Capt. Obvious Skrevet 25. februar 2022 #1461 Del Skrevet 25. februar 2022 Becky skrev (7 minutter siden): Jeg syntes mannen er spinnvill.. Og alt med dette er unaturlig! Jeg vet at han er redd for NATO, men alt dette virker jo mot hans hensikt? NATO står (angivelig) sterkere sammen nå enn noen gang. Ikke så unaturlig, det kommer bare mer frem i lyset nå. Men russisk antagonisme mot vestlige interesser er da ikke ukjent, selv om russiske retorikere har gjort mye for å legge skjul på det. Men vanskelig å skjule når man invaderer et land på klassisk måte. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 25. februar 2022 #1462 Del Skrevet 25. februar 2022 clyde skrev (1 time siden): Jo, dette er definitivt starten på hat mot et folkeslag etter hva jeg ser rundt omkring nå. Det er ofte slik det starter. Oss og dem-mentalitet kan utvikle seg til å bli livsfarlig. Det har ALLTID vært oss og dem. Russland har aldri hatt venner, bare fiender og tjenere. Dette har vært et uttalt syn blant Russlands herskere siden Peter den Store. Slik har det vært i århundrer. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 25. februar 2022 #1463 Del Skrevet 25. februar 2022 Fire tråder om samme tema er slått sammen, og ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, spekulasjon, brudd på opphavsrett, hatefulle innlegg, og svar til dette. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 25. februar 2022 #1464 Del Skrevet 25. februar 2022 Becky skrev (30 minutter siden): Dette er faktisk helt vilt. SPINNVILL mann. Får helt frysninger av fyren. Og derfor må folk slutte å være naive når det gjelder Putin. Hans ideologi om at Ukraina tilhører Russland og at Russland føler seg utrygge pga Nato er bullshit fra ende til annen. Dette er noe han sier fordi han vet at dette er noe folk kan "kjøpe". Hans mål er å gjenopprette sovijetunionen. Hvis han klarer det så vil han sannsynligvis prøve seg på å erobre og herske over hele Europa. Han har absolutt ingen grunn til å frykte Nato eller at land rundt han skal bli medlemmer. Den eneste grunnen han måtte ha er jo at han da ikke får fri tilgang til å ta det han vil, for da vil Nato bistå. Hvis han nå klarer å ta Ukraina så tror jeg dessverre at Georgia er neste land på lista. Deretter kan han finne på å prøve seg på Finnland og deretter Sverige. Og da passer det han jævlig dårlig hvis Sverige og Finland har meldt seg inn i Nato. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. februar 2022 #1465 Del Skrevet 25. februar 2022 Trampstamped skrev (25 minutter siden): Her er artikkel fra VG som sier litt om oppsluningen fra i høst om av interesse https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0GLlp0/valgdagsmaaling-kraftig-nedgang-men-seier-til-putin-parti Tusen takk, innlegget mitt er oppdatert Jeg lurer på hvor langt Putin kan falle før hans posisjon svekkes. Dupper han under 20%, hva da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. februar 2022 #1466 Del Skrevet 25. februar 2022 malifika skrev (1 minutt siden): Og derfor må folk slutte å være naive når det gjelder Putin. Hans ideologi om at Ukraina tilhører Russland og at Russland føler seg utrygge pga Nato er bullshit fra ende til annen. Dette er noe han sier fordi han vet at dette er noe folk kan "kjøpe". Hans mål er å gjenopprette sovijetunionen. Hvis han klarer det så vil han sannsynligvis prøve seg på å erobre og herske over hele Europa. Han har absolutt ingen grunn til å frykte Nato eller at land rundt han skal bli medlemmer. Den eneste grunnen han måtte ha er jo at han da ikke får fri tilgang til å ta det han vil, for da vil Nato bistå. Hvis han nå klarer å ta Ukraina så tror jeg dessverre at Georgia er neste land på lista. Deretter kan han finne på å prøve seg på Finnland og deretter Sverige. Og da passer det han jævlig dårlig hvis Sverige og Finland har meldt seg inn i Nato. Å gjennopprette Sovjetunionen er såpass urealistisk at selv hans nærmeste maktmennesker må forstå at det er tull og selvskadelig. Det kan han ikke prøve på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 25. februar 2022 #1467 Del Skrevet 25. februar 2022 malifika skrev (Akkurat nå): Og derfor må folk slutte å være naive når det gjelder Putin. Hans ideologi om at Ukraina tilhører Russland og at Russland føler seg utrygge pga Nato er bullshit fra ende til annen. Dette er noe han sier fordi han vet at dette er noe folk kan "kjøpe". Hans mål er å gjenopprette sovijetunionen. Hvis han klarer det så vil han sannsynligvis prøve seg på å erobre og herske over hele Europa. Han har absolutt ingen grunn til å frykte Nato eller at land rundt han skal bli medlemmer. Den eneste grunnen han måtte ha er jo at han da ikke får fri tilgang til å ta det han vil, for da vil Nato bistå. Hvis han nå klarer å ta Ukraina så tror jeg dessverre at Georgia er neste land på lista. Deretter kan han finne på å prøve seg på Finnland og deretter Sverige. Og da passer det han jævlig dårlig hvis Sverige og Finland har meldt seg inn i Nato. Jeg er ikke naiv når det gjelder Putin, undervurderer han ikke. Men alt det som har skjedd de siste 2 dagene er etter min mening spinnvilt. Jeg trodde ikke at mannen var så gal. Å risikere å potensielt starte en ny krig, ikke kun med Ukraina, men sette hele sikkerheten til Europa i fare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 25. februar 2022 #1468 Del Skrevet 25. februar 2022 (endret) malifika skrev (6 minutter siden): Og derfor må folk slutte å være naive når det gjelder Putin. Hans ideologi om at Ukraina tilhører Russland og at Russland føler seg utrygge pga Nato er bullshit fra ende til annen. Dette er noe han sier fordi han vet at dette er noe folk kan "kjøpe". Hans mål er å gjenopprette sovijetunionen. Hvis han klarer det så vil han sannsynligvis prøve seg på å erobre og herske over hele Europa. Han har absolutt ingen grunn til å frykte Nato eller at land rundt han skal bli medlemmer. Den eneste grunnen han måtte ha er jo at han da ikke får fri tilgang til å ta det han vil, for da vil Nato bistå. Hvis han nå klarer å ta Ukraina så tror jeg dessverre at Georgia er neste land på lista. Deretter kan han finne på å prøve seg på Finnland og deretter Sverige. Og da passer det han jævlig dårlig hvis Sverige og Finland har meldt seg inn i Nato. Man skal være særlig kort i toppen for å kjøpe den historiske argumentasjonen da. Argumentet er like sterk som om Danmark hadde invadert oss, med begrunnelse i at vi engang var Dansk. Endret 25. februar 2022 av Trampstamped 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 25. februar 2022 #1469 Del Skrevet 25. februar 2022 Trampstamped skrev (3 minutter siden): Man skal være sørlig kort i toppen for å kjøpe den historiske argumentasjonen da. Argumentet er like sterk som om Danmark hadde invadert oss, med begrunnelse i at vi engang var Dansk. I know. Men, veldig mange er så korte at de tror på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 25. februar 2022 #1470 Del Skrevet 25. februar 2022 oleidole1999 skrev (26 minutter siden): Statseide kinesiske banker vil ikke handle med Russland. Overraskende... Ble visst et stikk i ryggen til Putins Russland fra Kina. Så dette jeg også. Det var litt interessant, men ikke sikkert at Kina har vært så enige for selv om de har vært forståelsesfulle overfor Russland så har de også ytret ønske om at ting skal løses på en diplomatisk måte og også sagt at Ukraina må få bestemme hva de ønsker selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 25. februar 2022 #1471 Del Skrevet 25. februar 2022 I Grosny skrev (7 minutter siden): Å gjennopprette Sovjetunionen er såpass urealistisk at selv hans nærmeste maktmennesker må forstå at det er tull og selvskadelig. Det kan han ikke prøve på. Helt klart. Men, når man har et så forvrengt virkelighetsbilde som det Putin og hans tjenere har så skjønner de vel ikke galskapen i det de driver med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 25. februar 2022 #1472 Del Skrevet 25. februar 2022 Becky skrev (9 minutter siden): Jeg er ikke naiv når det gjelder Putin, undervurderer han ikke. Men alt det som har skjedd de siste 2 dagene er etter min mening spinnvilt. Jeg trodde ikke at mannen var så gal. Å risikere å potensielt starte en ny krig, ikke kun med Ukraina, men sette hele sikkerheten til Europa i fare. Ja, det er spinnvilt!! Selv til å være Putin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 25. februar 2022 #1473 Del Skrevet 25. februar 2022 Nå truer Russland Sverige og Finland med at det vil få konsekvenser for de om de blir medlem av nato 😢 veldig ubehagelig det som foregår i verden nå. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 25. februar 2022 #1474 Del Skrevet 25. februar 2022 (endret) . Endret 25. februar 2022 av Trampstamped Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 25. februar 2022 #1475 Del Skrevet 25. februar 2022 Volodymyr Zelenskyj takker Sverige for blant annet militær støtte. Er det noen som vet hva denne støtten gikk ut på? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dMbpv/volodymyr-zelenskyj-president-i-ukraina-tackar-sverige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
- Brian Skrevet 25. februar 2022 #1476 Del Skrevet 25. februar 2022 (endret) 15 minutter siden, malifika said: Helt klart. Men, når man har et så forvrengt virkelighetsbilde som det Putin og hans tjenere har så skjønner de vel ikke galskapen i det de driver med. Lurer på hvor lenge Putin egentlig regner med å leve når mannen snart fyller 70; spør du meg, er det litt sent å planlegge å legge halve kloden under seg når man har nådd pensjonsalder. Det han gjør nå, virker som et desperat forsøk på å skrive seg inn i historiebøkene før det blir for sent; en rimelig forsinket 40-års-krise. I stedet for å starte en krig burde Putin ha bestilt time hos en god psykolog. Endret 25. februar 2022 av - Brian 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 25. februar 2022 #1477 Del Skrevet 25. februar 2022 Trampstamped skrev (1 minutt siden): Kina modererte seg i går tror jeg det var og sa at de støttet fredelige forhandlinger, implisitt: ikke krig. Ok, det jeg har lest så har de oppfordret til samtaler og diplomatiske løsninger, men samtidig vært støttende overfor Russland. Det er bra at de viser at de ikke er enig i dette. Lurer på om Russland trodde at Kina ville støtte dem. De har jo fått tettere bånd og har nettopp inngått denne avtalen om å levere gass. I tillegg blir Russland utestengt fra både det ene og det andre. Jeg kan ikke se at dette ender godt for dem selv om de gjør Ukraina mer vennlig til dem eller overtar makten der. Putin ønsker å gjenskape Russland som stormakt. Jeg vet ikke helt om dette gjør at de blir det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. februar 2022 #1478 Del Skrevet 25. februar 2022 Trampstamped skrev (22 minutter siden): Man skal være særlig kort i toppen for å kjøpe den historiske argumentasjonen da. Argumentet er like sterk som om Danmark hadde invadert oss, med begrunnelse i at vi engang var Dansk. Den historiske argumentasjonen holder ikke i Ukraina og Vest-Europa, men den kan virke i Russland til en viss grad. Husk at Putin drev med krigsforberedende propaganda. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 25. februar 2022 #1479 Del Skrevet 25. februar 2022 AprilRyan skrev (3 minutter siden): Ok, det jeg har lest så har de oppfordret til samtaler og diplomatiske løsninger, men samtidig vært støttende overfor Russland. Det er bra at de viser at de ikke er enig i dette. Lurer på om Russland trodde at Kina ville støtte dem. De har jo fått tettere bånd og har nettopp inngått denne avtalen om å levere gass. I tillegg blir Russland utestengt fra både det ene og det andre. Jeg kan ikke se at dette ender godt for dem selv om de gjør Ukraina mer vennlig til dem eller overtar makten der. Putin ønsker å gjenskape Russland som stormakt. Jeg vet ikke helt om dette gjør at de blir det igjen. Kina støtter jo Russland. Så det er ikke noe de bare tror, bare sånn for å ha sagt det. Har sett talen til talsmannen fra Kina (husker ikke hva navnet var) og han var meget klar i sin tale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 25. februar 2022 #1480 Del Skrevet 25. februar 2022 HalldirV2 skrev (10 minutter siden): Volodymyr Zelenskyj takker Sverige for blant annet militær støtte. Er det noen som vet hva denne støtten gikk ut på? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dMbpv/volodymyr-zelenskyj-president-i-ukraina-tackar-sverige Володимир Зеленський @ZelenskyyUa Sweden provides military, technical and humanitarian assistance to Ukraine. Grateful to @SwedishPM for her effective support. Building an anti-Putin coalition together! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå