Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

clyde skrev (1 minutt siden):

Jo, dette er definitivt starten på hat mot et folkeslag etter hva jeg ser rundt omkring nå. Det er ofte slik det starter. Oss og dem-mentalitet kan utvikle seg til å bli livsfarlig. 

Du har kanskje sett 0,00000001 % av hva som foregår «rundt omkring nå», så ta det helt med ro. Sanksjonene handler ikke om rasisme. Nå må du bruke hodet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, oleidole1999 said:

Ja, du skrev nærmest en identisk kommentar om piloten som meg, som jeg skrev om 2 sider tilbake.

Tenkte først du siterer meg..

Så kommentaren din nå. Jeg skrev bare det som sto i den artikkelen jeg leste om han piloten. 
Var det noe mer? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (2 minutter siden):

Jo, dette er definitivt starten på hat mot et folkeslag etter hva jeg ser rundt omkring nå. Det er ofte slik det starter. Oss og dem-mentalitet kan utvikle seg til å bli livsfarlig. 

Så hva foreslår du at verdenssamfunnet gjør? Skal vi la Putin få ture frem som han vil? Jeg ønsker oppriktig å høre din mening. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Becky said:

Putin ber ukrainske soldater styrte regjeringen

Russlands president oppfordrer ukrainske soldater til å slutte seg til den russiske hæren.

– Det vil bli enklere for oss å bli enige dersom dere tar makten i egne hender, sier Putin.

i følge NRK kaller han de ukrainske soldatene Narkomaner som en form for utskellig...

🤮

Putin er en syk syk mann..🤧

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (9 minutter siden):

Vi er midt oppi en forferdelig krig, og det er hva du tenker på?

Vi får heller konsentrere oss om at dette er noe man MÅ vise at man fordømmer. Oss og dem mentalitet er ikke mulig å komme unna i en krig. Synes akkurat det var et langt større problem under koronapandemien

Endret av Tutte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (7 minutter siden):

Krigen kommer ikke til å pågå såpass lenge, heldigvis!

Jeg liker det du skriver. Men hvor sikker er du, og når tror du det slutter? Vet du eller forstår du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FunnyBoy123 skrev (6 minutter siden):

Så kommentaren din nå. Jeg skrev bare det som sto i den artikkelen jeg leste om han piloten. 
Var det noe mer? 

Ok, fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
I Grosny skrev (7 minutter siden):

Jeg liker det du skriver. Men hvor sikker er du, og når tror du det slutter? Vet du eller forstår du noe?

Jeg vet ikke mer enn deg. Men jeg håper og tror at Ukraina skjønner at de er best tjent med å gi seg så fort som mulig. Å kjempe til siste mann er galskap. Bedre å forplikte seg til å være et nøytralt land og avgi noen landområder med russisk befolkning enn å la hundretusen ukrainere dø. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampstamped skrev (1 time siden):

Jeg syns det er viktigere enn noen gang å forsøke skille Putin og hans regjering og den russiske befolkningen. Syns f.eks det er feil å ikke la russere overnatte på et hotell, rett å nekte Russland deltagelse på store internasjonale konkurranser ol. og uprofesjonelt og for emosjonelt handlet av Huitfeldt siden en russisk ambasadeansatt ikke er Putin og kan ikke ansvaliggjøres Putin og hans regjering sine løgner. 

Ja, det er utrivelig ovenfor de som ikke kan noe for dette. Samtidig så er det er viktig virkemiddel. Hvis man utestenger hele Russland og russere fra resten av verden, så vil flere av det russiske folk på et punkt begynne å reagere negativt mot Putin. Dette vil forhåpentligvis gjøre at han blir nødt til å ta sin hatt å gå.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke mer enn deg. Men jeg håper og tror at Ukraina skjønner at de er best tjent med å gi seg så fort som mulig. Å kjempe til siste mann er galskap. Bedre å forplikte seg til å være et nøytralt land og avgi noen landområder med russisk befolkning enn å la hundretusenvis av ukrainere dø. 

Denne mentaliteten, både i denne grusomme krigen i Ukraina, men også ellers i hverdagen, er noe som irriterer meg noe helt sykt. Dette her mener jeg er en usedvanlig korttenkt, feig og konfliktsky tankegang. HVA tror du blir å skje neste gang Putin vil ha noe fra Ukraina? Hvis Ukraina skal gi seg nå, og deretter gi litt og litt hver jævla gang, fordi Putin potensielt kan ta livet av mange ukrainere - HVA blir igjen av landet til syvende og sist da? INGENTING!!!!

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ikke mer enn deg. Men jeg håper og tror at Ukraina skjønner at de er best tjent med å gi seg så fort som mulig. Å kjempe til siste mann er galskap. Bedre å forplikte seg til å være et nøytralt land og avgi noen landområder med russisk befolkning enn å la hundretusen ukrainere dø. 

Dette vil neppe bli kortvarig. Selv om man formelt skulle overgi seg, så vil det være mye motstand i befolkningen, og man vil i praksis får geriljakrig eller motstandsgrupper som vil slite på russiske styrker over tid. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

malifika skrev (1 minutt siden):

Ja, det er utrivelig ovenfor de som ikke kan noe for dette. Samtidig så er det er viktig virkemiddel. Hvis man utestenger hele Russland og russere fra resten av verden, så vil flere av det russiske folk på et punkt begynne å reagere negativt mot Putin. Dette vil forhåpentligvis gjøre at han blir nødt til å ta sin hatt å gå.

Det er ikke slik regimet i Russland fungerer. Putin og hans krets driver mafialignende metoder mot motstandere, og de som forsøker å styrte dem, vil betale en høy pris.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår ikke situasjonen i Luhansk og Donetsk, men kan tenke meg at mange av disse som "reddes" av Russland er rimelig forbanna. Jeg har nemlig hørt at livet der har vært ganske fredelig og bra de siste to årene. De russiske soldatene tror muligens de er sendt for å kjempe mot ganske nazistiske styrker og for å redde den russiske minoriteten. Men propagandaen er ikke vanntett, og de risikerer å bli informert av sivile som kan russisk. Det kan demoralisere. Jeg tenker at Putin er smartest dersom han trekker seg tilbake før både demoralisering og for store tap oppstår. 

Russland har laget seg et enormt hat- og omdømmeproblem i Ukraina.

Russere og ukrainere er det samme folket. De skal være venner, slik russere og ukrainere er i Norge.

https://www.budstikka.no/ulykker-og-hendelser/bestevenner-tross-krig-mellom-hjemlandene/688244!/?fbclid=IwAR3RX0LRFUr41chwipmLRWJMRghIgr2DFChZL4AoFEA9kYG8CbEgxat6n6s

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellemelle93 skrev (2 minutter siden):

Denne mentaliteten, både i denne grusomme krigen i Ukraina, men også ellers i hverdagen, er noe som irriterer meg noe helt sykt. Dette her mener jeg er en usedvanlig korttenkt, feig og konfliktsky tankegang. HVA tror du blir å skje neste gang Putin vil ha noe fra Ukraina? Hvis Ukraina skal gi seg nå, og deretter gi litt og litt hver jævla gang, fordi Putin potensielt kan ta livet av mange ukrainere - HVA blir igjen av landet til syvende og sist da? INGENTING!!!!

Dette er helt sant… det er som å gi etter når ungen skriker i matbutikken fordi han ikke fikk lov å få is… forelderen gir etterhvert etter for fredens skyld og gir ungen is. 
Da har barnet lært at hvis han vil ha is, er det bare å hyle og skrike… 

Akkurat som Putin vil lære seg at når han vil ha noe, så er det bare å slippe bomber. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (1 time siden):

Det er fortsatt bare mennesker i de flyene også som,følger ordre og gjør jobben sin. Fortsatt rørt? 

Ikke jeg som skrev det men, jepp jeg ble også rørt og er det fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Missy1 skrev (3 minutter siden):

Dette er helt sant… det er som å gi etter når ungen skriker i matbutikken fordi han ikke fikk lov å få is… forelderen gir etterhvert etter for fredens skyld og gir ungen is. 
Da har barnet lært at hvis han vil ha is, er det bare å hyle og skrike… 

Akkurat som Putin vil lære seg at når han vil ha noe, så er det bare å slippe bomber. 

Nettopp. Det var en bra sammenligning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
I Grosny skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår ikke situasjonen i Luhansk og Donetsk, men kan tenke meg at mange av disse som "reddes" av Russland er rimelig forbanna. Jeg har nemlig hørt at livet der har vært ganske fredelig og bra de siste to årene. De russiske soldatene tror muligens de er sendt for å kjempe mot ganske nazistiske styrker og for å redde den russiske minoriteten. Men propagandaen er ikke vanntett, og de risikerer å bli informert av sivile som kan russisk. Det kan demoralisere. Jeg tenker at Putin er smartest dersom han trekker seg tilbake før både demoralisering og for store tap oppstår. 

Russland har laget seg et enormt hat- og omdømmeproblem i Ukraina.

Russere og ukrainere er det samme folket. De skal være venner, slik russere og ukrainere er i Norge.

https://www.budstikka.no/ulykker-og-hendelser/bestevenner-tross-krig-mellom-hjemlandene/688244!/?fbclid=IwAR3RX0LRFUr41chwipmLRWJMRghIgr2DFChZL4AoFEA9kYG8CbEgxat6n6s

Ja, Russland har et omdømmeproblem for å si det mildt. Jeg også håper at Russland trekker seg raskest mulig ut av Ukraina. Hverken Russland eller Ukraina er tjent med å forlenge denne krigen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig som gjør at Putin er interessert i å forhandle nå? Ikke lenge før krigen startet så prøvde presidenten i Ukraina et desperat forsøk på å kontakte han i håp om å ha en dialog, men uten å få svar.

Tydeligvis fordi han hadde bestemt seg for at det skulle bli et angrep uansett.

Grøsser av den mannen. Er det flere som har lagt merke til hvordan utseende hans har forandret seg i det siste, spesielt øynene?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (1 minutt siden):

Hva er det egentlig som gjør at Putin er interessert i å forhandle nå? Ikke lenge før krigen startet så prøvde presidenten i Ukraina et desperat forsøk på å kontakte han i håp om å ha en dialog, men uten å få svar.

Tydeligvis fordi han hadde bestemt seg for at det skulle bli et angrep uansett.

Grøsser av den mannen. Er det flere som har lagt merke til hvordan utseende hans har forandret seg i det siste, spesielt øynene?

Trolig fordi det er vanskeligere å ta over Ukraina enn det han opprinnelig trodde, han ønsker nok ikke å måtte betale for mye økonomisk i den krigen hen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...