AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Ser stadig jenter/damer som sier at de plutselig får mensen midt i lunsjen, telefonsamtalen, på bussen.. Er det jeg som er unormal? For min mens kommer ikke helt plutselig, den starter liksom gradvis.. Er det virkelig vanlig å få akutt behov for tampong/bind? Anonymkode: f6de1...17d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Ja, noen ganger kommer det plutselig. Har selv hatt en god del ganger at det kommer som lyn fra klar himmel. Kleint når det blør gjennom Anonymkode: 858cf...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Det er like normalt som å merke den kommer langsomt. Du er ikke normal om du tror det Anonymkode: d3925...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Ikke før overgangsalderen. Nå kan det derimot komme helt uten forvarsel. Når man trodde man snart hadde kjøpt sin siste pakke bind, må man isteden hamstre. Anonymkode: affa1...417
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Vi er vel ganske mange som får mensen veldig brått og i løpet av få minutter (eller til og med sekunder). Anonymkode: c6ce4...3ae 2
solmåneogstjerner Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 Mange opplever det ja. Skjedde ofte med meg i tenårene, roet seg etterhvert. Lurt å ha bind/tampong og truse med seg i vesken/sekken. Om ikke annet så for å kunne hjelpe en medsøster i nød 😊 nå har jeg ikke mens lenger, men bærer rundt på et par tamponger likevel, for sikkerhets skyld 😊
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 En merker det ikke før en plutselig merker at nå skjer det noe og da bør en komme seg ut på do eller bad og gjøre noe med saken fort, før det kanskje skjer et uhell som alle kan se. Lekkasje er aldri ok og ikke noe uvanlig med at det kan skje raskt. Anonymkode: c9a64...8ad
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Det kom veldig overraskende på når jeg var yngre, det var i full gang på minuttet. Synes det har endret seg med alderen (jeg er 35+) og nå får jeg som regel et par timers varsel i form av mild smerte og lite blødning i starten. Mye mer praktisk. Anonymkode: f6690...283
EEØm Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 For meg har det alltid vært plutselig, oj der kom det, og da gjennom to og tre lag. Jeg gikk alltid med truseinnlegg dagene jeg ventet. (Trodde det var sånn for alle?) Men nå med spiral er det mye mindre mengder, så da går det ikke gjennom trusa en gang den første timen. Rekker å gå på do og legge inn papir om jeg ikke har menskoppen tilgjengelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå