Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Ellemelle93 skrev (1 time siden):

Og få hele NATO-alliansen etter seg? Tviler.. Men man vet vel aldri med Putin.

Det tenkte jeg også, men tror du Nato er villig til å starte verdenskrig for Svalbard? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EnKoppTe skrev (13 minutter siden):

Det tenkte jeg også, men tror du Nato er villig til å starte verdenskrig for Svalbard? 

Svalbard er en del av Norge, så ja. Det er en del av pakten. Angripes ett NATO-land, så skal medlemslandene bidra og forsvare landet.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Hotwife said:

Men hvorfor mener noen at Nato skal blande seg? Dette er jo et oppgjør de imellom. Var det ikke noe med at over halvparten av innbyggerne i Ukraina, vil være en del av Russland? De som ikke fikk stemmerett ved sist valg, fordi de ikke ville levere inn sine russiske pass? Tror ikke nåværende president har rent mel i posen, og at dette er noe russerne reagere på. Var ikke han avbildet i nazihilsen på ett eller annet? Dette forsvarer på ingen måte en slik invasjon, men det er jo en forklaring. Føler norske medier kun vier sin spalteplass fra Ukraina sitt ståsted.

Correct me if I'm wrong, jeg er ikke ute etter å spre feilaktig informasjon eller krangel.

Det er veldig nytting for Putin at folk går rundt og sier "nei men vi kan jo ikke vite hvem som har rett, hvem som har galt". Så i dette i tilfelle er du, unnkskyld språket, en "nyttig idiot". For meg virker det som om du har god tilgang til russisk propaganda, noe Russland har kvernet ut i bøtter og spann de siste årene for å legitimere det de gjør. Det er en ting jeg er sikker på-det stemmer ikke at over halvparten av innbyggere i Ukraina vil være en del av Russland, skjønner ikke hvor du tar dette ifra. Og Ukrainas president er jøde, den eneste jødiske president i verden utenfor Israel. Brødre til hans bestefar ble drept under Holocaust. Hvis han går rundt og hilser med nazihilsen, da må det være det merkeligstet fenomenet som finnes i denne verden. Før 2014 var ukrainere kalt for broderfolk. I 2014 ble de plutselig nynazister som må "denazifiseres". Putin snakker om at Ukraina ikke har rett til å eksistere, invaderer nabolandet og kaller dem for nasjonalister. Det er opp til deg om du vil ta det for en god fisk.

Endret av Fiskegrateng
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EnKoppTe skrev (22 minutter siden):

Nei du har jo et poeng der. Ingen gidder risikere verdenskrig for svalbard så vi må nok bare finne oss i å være i NATO som beredskap for resten. Kan ikke regne med å få noe hjelp tilbake. At ingen har tenkt på det. jaja

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egenskap skrev (3 minutter siden):

NYTT PÅ NYTT, HUMOR PROGRAMMET. 

Har ikke sett og vet ikke hva det gjelder, men har de laget humor av krigen så er det ikke første gang de driter seg noe jævlig på leggen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (19 minutter siden):

Nei du har jo et poeng der. Ingen gidder risikere verdenskrig for svalbard så vi må nok bare finne oss i å være i NATO som beredskap for resten. Kan ikke regne med å få noe hjelp tilbake. At ingen har tenkt på det. jaja

For et flåsete og fordummende svar. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oleidole1999 skrev (51 minutter siden):

Tror du virkelig Putin er alene? Det finnes flere Putinere og FSB vil nok erstatte han raskt med en langt farligere spiller.

Over 350 i eliten som sitter på milliarder hver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Jeg ser på kveldsnytt nå og hun sa at flyalarmen gikk akkurat nå da de gikk på lufta. I tillegg kom det flere skudd 😭. Hvor skal dette ende 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

malifika skrev (1 minutt siden):

Kjære vene. Jeg ser på kveldsnytt nå og hun sa at flyalarmen gikk akkurat nå da de gikk på lufta. I tillegg kom det flere skudd 😭. Hvor skal dette ende 🙈

Flyalarmen går hele tiden.. Gjort det med jevne mellomrom i hele dag. Det er totalt krise i Kyiv nå 😔

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirisiri10
Jajajane skrev (7 timer siden):

Det er fortsatt bare mennesker i de flyene også som,følger ordre og gjør jobben sin. Fortsatt rørt? 

Med tanke på hvor stor skade disse pilotene i de russiske flyene kan gjøre vs en ukrainsk soldat som forsvarer landet sitt så JA, uten tvil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HalldirV2 skrev (8 timer siden):

Helt jævlig, og helt unødvendig. Pure ondskap. 

Å gå på uskyldige sivile gjør meg så inderlig forbannet. Syke mennesker..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
*luna* skrev (16 minutter siden):

Gjør egentlig NATO noe for å prøve å finne en fredelig løsning på denne konflikten? 

Har du ikke fått med deg alle møter og dialoger de har prøvd å ha i forkant. Hva slags fredelig løsning mener du er mulig nå, at Putin bør få viljen sin? Det ville være det eneste han hadde godtatt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som er redd for hvilke dystre nyheter man våkner til i morgen, hvis man legger seg nå….? Har ikke lyst til å sove faktisk…

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellemelle93 skrev (5 minutter siden):

Flere enn meg som er redd for hvilke dystre nyheter man våkner til i morgen, hvis man legger seg nå….? Har ikke lyst til å sove faktisk…

Det er alltid bedre å sove. En flukt fra virkeligheten er bra. Det er det at man må våkne igjen som er kjipt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...