bluedot Skrevet 25. februar 2022 #1441 Del Skrevet 25. februar 2022 clyde skrev (37 minutter siden): Jo, dette er definitivt starten på hat mot et folkeslag etter hva jeg ser rundt omkring nå. Det er ofte slik det starter. Oss og dem-mentalitet kan utvikle seg til å bli livsfarlig. Livsfarlig? Det er allerede krig og det er livsfarlig det! Dette er ikke snakk om hat mot et folkeslag, men sanksjoner for å presse styresmaktene i Russland også forhåpentligvis etterhvert innenfra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 25. februar 2022 #1442 Del Skrevet 25. februar 2022 Ellemelle93 skrev (21 minutter siden): Denne mentaliteten, både i denne grusomme krigen i Ukraina, men også ellers i hverdagen, er noe som irriterer meg noe helt sykt. Dette her mener jeg er en usedvanlig korttenkt, feig og konfliktsky tankegang. HVA tror du blir å skje neste gang Putin vil ha noe fra Ukraina? Hvis Ukraina skal gi seg nå, og deretter gi litt og litt hver jævla gang, fordi Putin potensielt kan ta livet av mange ukrainere - HVA blir igjen av landet til syvende og sist da? INGENTING!!!! Det er jo ikke slik at man enten må gi alt eller ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 25. februar 2022 #1443 Del Skrevet 25. februar 2022 Stressedoutgurl skrev (2 minutter siden): Trolig fordi det er vanskeligere å ta over Ukraina enn det han opprinnelig trodde, han ønsker nok ikke å måtte betale for mye økonomisk i den krigen hen. Håper det er årsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heavyheart Skrevet 25. februar 2022 #1444 Del Skrevet 25. februar 2022 Putin er psyko. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stressedoutgurl Skrevet 25. februar 2022 #1445 Del Skrevet 25. februar 2022 Tutte skrev (Akkurat nå): Håper det er årsaken. jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 25. februar 2022 #1446 Del Skrevet 25. februar 2022 oleidole1999 skrev (21 minutter siden): Det er ikke slik regimet i Russland fungerer. Putin og hans krets driver mafialignende metoder mot motstandere, og de som forsøker å styrte dem, vil betale en høy pris. Javisst gjør de vel det. Men, det kommer til et punkt hvor dette ikke fungerer lenger. Til slutt vil jo folk forstå at de betaler en høyere pris ved å faktisk støtte putin. Hvis 90% av befolkningen begynner å nekte og adlyde Putin og begynner protester mot han, hva skal han gjøre da? Utslette hele landet?? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 25. februar 2022 #1447 Del Skrevet 25. februar 2022 malifika skrev (1 minutt siden): Javisst gjør de vel det. Men, det kommer til et punkt hvor dette ikke fungerer lenger. Til slutt vil jo folk forstå at de betaler en høyere pris ved å faktisk støtte putin. Hvis 90% av befolkningen begynner å nekte og adlyde Putin og begynner protester mot han, hva skal han gjøre da? Utslette hele landet?? Nettopp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 25. februar 2022 #1448 Del Skrevet 25. februar 2022 Nimbus2000 skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke slik at man enten må gi alt eller ingenting. 1 + 1 = 2. Gir du litt og litt til det ikke er noe igjen, hva har du da igjen? Ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oleidole1999 Skrevet 25. februar 2022 #1449 Del Skrevet 25. februar 2022 malifika skrev (2 minutter siden): Javisst gjør de vel det. Men, det kommer til et punkt hvor dette ikke fungerer lenger. Til slutt vil jo folk forstå at de betaler en høyere pris ved å faktisk støtte putin. Hvis 90% av befolkningen begynner å nekte og adlyde Putin og begynner protester mot han, hva skal han gjøre da? Utslette hele landet?? Det tør de aldri, og de som er stand til det, har alt for mye å tape med å gå mot han. er ikke slik at de oppfører seg som en lydig bikkje uten å få noe tilbake for tilliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 25. februar 2022 #1450 Del Skrevet 25. februar 2022 Tutte skrev (11 minutter siden): Hva er det egentlig som gjør at Putin er interessert i å forhandle nå? Ikke lenge før krigen startet så prøvde presidenten i Ukraina et desperat forsøk på å kontakte han i håp om å ha en dialog, men uten å få svar. Tydeligvis fordi han hadde bestemt seg for at det skulle bli et angrep uansett. Grøsser av den mannen. Er det flere som har lagt merke til hvordan utseende hans har forandret seg i det siste, spesielt øynene? Ja, det har jeg. Han har begynt og utseendemessig ligne på den paranoide psykopaten han er. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 25. februar 2022 #1451 Del Skrevet 25. februar 2022 malifika skrev (2 minutter siden): Ja, det har jeg. Han har begynt og utseendemessig ligne på den paranoide psykopaten han er. Ja, det er den som har kommet fram og masken har falt 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 25. februar 2022 #1452 Del Skrevet 25. februar 2022 Og sånn holder de på!!! Jævla galematias. Måtte Finland og Sverige bli med i nato i en helsikkes fart. Tror Sverige har bestemt seg for ikke å bli det, men som jeg har skjønt foregår det stor debatt i Finland. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. februar 2022 #1453 Del Skrevet 25. februar 2022 (endret) malifika skrev (53 minutter siden): Javisst gjør de vel det. Men, det kommer til et punkt hvor dette ikke fungerer lenger. Til slutt vil jo folk forstå at de betaler en høyere pris ved å faktisk støtte putin. Hvis 90% av befolkningen begynner å nekte og adlyde Putin og begynner protester mot han, hva skal han gjøre da? Utslette hele landet?? Det skal mye til før 90 % avviser Putin. Putin /KGB er gode i propaganda og mange mener at "naziregimet" (det er ikke naziregime, men jfr putinistisk propaganda så er det det) i Ukraina må felles. Jeg tror stalinistene støtter Putin. Hvis Putin hadde 45% støtte før krigen så gjetter jeg at støtten faller til ca 20-30% i løpet av mars. Men om Putin kan avslutte krigen med en fordelaktig propagandagevinst, så vil han nok beholde mye mer støtte. Hvis jeg tenker riktig nå , og Putin forstår det samme, så vil Putin avslutte krigen neste uke for å unngå for stort oppslutningstap. Endret 25. februar 2022 av I Grosny Fikk ett tall, 45, fra Trampstamped 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 25. februar 2022 #1454 Del Skrevet 25. februar 2022 Ellemelle93 skrev (5 minutter siden): Og sånn holder de på!!! Jævla galematias. Måtte Finland og Sverige bli med i nato i en helsikkes fart. Tror Sverige har bestemt seg for ikke å bli det, men som jeg har skjønt foregår det stor debatt i Finland. Dette er faktisk helt vilt. SPINNVILL mann. Får helt frysninger av fyren. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 25. februar 2022 #1455 Del Skrevet 25. februar 2022 clyde skrev (58 minutter siden): Ja, det er diskriminerende mot et folkeslag, og ikke minst ekkelt at folk har slike holdninger. Hadde dette blitt gjort mot andre mennesker med kjipe ledere ville det blitt ramaskrik, men ser ut til at diskriminering og rasisme mot russere er helt greit. Dessverre. Dette syns jeg er en urimelig og grunnløs anklage. Folk i Norge og andre land viser så langt ikke misnøye med russere, men med Putin-regimet. Russere og ukrainere demonstrerer f.eks, side om side, utenfor russiske ambassader i Europa. Men jeg tror ikke man noen gang, etter dette, vil kunne forvente videre velvilje om man støtter Putin, samme hvilken nasjonalitet man har. 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 25. februar 2022 #1456 Del Skrevet 25. februar 2022 Becky skrev (11 minutter siden): Dette er faktisk helt vilt. SPINNVILL mann. Får helt frysninger av fyren. For så vidt ikke unaturlig at Russland syntes det er provoserende hvis Finland og/eller Sverige skulle søkt om NATO-medlemskap. Egentlig greit at de truer med "konsekvenser", for det viser at vi aldri har kunnet stole på vår nabo i Øst. På sett og vis er det ok at masken faller nå, og at det mange av oss har visst lenge kommer frem i lyset. Ironisk sett oppnår Putin det motsatte av det han ønsker, nemlig at land som tidligere har vært skeptiske til NATO fordi de har følt at de likevel var trygge nok uten, nå søker seg mer mot NATO. Jeg kan ikke forstå annet enn at det er dårlig strategisk dømmekraft, noe han vanligvis har vært alt for god til. Kanskje har det skjedd noe helsemessig som gjør at dømmekraften er svekket, men det vet strengt tatt ingen nå. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 25. februar 2022 #1457 Del Skrevet 25. februar 2022 I Grosny skrev (11 minutter siden): Det skal mye til før 90 % avviser Putin. Putin /KGB er gode i propaganda og mange mener at "naziregimet" (det er ikke naziregime, men jfr putinistisk propaganda så er det det) i Ukraina må felles. Jeg tror stalinistene støtter Putin. Hvis Putin hadde 55% (kjenner ikke tallene) støtte før krigen så gjetter jeg at støtten faller til ca 25-30% i løpet av mars. Men om Putin kan avslutte krigen med en fordelaktig propagandagevinst, så vil han nok beholde mye mer støtte. Hvis jeg tenker riktig nå , og Putin forstår det samme, så vil Putin avslutte krigen neste uke for å unngå for stort oppslutningstap. Her er artikkel fra VG som sier litt om oppsluningen fra i høst om av interesse https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0GLlp0/valgdagsmaaling-kraftig-nedgang-men-seier-til-putin-parti 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 25. februar 2022 #1458 Del Skrevet 25. februar 2022 Trampstamped skrev (Akkurat nå): Her er artikkel fra VG som sier litt om oppsluningen fra i høst om av interesse https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0GLlp0/valgdagsmaaling-kraftig-nedgang-men-seier-til-putin-parti Valgmålinger fra Russland bør man nok ta med en ganske kraftig klype salt, for det er nok en ganske lemfeldig leking med tall for å si det mildt... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 25. februar 2022 #1459 Del Skrevet 25. februar 2022 Capt. Obvious skrev (3 minutter siden): For så vidt ikke unaturlig at Russland syntes det er provoserende hvis Finland og/eller Sverige skulle søkt om NATO-medlemskap. Egentlig greit at de truer med "konsekvenser", for det viser at vi aldri har kunnet stole på vår nabo i Øst. På sett og vis er det ok at masken faller nå, og at det mange av oss har visst lenge kommer frem i lyset. Ironisk sett oppnår Putin det motsatte av det han ønsker, nemlig at land som tidligere har vært skeptiske til NATO fordi de har følt at de likevel var trygge nok uten, nå søker seg mer mot NATO. Jeg kan ikke forstå annet enn at det er dårlig strategisk dømmekraft, noe han vanligvis har vært alt for god til. Kanskje har det skjedd noe helsemessig som gjør at dømmekraften er svekket, men det vet strengt tatt ingen nå. Jeg syntes mannen er spinnvill.. Og alt med dette er unaturlig! Jeg vet at han er redd for NATO, men alt dette virker jo mot hans hensikt? NATO står (angivelig) sterkere sammen nå enn noen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oleidole1999 Skrevet 25. februar 2022 #1460 Del Skrevet 25. februar 2022 Statseide kinesiske banker vil ikke handle med Russland. Overraskende... Ble visst et stikk i ryggen til Putins Russland fra Kina. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå