå begynte jeg å gråte. takk. Anonymkode: 3c97e...9c1
Zooey Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå begynte jeg å gråte. takk. Anonymkode: 3c97e...9c1 Bare hyggelig ❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå