klondrik Skrevet 27. februar 2022 #2041 Del Skrevet 27. februar 2022 Innsidenut skrev (2 minutter siden): Hva menes dette med atomvåpen? Er det ikke slik at hvis Putin skal bruke atomvåpen så går jorden under? Om Russland tar i bruk atomvåpen så må det også svares med atomvåpen, men det vil ikke skje fordi Kina ikke tillater det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 27. februar 2022 #2042 Del Skrevet 27. februar 2022 AprilRyan skrev (2 minutter siden): Så det. Ikke spesielt hyggelig å tenke på, men antar at Nato-land også kommer til å øke sin beredskap og følge med på det. Folk skriver som om at Nato bare vil la han gjøre det uten at Nato setter inn tiltak. Nå ønsker jeg selvfølgelig ikke atomkrig. Det er noe ingen vinner på, men Nato sitter på ganske mye atomvåpen selv og det må Putin vite. Hvis han sender atomvåpen så kommer Russland til å få et motsvar. Det blir ikke mye stormaktfantasier igjen for Putin da. Når man ser hvordan Putin har opptrådt til nå, er det vel kanskje vel naivt å tro at Putin ønsker å tre stille tilbake, enn å ende livet med et skikkelig smell for å være ærlig. Han skal jo i grava snart uansett, så han gir vel faen. Også en god grunn til å ikke la alt for gamle mennesker sitte med politisk makt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pianobar Skrevet 27. februar 2022 #2043 Del Skrevet 27. februar 2022 klondrik skrev (1 minutt siden): Om Russland tar i bruk atomvåpen så må det også svares med atomvåpen, men det vil ikke skje fordi Kina ikke tillater det. Kina ikke tillater hva? At russerne bruker atomvppen eller at det svares med atomvåpen? Dette er ikke mitt sterkeste tema Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 27. februar 2022 #2044 Del Skrevet 27. februar 2022 Leste forresten denne artikkelen og det ser ikke ut som det nødvendigvis er så enkelt å få stoppet Putin. Kanskje om det å gå inn i Ukraina viser seg å være et nederlag, men det får tiden vise. https://forskning.no/krig-og-fred-politikk-russland/vi-bor-ikke-snakke-om-russland-som-om-det-er-et-land-likt-norge/1988946 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Innsidenut Skrevet 27. februar 2022 #2045 Del Skrevet 27. februar 2022 klondrik skrev (1 minutt siden): Om Russland tar i bruk atomvåpen så må det også svares med atomvåpen, men det vil ikke skje fordi Kina ikke tillater det. Bestemmer Kina om Putin kan bruke atomvåpen? Kan ikke Putin bare si til sitt militær «nå sender vi en atomvåpen» også gjøre det? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 27. februar 2022 #2046 Del Skrevet 27. februar 2022 Pianobar skrev (1 minutt siden): Kina ikke tillater hva? At russerne bruker atomvppen eller at det svares med atomvåpen? Dette er ikke mitt sterkeste tema At et land hevder seg truet med atomvåpen, når det andre landet ikke har noen atomvåpen å true med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flovef Skrevet 27. februar 2022 #2047 Del Skrevet 27. februar 2022 2 minutter siden, kar90 said: Når man ser hvordan Putin har opptrådt til nå, er det vel kanskje vel naivt å tro at Putin ønsker å tre stille tilbake, enn å ende livet med et skikkelig smell for å være ærlig. Han skal jo i grava snart uansett, så han gir vel faen. Også en god grunn til å ikke la alt for gamle mennesker sitte med politisk makt. Jeg tenker det samme og det er det som er skummelt. Tror han heller vil fyre løs bomber og risikere at han selv og Russland går under av atombomber som motsvar enn å trekke seg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. februar 2022 #2048 Del Skrevet 27. februar 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Kom an. Du veit sjøl at dette er desinformasjon. Første skudd ble avfyrt av Jankovich sine folk. Hvorfor betyr det så mye for deg å betegne ukrainerne som banditter…? De som gjør kupp mot en lovlig valgt regjering og skyter og dreper er banditter. Jeg snakker ikke om ukrainere generelt men spesifikt om kuppmakerne i 2014. Det at Ukraina manglet en lovlig regjering ganske lenge i 2014 gir et slags rettslig vacuum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 27. februar 2022 #2049 Del Skrevet 27. februar 2022 kar90 skrev (3 minutter siden): Når man ser hvordan Putin har opptrådt til nå, er det vel kanskje vel naivt å tro at Putin ønsker å tre stille tilbake, enn å ende livet med et skikkelig smell for å være ærlig. Han skal jo i grava snart uansett, så han gir vel faen. Også en god grunn til å ikke la alt for gamle mennesker sitte med politisk makt. Jeg har ikke skrevet at han kommer til å tre stille tilbake, men det spørs jo om han gjør dette for å virke truende nå når Nato-landene viser såpass mye støtte til Ukraina. Men det er nok greit å ikke være naiv. Jeg leste i en artikkel at Putin nå var mye mer styrt av følelser og hevngjerrighet. Det er ikke særlig positivt siden man da kan gjøre dumme ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oleidole1999 Skrevet 27. februar 2022 #2050 Del Skrevet 27. februar 2022 kar90 skrev (5 minutter siden): Når man ser hvordan Putin har opptrådt til nå, er det vel kanskje vel naivt å tro at Putin ønsker å tre stille tilbake, enn å ende livet med et skikkelig smell for å være ærlig. Han skal jo i grava snart uansett, så han gir vel faen. Også en god grunn til å ikke la alt for gamle mennesker sitte med politisk makt. det var en gang putin utalte offentlig "en atomkrig vil være en global katastrofe, men en verden uten russland, er ikke en verden jeg vil leve i" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 27. februar 2022 #2051 Del Skrevet 27. februar 2022 Trampstamped skrev (1 minutt siden): når det andre landet ikke har noen atomvåpen å true med men det er jo pga sanksjonene fra Vesten at han truer med atomvåpen. Og Vesten har atomvåpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 27. februar 2022 #2052 Del Skrevet 27. februar 2022 Innsidenut skrev (2 minutter siden): Bestemmer Kina om Putin kan bruke atomvåpen? Kan ikke Putin bare si til sitt militær «nå sender vi en atomvåpen» også gjøre det? Ja, hvis XI Jinping sier til Putin at han skal holde seg langt unna atomvåpen så gjør han det. Uten støtte fra kina legges Russland i grus. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. februar 2022 #2053 Del Skrevet 27. februar 2022 I Grosny skrev (Akkurat nå): De som gjør kupp mot en lovlig valgt regjering og skyter og dreper er banditter. Jeg snakker ikke om ukrainere generelt men spesifikt om kuppmakerne i 2014. Det at Ukraina manglet en lovlig regjering ganske lenge i 2014 gir et slags rettslig vacuum. En lovlig valgt regjering som viste seg å være korrupt, kriminell og voldelig. Hitler var også lovlig valgt vettu… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 27. februar 2022 #2054 Del Skrevet 27. februar 2022 Hva skjer om Russland skal avfyre atomvåpen? Har vi da en reell krig med flere land? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 27. februar 2022 #2055 Del Skrevet 27. februar 2022 For å være litt positiv så er det nå kanskje fredsforhandlinger på gang på grensa til Hviterussland. Jeg vet ikke om noe godt kommer ut av det, men det er bra at de gjør det i det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. februar 2022 #2056 Del Skrevet 27. februar 2022 klondrik skrev (Akkurat nå): Ja, hvis XI Jinping sier til Putin at han skal holde seg langt unna atomvåpen så gjør han det. Uten støtte fra kina legges Russland i grus. Jepp👆👍 Uten kinesisk støtte ville Russland snart være redusert til et helt alminnelig 3. verden land. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 27. februar 2022 #2057 Del Skrevet 27. februar 2022 6 minutter siden, Entern said: Kom an. Du veit sjøl at dette er desinformasjon. Første skudd ble avfyrt av Jankovich sine folk. Hvorfor betyr det så mye for deg å betegne ukrainerne som banditter…? Det eneste jeg har skjønt av å lese om Maidan, er at det var mye mer brutalt og blodig enn det jeg fikk inntrykk av når det foregikk. Media var veldig for revolusjonen, for å få avsatt den sittende presidenten, Maidan-vennlig og jeg fikk inntrykk av at det var fredelig og at demokratiet vant. Det virker som om det var blod og vold på begge sider, og påstander som ikke ken bevises, med mindre man tar den ene siden som 100% sannferdig. Sannheten ligger vel et sted mellom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 27. februar 2022 #2058 Del Skrevet 27. februar 2022 Nei, nå har jeg virkelig ikke ord. Er det i det hele tatt lovlig å sette i gang atomvåpen på den måten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. februar 2022 #2059 Del Skrevet 27. februar 2022 oleidole1999 skrev (2 minutter siden): det var en gang putin utalte offentlig "en atomkrig vil være en global katastrofe, men en verden uten russland, er ikke en verden jeg vil leve i" Så rart, en verden uten Russland virker mer og mer som en skikkelig god ide… 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. februar 2022 #2060 Del Skrevet 27. februar 2022 ops2 skrev (1 minutt siden): Det eneste jeg har skjønt av å lese om Maidan, er at det var mye mer brutalt og blodig enn det jeg fikk inntrykk av når det foregikk. Media var veldig for revolusjonen, for å få avsatt den sittende presidenten, Maidan-vennlig og jeg fikk inntrykk av at det var fredelig og at demokratiet vant. Det virker som om det var blod og vold på begge sider, og påstander som ikke ken bevises, med mindre man tar den ene siden som 100% sannferdig. Sannheten ligger vel et sted mellom. Å, media fikk da frem at det var brutalt og blodig. Selv om demokratiet jo heldigvis vant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå