Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

In absentia skrev (6 minutter siden):

Kirkenes og Svalbard neste?

Og få hele NATO-alliansen etter seg? Tviler.. Men man vet vel aldri med Putin.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (19 minutter siden):

Norge sender penger, men ikke penger til støtte for krigføring. Vi sender / bidrar heller ikke til våpen. Nå har Sverige valgt å gjøre dette, noe som tyder på at de støtter opp i krigen (velger side).  Jeg tenkte at dette ville holdes i Russland og Ukraina, men nå er jeg jammen ikke sikker på om det stopper der… 

england har også sagt seg villig til å vurdere…. Dette vil gå til helvete hvis dette blir løsningen….

Har du kilder på at Sverige sender «militær støtte»? 
Kan du også komme med kilder på at England «vurderer»? 
Jens hadde konferanse nå nylig og sa at NATO har hele veien hjulpet med våpen etc.. så det er ikke noe nytt tror jeg. Men så fort det blir militære tropper så blir det annerledes. Tydeligvis tropper nato opp langs nato landene , men ingen planer om å invadere. Tror det gjelder også for UK. Nato landene står sammen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampstamped skrev (5 timer siden):

Hvorfor i alle dager sanksjonerer Ukraina Norge? Ser de har trukket seg fra Kollen? Rart. Hva er det de ønsker fra oss?

Det er nok ikke så lett å få deltatt når du verken får ladet opp/trent, ikke får lov til å forlate landet, eller vet om du i det hele tatt er i live den Kollen-helga..

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
Urias skrev (Akkurat nå):

Endelig våkner NATO. Sender nå inn våpen via Polen.

Nato har vel sendt våpen inn til Ukraina fra før av så det er vel ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Becky skrev (3 minutter siden):

Har du kilder på at Sverige sender «militær støtte»? 
Kan du også komme med kilder på at England «vurderer»? 
Jens hadde konferanse nå nylig og sa at NATO har hele veien hjulpet med våpen etc.. så det er ikke noe nytt tror jeg. Men så fort det blir militære tropper så blir det annerledes. Tydeligvis tropper nato opp langs nato landene , men ingen planer om å invadere. Tror det gjelder også for UK. Nato landene står sammen. 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dMbpv/volodymyr-zelenskyj-president-i-ukraina-tackar-sverige

Her takker han Sverige for militær støtte, men uklart hva det innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (Akkurat nå):

Nato har vel sendt våpen inn til Ukraina fra før av så det er vel ikke noe nytt.

Er vel snakk om betydelig økt omfang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NATO har jo sagt at de ikke vil blande seg inn militært, men likevel sender de styrker osv.. jeg er redd dette vil ta dårlig av , og at det vil få konsekvenser langt utover Ukrainas grenser ..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
Sh999 skrev (5 minutter siden):

NATO har jo sagt at de ikke vil blande seg inn militært, men likevel sender de styrker osv.. jeg er redd dette vil ta dårlig av , og at det vil få konsekvenser langt utover Ukrainas grenser ..

De sender styrker til Nato-land, men ikke til Ukraina. Men våpen og annen hjelp har de sendt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (1 minutt siden):

Slutt å spre feilinformasjon. NATO går selvsagt ikke inn i Ukraina. Det er ikke et Nato-land. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Becky skrev (9 minutter siden):

Han takker også USA i dag. Mulig det handler mer om militær intelligens?  

Ikke godt å si hva det er han takker for, så militær intelligens er et like godt forslag som noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (8 minutter siden):

De sender ikke styrker til Ukraina, de sender styrker til Baltikum, til våre NATO allierte som har uttrykt bekymring. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ellemelle93 skrev (6 minutter siden):

Og Ukrainas statsminister som nå har tatt farvel med europeiske ledere i kveld 😭💔 Håper hans kone og to barn har kommet seg ut av landet.. 🙏🏼

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (1 time siden):

Norge sender penger, men ikke penger til støtte for krigføring. Vi sender / bidrar heller ikke til våpen. Nå har Sverige valgt å gjøre dette, noe som tyder på at de støtter opp i krigen (velger side).  Jeg tenkte at dette ville holdes i Russland og Ukraina, men nå er jeg jammen ikke sikker på om det stopper der… 

england har også sagt seg villig til å vurdere…. Dette vil gå til helvete hvis dette blir løsningen….

synes det er et lurt trekk fra norge. mest mye nøytral så lenge vi ikke trues direkte.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...