Gjest Violetta Skrevet 17. oktober 2005 #1 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg ser enkelte her koker opp en del egg og oppbevarer dem i kjøleskap. Men kokte, kalde egg er jo så vanskelige å skrelle! Kan jeg oppbevare dem i vann i kjøleskapet? Det gjør det jo lettere å skrelle dem uten at halve egget følger med skallet i bosset.
Arkana Skrevet 17. oktober 2005 #2 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg synes ikke kokte kalde egg er vanskelige å skrelle i det hele tatt. Jeg legger dem i kaldt vann straks de er kokte og lar de avkjøles der, tror nok det har mye å si. Så ligger de i kjøleskap til de skal brukes. Slår den ene enden mot benken og bare skreller av skallet.
Gjest Violetta Skrevet 17. oktober 2005 #3 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg synes ikke kokte kalde egg er vanskelige å skrelle i det hele tatt. Jeg legger dem i kaldt vann straks de er kokte og lar de avkjøles der, tror nok det har mye å si. Så ligger de i kjøleskap til de skal brukes. Slår den ene enden mot benken og bare skreller av skallet. ← Ok, da prøver jeg da. Kanskje det er bare det at jeg ikke har hatt dem i vann i det hele tatt de gangene jeg har prøvd.
Gjest gjesta Skrevet 17. oktober 2005 #4 Skrevet 17. oktober 2005 kor lenge kan dei ligge før dei e "gamle" da?? må dei vere hardkokte?
Arkana Skrevet 17. oktober 2005 #5 Skrevet 17. oktober 2005 Tja, jeg har spist egg som har ligget opptil 5-6 dager uten problemer. De har alltid vært hardkokte, men jeg antar at bløtkokte egg går bra det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå