Boomshakalaka Skrevet 25. februar 2022 #1381 Del Skrevet 25. februar 2022 1 minutt siden, T1gerlilje said: Hvorfor reagerer vi ikke like sterkt når USA går til krig? Hva snakker du om? Mange som reagerte sterkt når USA gikk til krig. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FunnyBoy123 Skrevet 25. februar 2022 #1382 Del Skrevet 25. februar 2022 (endret) 2 minutter siden, Jajajane said: Det er fortsatt bare mennesker i de flyene også som,følger ordre og gjør jobben sin. Fortsatt rørt? Selvfølgelig er det forferdelig for de russiske pilotene. De har også en familie hjemme som venter på dem. Er bare tanken bak at en såpass dyktig ukrainsk pilot står opp for landet sitt og bruker all kunnskapen til å bekjempe russerne. Det at piloten klarer å skyte ned 6 russiske fly, sier utrolig mye om viljestyrken og håpet hans. Endret 25. februar 2022 av FunnyBoy123 13 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. februar 2022 #1383 Del Skrevet 25. februar 2022 NordicViking skrev (16 timer siden): Dette kunne Putin ha foreslått langt tidligere, men det ble aldri gjort - så vidt jeg vet. Hvorfor bygge opp store styrker langs Ukrainas grenser, starte en invasjon der mange soldatliv går tapt, for deretter plutselig tilby å avslutte invasjonen hvis Ukraina går med på å bli nøytralt? Pluss at det sannsynligvis skal på plass et nytt pro-russisk regime også? Tror vi skal ta det med en klype salt. Dette prorussiske regimet har jeg ingen tro på, Et Quislingregime vil neppe bli anerkjent i Ukraina. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 25. februar 2022 #1384 Del Skrevet 25. februar 2022 Jajajane skrev (20 minutter siden): Helt enig. Men i det store bildet er det mye som ligger bak. Er redd flere «mektige menn» kommer på banen snart, og da er det gjort. Ser ikke helt hvilke "mektige menn" det skulle være. Kina kan være en joker, men tviler på at de er villige til å risikere handelen med vesten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 25. februar 2022 #1385 Del Skrevet 25. februar 2022 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): Ser ikke helt hvilke "mektige menn" det skulle være. Kina kan være en joker, men tviler på at de er villige til å risikere handelen med vesten. USA, Kina, Iran, Serbia, osv sitter jo ytterst i stolen og titter på…. Mye som foregår utenfor media for å si det slik… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. februar 2022 #1386 Del Skrevet 25. februar 2022 Boomshakalaka skrev (2 minutter siden): Hva snakker du om? Mange som reagerte sterkt når USA gikk til krig. Når vi angrep Libya så tror jeg det var veldig liten motstand her på KG. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boomshakalaka Skrevet 25. februar 2022 #1387 Del Skrevet 25. februar 2022 7 minutter siden, FunnyBoy123 said: 6 russiske jagerfly er blitt skutt ned av en ukrainsk jagerflypilot, piloten blir kalt for "Ghost of Kyiv". Ingen vet hvem piloten er. Blir faktisk litt rørt av det. Ingen bekreftelse på at denne personen verken eksisterer eller har skutt ned 6 jagerfly. Ikke tro på alt du leser på nettet, mange som deler falske ting på sosiale media for å øke moral etc. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 25. februar 2022 #1388 Del Skrevet 25. februar 2022 HalldirV2 skrev (50 minutter siden): Er det bare meg, eller tar den russiske tanksen sikte på bilen med viten og vilje? https://www.vgtv.no/video/233686/stridsvogn-knuser-moetende-bil-i-kyiv?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos1 Så det istad, og ble helt dårlig. Ser ut som den gjør det. Stakkars uskyldige mannen i bilen. Det finnes ikke ord 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 25. februar 2022 #1389 Del Skrevet 25. februar 2022 Jajajane skrev (Akkurat nå): USA, Kina, Iran, Serbia, osv sitter jo ytterst i stolen og titter på…. Mye som foregår utenfor media for å si det slik… Jada, men USA er jo vestlig. De andre landene bortsett fra Kina er jo mindre viktige i militærmaktsammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 25. februar 2022 #1390 Del Skrevet 25. februar 2022 FunnyBoy123 skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig er det forferdelig for de russiske pilotene. De har også en familie hjemme som venter på dem. Er bare tanken bak at en såpass dyktig ukrainsk pilot står opp for landet sitt og bruker all kunnskapen til å bekjempe russerne. Det at piloten klarer å skyte ned 6 russiske fly, sier utrolig mye om viljestyrken og håpet hans. Er ikke sikkert det er en person som har fått til dette. De vil ikke si noe om det. Reagerte mest på å bli rørt av at noen blir drept… spiller ingen rolle hvilken side de er på, man blir ikke rørt av krig, det blir iallefall ikke jeg… 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 25. februar 2022 #1391 Del Skrevet 25. februar 2022 I Grosny skrev (2 minutter siden): Når vi angrep Libya så tror jeg det var veldig liten motstand her på KG. Angrepet på Libya var vel sanksjonert av FN, så vidt jeg husker (korriger meg om jeg tar feil). Det veier nok tungt for mange. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boomshakalaka Skrevet 25. februar 2022 #1392 Del Skrevet 25. februar 2022 Just now, Jajajane said: Er ikke sikkert det er en person som har fått til dette. De vil ikke si noe om det. Reagerte mest på å bli rørt av at noen blir drept… spiller ingen rolle hvilken side de er på, man blir ikke rørt av krig, det blir iallefall ikke jeg… Helt enig. Lederne sitter trygt og godt, imens uskyldige menneskers liv går tapt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. februar 2022 #1393 Del Skrevet 25. februar 2022 Jeg lurer litt på grunnlaget / begrunnelsene for Putins angrep. Det var snakk om fredsbevarende styrker til Donbass. Ukraina har jo skutt mot Donbass, men har de gjort det de siste par årene? Inntrykket mitt er at folk slappet av der nede før invasjonen. Er det noen som vet noe? Dersom å redde Donbass bare var tomt propagandasnakk, hva var poenget med invasjonen? Er det at NATO -oppbygging og Stoltenberg rett og slett har skremt vettet av Putin? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 25. februar 2022 #1394 Del Skrevet 25. februar 2022 Hvis de blir enige om noe nå, er det vanlig å krige i 2/3 dager også plutselig er de enige og gir seg? Virker rart 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordnorsk Skrevet 25. februar 2022 #1395 Del Skrevet 25. februar 2022 Jajajane skrev (2 minutter siden): Er ikke sikkert det er en person som har fått til dette. De vil ikke si noe om det. Reagerte mest på å bli rørt av at noen blir drept… spiller ingen rolle hvilken side de er på, man blir ikke rørt av krig, det blir iallefall ikke jeg… Er da helt normalt å bli rørt av krig. Å bli rørt er det samme som «følelsesmessig berørt». Jeg har allerede sett mange bilder fra krigen som har røret meg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FunnyBoy123 Skrevet 25. februar 2022 #1396 Del Skrevet 25. februar 2022 (endret) 7 minutter siden, Jajajane said: Er ikke sikkert det er en person som har fått til dette. De vil ikke si noe om det. Reagerte mest på å bli rørt av at noen blir drept… spiller ingen rolle hvilken side de er på, man blir ikke rørt av krig, det blir iallefall ikke jeg… å bli rørt i krig er ganske vanlig. Bodd under en stein? Ser man på bilder fra WW2 og WW1, er det mange øyeblikket en kan bli rørt. At Norske fallskjermjegere klarte å sprenge tungtvannsfabrikken i 1942 uten å avfyre et eneste skudd mot noen, er også ganske rørendes. Endret 25. februar 2022 av FunnyBoy123 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 25. februar 2022 #1397 Del Skrevet 25. februar 2022 Boomshakalaka skrev (Akkurat nå): Helt enig. Lederne sitter trygt og godt, imens uskyldige menneskers liv går tapt. Som når lederen i Ukraina står i fullt utstyr og blir fremstilt som en helt som kjemper for landet sitt. Vi må ikke bli så naive at vi tror at dette bildet er riktig bildet på hva som skjer. De risikerer ikke lederen sin i krig. Jeg reagerer på hvordan ting blir fremstilt i media, ikke at jeg er overrasket. Jeg tror dette ikke er riktig måte å gjøre det på. Nå skal Russland og Ukraina møtes i Hviterussland, la oss håpe de blir enige om noe, selv om jeg har mine tvil. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goldlion Skrevet 25. februar 2022 #1398 Del Skrevet 25. februar 2022 (endret) I Grosny skrev (1 time siden): Når vi angrep Libya så tror jeg det var veldig liten motstand her på KG. Det er jo det som er problemet. Vi reagerer lite så lenge media fremstiller det angrepne landet som vår «fiende». Det vil alltid finnes galninger som Putin, men helt ærlig så er ikke vesten så mye bedre. Krigen i Afghanistan tok livet av utallige barn og uskyldige mennesker, og varte lenge etter at de tok Bin Laden… Folk må våkne snart, det er verden og de folkevalgte det er noe galt med, enkeltpersoner som Putin får ikke holde på slik om vi krever at de rette personene får makt og krever fred i verden. Vi kan jo starte med våpenindustrien, og hjernevaskingen av unge mennesker (spesielt i USA) til å begynne i militæret. De blir jo forherliget som at de er helter. Endret 25. februar 2022 av goldlion Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. februar 2022 #1399 Del Skrevet 25. februar 2022 FunnyBoy123 skrev (1 minutt siden): Rørt var kanskje litt feil ord. Poenget mitt skrev jeg i sist kommentar. Du må heller ikke glemme hva de j*vla russerne gjør mot sivil befolkningen i Ukraina. Jeg tror russere oppnår å bli hatet i Ukraina. Rart om de synes det er greit. Veldig mange russere synes ikke det er greit i det hele tatt, men noen er sikkert blendet av propagandakampanjen og tror de skal redde Donbassrussere fra Ukrainsk artilleri. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 25. februar 2022 #1400 Del Skrevet 25. februar 2022 Jajajane skrev (3 minutter siden): Er ikke sikkert det er en person som har fått til dette. De vil ikke si noe om det. Reagerte mest på å bli rørt av at noen blir drept… spiller ingen rolle hvilken side de er på, man blir ikke rørt av krig, det blir iallefall ikke jeg… Kan forstå det når det er snakk om sivile. Men er man soldat og velger å invadere et land med jagerfly, så er det på en måte å be om at man muligens blir drept. Kan forstå at personen ble rørt når noen på denne måten i så fall forsvarer sitt land. Jeg også ble faktisk rørt da jeg så bilde av ukrainske soldater som ligger på veien på rekke og rad klare med våpen. Første gang jeg jeg har blitt rørt av å se noen med våpen. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå