Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

askefast skrev (Akkurat nå):

Hva tenker dere om den Aggresiviteten vesten nå ytrer mot Putin og Russland. Jeg er usikker på om det er det lureste å gjøre. Jeg tenker at Putin har tiltet over på en mer uberegnelig side, og tror han kan finne på mye rart om han er i riktige humøret. 

Jeg er derfor usikker på om strategien som nå kjøres er det lureste. Økonomiske sanksjoner er ok tenker jeg, men hva med disse andre som å nekte å la Russland stille i Eurovision? Eller det hotellet som ikke ville la russere overnatte? 

Jeg er usikker på om dette er så lurt. Og at det i større grad kan gjøre den vanlige russer forbannet, og dermed gi næring til den propaganda som Putin øser ut til sin befolkning, om nettopp vesten. 

I tillegg har vi da Anniken som så i fra hva hun mente til den russiske ambasadeansatte,for så forlate rommet umiddelbart. Er det ikke større sjanse for at man kunne påvirket denne krisen gjennom å få til en dialog, enn å bare forlate rommet i en feil? 

Propaganda fra Russland, og propaganda fra «vesten»… legg merke til at de fleste har sterke meninger om dette som pågår, men de vet likevel svært lite om hva som pågår. Sånn det fungerer med propaganda! 
Mye av det som nå skjer er ikke å roe situasjonen, men dessverre mer som å helle bensin på bålet….

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Capt. Obvious skrev (Akkurat nå):

Det skulle nok Russland tenkt på før de kjørte fullskala invasjon. Gjør man det, så har man i praksis gitt fra seg alle muligheter til dialog. 

Jeg tenker jo at Putin ikke har så mye støtte i befolkningen for denne invasjonen. Og at dette vil ramme uskyldige russere også. Men bare mine tanker. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (1 minutt siden):

Propaganda fra Russland, og propaganda fra «vesten»… legg merke til at de fleste har sterke meninger om dette som pågår, men de vet likevel svært lite om hva som pågår. Sånn det fungerer med propaganda! 
Mye av det som nå skjer er ikke å roe situasjonen, men dessverre mer som å helle bensin på bålet….

Ja, det er litt det jeg også tenker. At dette kan fyre opp situasjonen, og gjøre den enda mer betent. 

Ender vi opp med ett jernteppe igjen, vet vi at Russland vil snu seg enda mer mot Kina. Det tror jeg ikke er særlig lurt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HalldirV2 skrev (12 minutter siden):

Er det bare meg, eller tar den russiske tanksen sikte på bilen med viten og vilje?

https://www.vgtv.no/video/233686/stridsvogn-knuser-moetende-bil-i-kyiv?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos1

Den videoen der gjorde meg altså så fysisk uvel.. 😭 Kjøre på en uskyldig, gammel mann. Jævla umenneskelige udyr!!!!!!

• Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askefast skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker jo at Putin ikke har så mye støtte i befolkningen for denne invasjonen. Og at dette vil ramme uskyldige russere også. Men bare mine tanker. 

Vanskelig å si hvor mye støtte han er, ettersom det er mye propaganda og at man ikke kan ta valgresultatene der regjeringen blir gjenvalgt gang etter gang særlig seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askefast skrev (1 minutt siden):

Ja, det er litt det jeg også tenker. At dette kan fyre opp situasjonen, og gjøre den enda mer betent. 

Ender vi opp med ett jernteppe igjen, vet vi at Russland vil snu seg enda mer mot Kina. Det tror jeg ikke er særlig lurt. 

Det kan hende. Men om Russland vender seg mot Kina, så vil det bety slutten på vestlig handel med Kina, hvilket innebærer at vestlige land må hente produksjon av varer og elektronikk hjem igjen. Sånn sett kan det være en fordel for vesten, for i for mange tiår har det vært for stor avhengighet av Kina og enkelte andre asiatiske land med tanke på produksjon. Den svakheten har blitt veldig synlig under Korona. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker dere om den Aggresiviteten vesten nå ytrer mot Putin og Russland. Jeg er usikker på om det er det lureste å gjøre. Jeg tenker at Putin har tiltet over på en mer uberegnelig side, og tror han kan finne på mye rart om han er i riktige humøret. 

Jeg er derfor usikker på om strategien som nå kjøres er det lureste. Økonomiske sanksjoner er ok tenker jeg, men hva med disse andre som å nekte å la Russland stille i Eurovision? Eller det hotellet som ikke ville la russere overnatte? 

Jeg er usikker på om dette er så lurt. Og at det i større grad kan gjøre den vanlige russer forbannet, og dermed gi næring til den propaganda som Putin øser ut til sin befolkning, om nettopp vesten. 

I tillegg har vi da Anniken som så i fra hva hun mente til den russiske ambasadeansatte,for så forlate rommet umiddelbart. Er det ikke større sjanse for at man kunne påvirket denne krisen gjennom å få til en dialog, enn å bare forlate rommet i en feil? 

Jeg tror Vesten for lenge har vært for naive overfor Putin og hans geopolitiske ambisjoner. Den naiviteten kan ikke fortsette. 

askefast skrev (1 minutt siden):

Det vil nok sanksjonene gjøre, men her er det Putin folket bør holde ansvarlig, ikke Ukraina eller Vesten. Og gjør de ikke det, så får det bare være. Vi kan ikke la Putin ture frem som han vil av frykt for å ramme uskyldige russiske borgere. Et sted må grensen gå. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellemelle93 skrev (2 minutter siden):

Den videoen der gjorde meg altså så fysisk uvel.. 😭 Kjøre på en uskyldig, gammel mann. Jævla umenneskelige udyr!!!!!!

Helt jævlig, og helt unødvendig. Pure ondskap. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampstamped skrev (15 minutter siden):

Mulig du har rett og at det skyldes noe annet, for Norge bistår jo økonomisk osv, så det passer ikke helt.

Tviler på at de stakkars ukrainske utøverne klarer å fokusere på sporten sin nå.. Sikkert derfor. De må jo ivaretas de og

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (1 minutt siden):

Vanskelig å si hvor mye støtte han er, ettersom det er mye propaganda og at man ikke kan ta valgresultatene der regjeringen blir gjenvalgt gang etter gang særlig seriøst. 

Men dette gjelder begge veier. Hvor mye støtte har Ukraina egentlig? Eller veier det mer at folk stort sett ser på Russland som en trussel og noe negativt? 
Vi får se mye rart i media. Men stort sett kun fra ene kanten av saken. At folk dør er grusomt uansett hvilken retning de hører til. 

Jeg tar ikke parti, men skummelt at det vises kun en side av saken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ukrainsk jagerflypilot som allerede har klart å skyte ned 6 russiske fly. Han alene forsinker Russland sitt inntog til Kiev. Han går ved navn " The ghost of kyiv". Hans identitet forblir skjult.

• Liker 4
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (9 minutter siden):

Men dette gjelder begge veier. Hvor mye støtte har Ukraina egentlig? Eller veier det mer at folk stort sett ser på Russland som en trussel og noe negativt? 
Vi får se mye rart i media. Men stort sett kun fra ene kanten av saken. At folk dør er grusomt uansett hvilken retning de hører til. 

Jeg tar ikke parti, men skummelt at det vises kun en side av saken. 

Ja, forskjellige sider får høre forskjellig informasjon. Så da må man basere seg på fakta i saken, og uansett hvordan man vrir og vender det på, så er det jo et faktum nå at Russland har invadert. Det alene er nok til å reagere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er viktigere enn noen gang å forsøke skille Putin og hans regjering og den russiske befolkningen. Syns f.eks det er feil å ikke la russere overnatte på et hotell, rett å nekte Russland deltagelse på store internasjonale konkurranser ol. og uprofesjonelt og for emosjonelt handlet av Huitfeldt siden en russisk ambasadeansatt ikke er Putin og kan ikke ansvaliggjøres Putin og hans regjering sine løgner. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capt. Obvious skrev (Akkurat nå):

Ja, forskjellige sider får høre forskjellig informasjon. Så da må man basere seg på fakta i saken, og uansett hvordan man vrir og vender det på, så er det jo et faktum nå at Russland har invadert. Det alene er nok til å reagere. 

Helt enig. Men i det store bildet er det mye som ligger bak. Er redd flere «mektige menn» kommer på banen snart, og da er det gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellemelle93 skrev (17 minutter siden):

Slik er Putin og tjenerne hans. Håper den skyldige får det han fortjener før krigen er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellemelle93 skrev (19 minutter siden):

Ja ble virkelig kvalm av å se det der..Slik ser ondskap ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 russiske jagerfly er blitt skutt ned av en ukrainsk jagerflypilot, piloten blir kalt for "Ghost of Kyiv". Ingen vet hvem piloten er.
Blir faktisk litt rørt av det. 

• Liker 9
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FunnyBoy123 skrev (3 minutter siden):

6 russiske jagerfly er blitt skutt ned av en ukrainsk jagerflypilot, piloten blir kalt for "Ghost of Kyiv". Ingen vet hvem piloten er.
Blir faktisk litt rørt av det. 

Det er fortsatt bare mennesker i de flyene også som,følger ordre og gjør jobben sin. Fortsatt rørt? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...