AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Får første barn i mai. Kan ikke baby bruke vanlige bomullsklær? Noen som sa til meg at det ble varmt og klamt. Må de bruke ull også gjennom sommeren? Blir ikke det veldig varmt? Virker som det liksom ikke går an å bruke annet enn ull lengre 😅 koster en del mer også Anonymkode: 2910b...390
Kanutten_ Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Nei, over hodet ikke😊Mine har vært plaget m eksem,del har knapt hatt ull på kroppen.bruker bambus ,fleece og lagpålag om vinter 😊 bomull puster det også 13
Crazydoglady Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får første barn i mai. Kan ikke baby bruke vanlige bomullsklær? Noen som sa til meg at det ble varmt og klamt. Må de bruke ull også gjennom sommeren? Blir ikke det veldig varmt? Virker som det liksom ikke går an å bruke annet enn ull lengre 😅 koster en del mer også Anonymkode: 2910b...390 Ull er ikke nødvendigvis varmere. Tynn ull er godt hele året og mye luftigere enn feks bomull. Men nei, du må på ingen måte ha ull året rundt. Aldri brukt det utenom på vinter her. 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Nei, har ikke brukt ull på noen av mine på senvåren/sommeren. Du kan eventuelt kjøpe noen få sett med sommerull/silkebkanding til nyfødt, mai kan jo være kjølig. Anonymkode: 5fb7b...2a1 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Nei, jeg brukte aldri ull etter april, og fram til kulda kom i oktober/ november. Bruker ikke ull på sommeren. Kjenner ingen som gjør det 😉 Bomull er mykt og deilig. Mye ull kan være grovt og ubehagelig for babyen, uten at det kan si ifra om det..,, Anonymkode: 49cf6...8d1 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Jeg brukte ikke så mye ull på mine barn når de var babyer, Brukte stort sett på de kaldeste dagene om vinteren, men aldri om sommeren. Dvs, som førstegangsmamma med eldstemann så skulle jeg vel prøve å gjøre alt riktig og bruke kun ull, selv om sommeren, men han var for varm av seg og rant bort, så tok til fornuft og droppa det. Han kokte gjerne i ull om vinteren også han. Tok i bruk mer ull når de begynte i bhg og var mer ute i all slags vær. Da var ull godt å ha på våte dager både på sen vår og tidlig høst. Anonymkode: 5d88c...568 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Takk, for svar da kan jeg vel så smått handle litt bodyer og pysjer på januarsalg Anonymkode: 2910b...390
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 Jeg elsker ull, og min har bodd i ull siden han ble født. Men fra mai til ca september har det gått i bomull, og evt en strikkejakke/tynn ulljakke/genser utenpå ved behov. I vognen hadde vi et tynt ullteppe. Så nei, du trenger nok ikke hamstre ull. Du vet jo ikke hvor varmt det er i mai heller, også kommer det an på om du bor på milde vestland eller i finnmarken😅 Anonymkode: 4a251...266
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 Min eldste, født i september, brukte bare vanlige bommullsklær det første året. Han hadde sensitiv hud som fort fikk varmeutslett, og ull var ikke svalende nok innendørs. Når vi skulle ut tok vi på mer klær ved behov, men ofte var lue, ullsokker og dyne nok. Det hendte stadig at vi tok på for mye klær, og måtte snike klær av en sovende, svett baby. Jeg kan ikke se for meg at vår kommende sommerbaby vil takle ull i juli bedre enn vår høstbaby i oktober, så vi satser på lette klær i bomull, kombinert med skygge. Anonymkode: 5ffcd...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 Har aldri brukt annet enn vanlige bomullsklær til mine små, mest fordi jeg selv er vant til det. Jeg er ganske sensitiv for ulike stoffer på huden, jeg har aldri blitt klam i vanlig bomull. Men pga ulls egenskaper kjøpte jeg et par bodyer i ull til dattera mi. Det viste seg at hun ikke tålte det så bra, og hun blir bare irritert. På nr to gadd jeg ikke det. Men! Moren min strikker masse nydelige klær til barna mine, og de er perfekte å bruke utenpå bomullsklærne.😊 På sommeren går de i teskjorte. Anonymkode: b07f6...7be 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 Neida! Vi har et februarbarn fra før og venter nå januarbarn. Ikke brukt ull i starten på noen av de (utenom overlag i ull) Det går helt fint. Mine har rett og slett Blitt FOR varm av det, varmeutslett etc. se ann behovet, men i mai holde bomull lenge. Anonymkode: f1edf...9e2 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #12 Skrevet 10. januar 2022 Min på 7 mnd bruker ikke ull nå heller. Inne er det varmt, og ute ligger han med ulldress i vognpose. Har kjøpt inn litt ull for å ha når han blir stor nok til å sitte i pulk bare. Anonymkode: 558a4...e40
mereo Skrevet 10. januar 2022 #13 Skrevet 10. januar 2022 Kanutten_ skrev (11 timer siden): Nei, over hodet ikke😊Mine har vært plaget m eksem,del har knapt hatt ull på kroppen.bruker bambus ,fleece og lagpålag om vinter 😊 bomull puster det også Kan jeg spørre hvordan du løser lagpålag-konseptet? Har en baby som reagerer på ull og trenger litt inspirasjon/tips rundt det 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #14 Skrevet 10. januar 2022 mereo skrev (3 minutter siden): Kan jeg spørre hvordan du løser lagpålag-konseptet? Har en baby som reagerer på ull og trenger litt inspirasjon/tips rundt det Vår har også barneeksem, så kan si hvordan vi løser det. Er det kjempe kaldt og vi skal på tur er det bambus innerst, ulldressover, bomullsokker, ullsokker, kivat baklava, deretter ned i dunpose som ligger på lammeskinn. Skal vi ut å kjøre er det samme greia, bare fotposer istedenfor og ullteppe over i bilsetet. Er det ikke så kaldt, har vi bomull innerst. Anonymkode: 51edd...4b6 1
mereo Skrevet 10. januar 2022 #15 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vår har også barneeksem, så kan si hvordan vi løser det. Er det kjempe kaldt og vi skal på tur er det bambus innerst, ulldressover, bomullsokker, ullsokker, kivat baklava, deretter ned i dunpose som ligger på lammeskinn. Skal vi ut å kjøre er det samme greia, bare fotposer istedenfor og ullteppe over i bilsetet. Er det ikke så kaldt, har vi bomull innerst. Anonymkode: 51edd...4b6 Takk Alle sier jo ull er gull, men det gjelder jo ikke alle 🙈 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #16 Skrevet 10. januar 2022 Brukte ikke ull på min sommerbaby før det var vinter. Brukt mye ull på vibterbabyen derimot. Men mest fordi ull ikke blir kaldt når det er vått, og han gulper en del. Orker ikke klesskift hele tiden, særlig om natta 😅 også har vi et kaldt hus. Men hadde gått helt fint med bomull også! Anonymkode: 9aee0...940
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #17 Skrevet 10. januar 2022 Veldig mange babyer som ikke tåler ull da. Ull er veldig praktisk for foreldrene, men ikke så bra for barna Anonymkode: 662f0...6a1 2
Amatariel Skrevet 10. januar 2022 #18 Skrevet 10. januar 2022 Mitt mai-barn begynte ikke å bruke ull i stor skala før høsten og kaldere tider kom. Da ble det deilig med ullbodyer o.l. Eneste unntaket var vel noe hjemmestrikk som uteklær og en tynn LilleLam-dress vi hadde som vi brukte rundt nyfødttiden når vi skulle ut.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #19 Skrevet 10. januar 2022 mereo skrev (2 timer siden): Takk Alle sier jo ull er gull, men det gjelder jo ikke alle 🙈 Jeg er så lei av maset om ull. Alle sier hele tiden bruk ull! Men jenta mi får utslett av det, enda vi smører hu 3 ganger om dagen for sensitiv hud og eksem. Virker ikke som noen forstår at vi da må være forsiktig med ull. Men føler meg som en dårlig forelder om jeg ikke bruker ull. Anonymkode: b833b...99b 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #20 Skrevet 10. januar 2022 Burde vært ulovlig å bruke ull på barn som er for unge til å fortelle at det klør Anonymkode: 662f0...6a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå