Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

FunnyBoy123 skrev (3 minutter siden):

å bli rørt i krig er ganske vanlig. Bodd under en stein? 
Ser man på bilder fra WW2 og WW1, er det mange øyeblikket en kan bli rørt. 
At Norske fallskjermjegere klarte å sprenge tungtvannsfabrikken  2.verdenskrig uten å  avfyre et eneste skudd mot noen, er også ganske rørendes. 

Har ikke bodd under en stein, og det du sammenligner med er ikke helt det samme. Som du sier ang tungtvannsfabrikken, de avfyrte ikke et eneste skudd. Det er noe annet, ikke at menn i 6 fly blir drept. Det blir iallefall ikke jeg rørt av! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jajajane skrev (15 minutter siden):

Det er fortsatt bare mennesker i de flyene også som,følger ordre og gjør jobben sin. Fortsatt rørt? 

Ja.

Føkk dem.

Seks døde russiske piloter = seks russiske fly som ikke får terrorisert sivilbefolkningen. Hvem vet hvor mange de kunne ha drept.

• Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (7 minutter siden):

Hvis de blir enige om noe nå, er det vanlig å krige i 2/3 dager også plutselig er de enige og gir seg? Virker rart

Jeg håper på det. Håper Putin forstår at angrepet påfører mer skade enn fordeler.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampstamped skrev (39 minutter siden):

Jeg syns det er viktigere enn noen gang å forsøke skille Putin og hans regjering og den russiske befolkningen. Syns f.eks det er feil å ikke la russere overnatte på et hotell, rett å nekte Russland deltagelse på store internasjonale konkurranser ol. og uprofesjonelt og for emosjonelt handlet av Huitfeldt siden en russisk ambasadeansatt ikke er Putin og kan ikke ansvaliggjøres Putin og hans regjering sine løgner. 

Ja, det er diskriminerende mot et folkeslag, og ikke minst ekkelt at folk har slike holdninger. Hadde dette blitt gjort mot andre mennesker med kjipe ledere ville det blitt ramaskrik, men ser ut til at diskriminering og rasisme mot russere er helt greit. Dessverre. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (1 minutt siden):

Jeg håper på det. Håper Putin forstår at angrepet påfører mer skade enn fordeler.

Tror ikke Putin gir seg på kravene sine, så er isåfall Ukraina som må gi etter 🙄

Med mindre Putin har hatt akutt psykose og nå er på bedringens vei…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (18 minutter siden):

Når vi angrep Libya så tror jeg det var veldig liten motstand her på KG.

Ja, det er lite motstand her inne når vi nordmenn selv bidrar til krig og drap i andre regioner. Det er tydeligvis helt ok for mange at vi selv slipper bomber over uskyldige mennesker. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

clyde skrev (1 minutt siden):

Ja, det er diskriminerende mot et folkeslag, og ikke minst ekkelt at folk har slike holdninger. Hadde dette blitt gjort mot andre mennesker med kjipe ledere ville det blitt ramaskrik, men ser ut til at diskriminering og rasisme mot russere er helt greit. Dessverre. 

Haha🤣

Folk sier grovere ting om amerikanerne, våre viktigste allierte, hver eneste jævla dag.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes vi om Cuckhenere som nå kjemper for Russland som drepte deres landsmenn,venner og familie fra 94-2009.... Æsj, møkkafolk SPYTT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Haha🤣

Folk sier grovere ting om amerikanerne, våre viktigste allierte, hver eneste jævla dag.

Javel, hvor er all rasismen mot amerikanere i Norge? Hvor blir de utestengt? Blir de nektet på hoteller i Norge? Blir de utestengt fra idrett og sangkonkurranser? Vil se dokumentasjon på at uskyldige amerikanere skal nektes ting fordi de har den lederen de har. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordnorsk skrev (11 minutter siden):

Tror ikke Putin gir seg på kravene sine, så er isåfall Ukraina som må gi etter 🙄

Med mindre Putin har hatt akutt psykose og nå er på bedringens vei…

Russland har vel ca 450000  (eller er det  900000?)godt trente soldater. Dersom krigen fortsetter en stund så vil jo mange av disse dø eller skades, og da blir Russland plutselig en mye svakere maktfaktor. Jeg tviler på at Putin og hans rådgivere er så dumme at de ikke tenker på det. Russland har oppnådd mye av det de kan oppnå militært nå og er nok best tjent med å trekke seg tilbake med hæren i behold.

Dersom Russland har 1300 fly og Ukraina skyter ned 3 hver dag, så bli luftstyrken redusert til halvparten i løpet av året.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Anonyym97 skrev (25 minutter siden):

Hvis de blir enige om noe nå, er det vanlig å krige i 2/3 dager også plutselig er de enige og gir seg? Virker rart

Det er vel ikke så rart om Ukraina gir seg. De ser de har tapt militært og spørsmålet nå er hvor mange som skal dø. Vet flere i denne tråden romantiserer det å kjempe  til siste mann for fedrelandet. Men jeg har respekt for lederne som tenker på menneskeliv.  

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (Akkurat nå):

Javel, hvor er all rasismen mot amerikanere i Norge? Hvor blir de utestengt? Blir de nektet på hoteller i Norge? Blir de utestengt fra idrett og sangkonkurranser? Vil se dokumentasjon på at uskyldige amerikanere skal nektes ting fordi de har den lederen de har. 

🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

clyde skrev (2 minutter siden):

EU, USA og Storbritannia innfører ikke heftige sanksjoner mot Russland fordi de ønsker å diskriminere russerne - altså sivilbefolkningen. Det er ikke snakk om hat eller rasisme ett folkeslag, slik som du fremstiller det. Du har misforstått helt. Det er HELT nødvendige tiltak for å vise Putin at dette ikke er akseptabelt og for å sette et standpunkt. Det er ikke sanksjonene som er skyld i at hele Russland kommer til å gå til helvete nå. Det er PUTIN - og hans invasjon av Ukraina. Det MÅ slås hardt ned på, og dessverre vil også det russiske folk lide. Men det er sånn det må bli. Forhåpentligvis vil det bli uro og opprør mot Putin innad i Russland. Blir ikke så jævla populært når flere hundre russiske soldater kommer hjem i kister..

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FunnyBoy123 skrev (29 minutter siden):

Selvfølgelig er det forferdelig for de russiske pilotene. De har også en familie hjemme som venter på dem. 
Er bare tanken bak at en såpass dyktig ukrainsk pilot står opp for landet sitt og bruker all kunnskapen til å bekjempe russerne. 
Det at piloten klarer å skyte ned 6 russiske fly, sier utrolig mye om viljestyrken og håpet hans. 

Hvorfor stjeler du min kommentar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
FunnyBoy123 skrev (2 minutter siden):

huh? Når gjorde jeg det

Ja, du skrev nærmest en identisk kommentar om piloten som meg, som jeg skrev om 2 sider tilbake.

Tenkte først du siterer meg..

Endret av oleidole1999
feil formert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putin ber ukrainske soldater styrte regjeringen

Russlands president oppfordrer ukrainske soldater til å slutte seg til den russiske hæren.

– Det vil bli enklere for oss å bli enige dersom dere tar makten i egne hender, sier Putin.

i følge NRK kaller han de ukrainske soldatene Narkomaner som en form for utskellig...

🤮 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellemelle93 skrev (5 minutter siden):

EU, USA og Storbritannia innfører ikke heftige sanksjoner mot Russland fordi de ønsker å diskriminere russerne - altså sivilbefolkningen. Det er ikke snakk om hat eller rasisme ett folkeslag, slik som du fremstiller det. Du har misforstått helt. Det er HELT nødvendige tiltak for å vise Putin at dette ikke er akseptabelt og for å sette et standpunkt. Det er ikke sanksjonene som er skyld i at hele Russland kommer til å gå til helvete nå. Det er PUTIN - og hans invasjon av Ukraina. Det MÅ slås hardt ned på, og dessverre vil også det russiske folk lide. Men det er sånn det må bli. Forhåpentligvis vil det bli uro og opprør mot Putin innad i Russland. Blir ikke så jævla populært når flere hundre russiske soldater kommer hjem i kister..

Jo, dette er definitivt starten på hat mot et folkeslag etter hva jeg ser rundt omkring nå. Det er ofte slik det starter. Oss og dem-mentalitet kan utvikle seg til å bli livsfarlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
I Grosny skrev (8 minutter siden):

Russland har vel ca 450000  (eller er det  900000?)godt trente soldater. Dersom krigen fortsetter en stund så vil jo mange av disse dø eller skades, og da blir Russland plutselig en mye svakere maktfaktor. Jeg tviler på at Putin og hans rådgivere er så dumme at de ikke tenker på det. Russland har oppnådd mye av det de kan oppnå militært nå og er nok best tjent med å trekke seg tilbake med hæren i behold.

Dersom Russland har 1300 fly og Ukraina skyter ned 3 hver dag, så bli luftstyrken redusert til halvparten i løpet av året.

Krigen kommer ikke til å pågå såpass lenge, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...