amit Skrevet 11. februar 2022 #161 Del Skrevet 11. februar 2022 On 1/20/2022 at 6:07 PM, EnKoppTe said: Det er ikke slik at noen forventer russiske soldater i våre gater akkurat, men det som nå skjer med strømprisene i Europa (og i Norge) har en forbindelse til Putins eksport av gass, som han nå holder igjen. Det er bevisst taktikk for å destabilisere Europa, som han forsåvidt har jobbet med i lengre tid, bare med andre virkemidler. Høye strømpriser i Norge skyldes at norske politikere eksporterer den norske kraften til utlandet, og dette har absolutt ingenting med Putin å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnKoppTe Skrevet 11. februar 2022 #162 Del Skrevet 11. februar 2022 amit skrev (23 minutter siden): Høye strømpriser i Norge skyldes at norske politikere eksporterer den norske kraften til utlandet, og dette har absolutt ingenting med Putin å gjøre. Strøm- og gassmarkedet henger sammen i Europa. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 11. februar 2022 #163 Del Skrevet 11. februar 2022 Hvis Russland skyter rakett eller dreper noen i Ukraina så har jeg ingen respekt til Russland. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 11. februar 2022 #164 Del Skrevet 11. februar 2022 Russland kommer ikke til å angripe. Alt dette er skapt av USA som prøver å framprovsere et angrep og ønsker å bruke situasjonen til å sette i gang økonomiske sanksjoner mot Russland. Nå har de klart å spre frykt og fått andre natoland til å bli med på å skape et bilde av Russland som en løs kanon som kan angripe når som helst. Det er USA som opptrer farlig her. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 11. februar 2022 #165 Del Skrevet 11. februar 2022 kar90 skrev (1 minutt siden): Russland kommer ikke til å angripe. Alt dette er skapt av USA som prøver å framprovsere et angrep og ønsker å bruke situasjonen til å sette i gang økonomiske sanksjoner mot Russland. Nå har de klart å spre frykt og fått andre natoland til å bli med på å skape et bilde av Russland som en løs kanon som kan angripe når som helst. Det er USA som opptrer farlig her. Konspirasjonsteorier kan være morsomt, ja... Russland har allerede beveget seg inn i Ukraina, bidrar militært osv og har en haug med soldater langs grensa. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 11. februar 2022 #166 Del Skrevet 11. februar 2022 norw skrev (Akkurat nå): Konspirasjonsteorier kan være morsomt, ja... Russland har allerede beveget seg inn i Ukraina, bidrar militært osv og har en haug med soldater langs grensa. Hva har det å si at de har soldater på sitt eget territorium? Russland har ingenting å vinne på å innvadere Ukraina. Det eneste Russland har gjort er å flytte sine tropper rundt om på ege territorium. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 11. februar 2022 #167 Del Skrevet 11. februar 2022 Du kan umulig være seriøs. Selvsagt er det av vesentlig betydning om Russland har en hel haug med soldater langs grensa, som virker rimelig truende. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 11. februar 2022 #168 Del Skrevet 11. februar 2022 Russland sier at de ikke har planer om å angripe og at de bare øver, men samtidig så er situasjonen såpass spent og Russland opplever ikke at de er blitt hørt. Men USA provoserer og påstår hele tiden at Russland snart kan angripe. Ukraina har vel nettopp prøvd å roe ned, men nå anbefaler flere land at borgere skal reise ut av landet og anbefaler ikke reiser inn i Ukraina. I tillegg så skal Nato flytte flere styrker inn i land som er i nærheten av Russland. Noe Russland absolutt ikke ønsker. Samtidig så har de vel fortsatt en dialog, men jeg synes det er litt mye frem og tilbake når jeg leser nyheter. Men det er veldig spent så jeg vet ikke helt. Egentlig er jeg usikker på om Russland har tenkt å invadere eller om de bare ønsker å presse vesten til å møte deres krav. Om dialogen ikke fører frem så er det vel en mulighet for at de angriper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 11. februar 2022 #169 Del Skrevet 11. februar 2022 norw skrev (1 minutt siden): Du kan umulig være seriøs. Selvsagt er det av vesentlig betydning om Russland har en hel haug med soldater langs grensa, som virker rimelig truende. Det har jo ingen betydning annet enn at det er et Russland som vil vise at de fortsatt er en militærmakt og ikke har tenkt til å la vestlig allianser dempe deres aktiviteter på egne territorium. Det er akkurat det samme de har holdt på med på vår grense i takt med at vi har latt amerikanske styrker bygge militærbaser her. Selvfølgelig vil de mobilisere langt mer rundt Ukrainas grense, men det betyr ikke at de kommer til å innvadere. De har jo ingenting å tjene på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 11. februar 2022 #170 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) kar90 skrev (17 minutter siden): Russland kommer ikke til å angripe. Alt dette er skapt av USA som prøver å framprovsere et angrep og ønsker å bruke situasjonen til å sette i gang økonomiske sanksjoner mot Russland. Nå har de klart å spre frykt og fått andre natoland til å bli med på å skape et bilde av Russland som en løs kanon som kan angripe når som helst. Det er USA som opptrer farlig her. Det har du helt rett. Målet fra starten av er to ting: å kunne ilegge flere økonomiske sanksjoner mot Russland og å styrke fiendebilde. Russlan har ikke gjort noe galt siden de tok krim i 2014. At de tok krim var også en reaksjon på at USA og EU styrtet den demokratisk valgte regjeringen i Ukraina. Så det gjør det jo mildere. Biden og Demokratene, samt mange Europeiske politikere, ønsker at Russland skal bli den store fienden. De ønsker å holde dem nede økonomisk. Dette for å styrke Kina og å redusere fiendebildet av landet. Den vestlige eliten er totalt i lomma på Kina og tjener enorme summer der borte. Taperne blir Europa, som vil lide økonomisk og sosialt, fordi vi ikke kan handle med Russland og ikke får kjøpe noen av naturressursene til landet. Ressursene går til fabrikkene til den vestlige eliten som har bygget i Kina. Endret 11. februar 2022 av Jaconandersen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 11. februar 2022 #171 Del Skrevet 11. februar 2022 Russland fremstår som truende og bør trekke seg tilbake om de ønsker å unngå en stygg konflikt som involverer vestlige land. Det er vanskelig å vite hvor sannsynlig et russisk angrep er, men bare det at det er en viss fare for det sier en hel del om Russland. Vi får bare håpe at de forstår at de ligger tynt an om de prøver seg på noe, og at vestlige land virkelig trår til ved behov. Det er altfor risikabelt å la Russland herje i Øst-Europa uten at noen griper inn. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PaperFlower Skrevet 11. februar 2022 #172 Del Skrevet 11. februar 2022 17 minutter siden, kar90 said: Russland kommer ikke til å angripe. Alt dette er skapt av USA som prøver å framprovsere et angrep og ønsker å bruke situasjonen til å sette i gang økonomiske sanksjoner mot Russland. Nå har de klart å spre frykt og fått andre natoland til å bli med på å skape et bilde av Russland som en løs kanon som kan angripe når som helst. Det er USA som opptrer farlig her. Jeg kjenner en russer som sier det samme. Denne personen har familie både i Russland og Ukraina, og er ikke bekymret for krig. De sier det bare er for å vise muskler, og at media og USA får det til å virke mye verre enn det egentlig er. Denne samtalen var riktignok noen uker siden nå, men går ut ifra at ingenting har forandret seg da temaet ikke har blitt tatt opp igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 11. februar 2022 #173 Del Skrevet 11. februar 2022 PaperFlower skrev (5 minutter siden): Jeg kjenner en russer som sier det samme. Denne personen har familie både i Russland og Ukraina, og er ikke bekymret for krig. De sier det bare er for å vise muskler, og at media og USA får det til å virke mye verre enn det egentlig er. Denne samtalen var riktignok noen uker siden nå, men går ut ifra at ingenting har forandret seg da temaet ikke har blitt tatt opp igjen. Blir uansett helt feil å stole blindt på enkeltindivider. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 11. februar 2022 #174 Del Skrevet 11. februar 2022 norw skrev (Akkurat nå): Blir uansett helt feil å stole blindt på enkeltindivider. Stoler du ikke på Ukraina sin president heller? Han sier jo det samme. Og Putin har jo gjentatt dette gang på gang. Han sier jo også at Russland ikke har en sjans mot vesten millitært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 11. februar 2022 #175 Del Skrevet 11. februar 2022 Nå påstår jo USA at Russland kanskje kommer til å invadere under OL, men jeg vet ikke om jeg kjøper den. Jeg tviler på at Russland har lyst til å irritere Kina. De er en såpass stor og mektig alliert at det ville vært idiotisk. Det er vel kun USA som maser om at Russland kommer til å invadere mens andre land i Nato heller ønsker dialog først og fremst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 11. februar 2022 #176 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) Jaconandersen skrev (2 minutter siden): Stoler du ikke på Ukraina sin president heller? Han sier jo det samme. Og Putin har jo gjentatt dette gang på gang. Han sier jo også at Russland ikke har en sjans mot vesten millitært. Stoler mer på ham enn forumbrukeres bekjente, men er generelt skeptisk til statsledere i "u-land". Endret 11. februar 2022 av norw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 11. februar 2022 #177 Del Skrevet 11. februar 2022 norw skrev (3 minutter siden): Stoler mer på ham enn forumbrukeres bekjente, men er generelt skeptisk til statsledere i "u-land". Men USA stoler du på, som står det på sidelinjen og maler Russland som en ustabil, løs kanon midt under NATOS forsøk på diplomati. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenesene Skrevet 11. februar 2022 #178 Del Skrevet 11. februar 2022 Kan vi få oppleve aliens før 3 verdenskrig? Synes vi fortjener det etter Covid. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 11. februar 2022 #179 Del Skrevet 11. februar 2022 Lenesene skrev (2 minutter siden): Kan vi få oppleve aliens før 3 verdenskrig? Synes vi fortjener det etter Covid. Kommer ikke til å bli tredje verdenskrig med det første. Det eneste jeg tror kan skape tredje verdenskrig er om de får tak i atombomber i Afrika eller etniske spenninger blir for høye i vesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litterly Skrevet 11. februar 2022 #180 Del Skrevet 11. februar 2022 Nå er jeg ikke ekspert og har egentlig aldri brydd meg om politikk, men kan noen hjelpe meg å forstå litt her? Hvis Russland går til angrep på Ukraina og dermed havner i konflikt med NATO og USA og det blir krig, hvilke konsekvenser vil det få for oss vanlige folk som bor i et land som er NATO medlem? La oss si det går så langt at det blir krig mellom flere land inkludert NATO da, hvor skal de da krige? Ikke meningen å virke for selvopptatt, det er selvfølgelig veldig synd på folk i Ukraina og mange kommer til å dø der nede. Men må jo si jeg er bekymret. Nå har vi hatt en krise i verden med tanke på pandemien som virker så skremmende i begynnelsen. Og nå dette. Hvor skal dette ende? 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå