Gå til innhold

Kokte egg


Gjest Violetta

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta

Jeg ser enkelte her koker opp en del egg og oppbevarer dem i kjøleskap. Men kokte, kalde egg er jo så vanskelige å skrelle!

Kan jeg oppbevare dem i vann i kjøleskapet? Det gjør det jo lettere å skrelle dem uten at halve egget følger med skallet i bosset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke kokte kalde egg er vanskelige å skrelle i det hele tatt. Jeg legger dem i kaldt vann straks de er kokte og lar de avkjøles der, tror nok det har mye å si. Så ligger de i kjøleskap til de skal brukes. Slår den ene enden mot benken og bare skreller av skallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Jeg synes ikke kokte kalde egg er vanskelige å skrelle i det hele tatt. Jeg legger dem i kaldt vann straks de er kokte og lar de avkjøles der, tror nok det har mye å si. Så ligger de i kjøleskap til de skal brukes. Slår den ene enden mot benken og bare skreller av skallet.

Ok, da prøver jeg da. Kanskje det er bare det at jeg ikke har hatt dem i vann i det hele tatt de gangene jeg har prøvd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har spist egg som har ligget opptil 5-6 dager uten problemer. De har alltid vært hardkokte, men jeg antar at bløtkokte egg går bra det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...