AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Hei. Hvor mye ville du beregnet til mat, drikke, transport og litt aktiviteter? To voksne, fredags kveld til søndags formiddag (egentlig kun lørdagen til å gjøre ting). Vi spiser frokost på hotellet, men lunsj og en middag blir det nok ute på lørdagen. Tilsynelatende er det omtrent norske priser, eller tar jeg feil? Tar gjerne imot tips til aktiviteter vi kan få til på én dag😁 Vi skal ikke shoppe noe særlig. Anonymkode: 58558...920
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei. Hvor mye ville du beregnet til mat, drikke, transport og litt aktiviteter? To voksne, fredags kveld til søndags formiddag (egentlig kun lørdagen til å gjøre ting). Vi spiser frokost på hotellet, men lunsj og en middag blir det nok ute på lørdagen. Tilsynelatende er det omtrent norske priser, eller tar jeg feil? Tar gjerne imot tips til aktiviteter vi kan få til på én dag😁 Vi skal ikke shoppe noe særlig. Anonymkode: 58558...920 Lurte også på klima og bekledning! TS Anonymkode: 58558...920
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lurte også på klima og bekledning! TS Anonymkode: 58558...920 ..i januar. Anonymkode: 58558...920
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Yr.no så sjekker du været. Enkelt og greit Priser kan være som i Norge på mat, ellers kan du fint finne pubmat som er billig. Det finnes også billigere spisesteder. tripadvisor er grei å bruke Anonymkode: ab49e...0ed 3
Ulven Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Middagen behøver ikke å koste mye. Det avhenger av hva dere vil spise og hvor dyrt dere vil gjøre det. Når jeg besøker ungdommen min som bor nord i England, betaler jeg under 300 for middag med drikke for to personer. Været i januar kan variere mye, men jeg har aldri opplevd at jeg trenger vinterklær når jeg er på besøk i UK. Det holder med en høstjakke. Viktigere er det med en god paraply. Det regner stort sett minst en gang om dagen. 😉
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Ville brukt 2-3000 alene tenker jeg. Nå kan man også bestille den billigste todagerstesten, så sparer penger der. Men ikke ta den hvis dere uansett reiser hjem dag 2, ellers risiekrer dere mange tusen ekstra til karantenehotell hvis den er positiv. Det mest stressende nå, er at regler endres på så utrolig kort varsel. Ang. budsjett, sørg for å ha en god reiseforsikring siden helsetrygdkortet ikke gjelder lenger i Storbritannia. Anonymkode: 19335...9ad
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 Ulven skrev (3 minutter siden): Middagen behøver ikke å koste mye. Det avhenger av hva dere vil spise og hvor dyrt dere vil gjøre det. Når jeg besøker ungdommen min som bor nord i England, betaler jeg under 300 for middag med drikke for to personer. Været i januar kan variere mye, men jeg har aldri opplevd at jeg trenger vinterklær når jeg er på besøk i UK. Det holder med en høstjakke. Viktigere er det med en god paraply. Det regner stort sett minst en gang om dagen. 😉 Takker! Anonymkode: 58558...920
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 Hva liker dere da? Vi prøver å få til minst en forestilling av noe slag (musikal, danseforestilling, konsert) hver gang. Så blir det gjerne et museumsbesøk eller lignende, på sommeren gjerne en guidet fottur med et eller annet tema. Litt shopping for min del. Anonymkode: aa1c2...467
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville brukt 2-3000 alene tenker jeg. Nå kan man også bestille den billigste todagerstesten, så sparer penger der. Men ikke ta den hvis dere uansett reiser hjem dag 2, ellers risiekrer dere mange tusen ekstra til karantenehotell hvis den er positiv. Det mest stressende nå, er at regler endres på så utrolig kort varsel. Ang. budsjett, sørg for å ha en god reiseforsikring siden helsetrygdkortet ikke gjelder lenger i Storbritannia. Anonymkode: 19335...9ad Jeg har lest på karanteneregler. Jeg forstår man må ha negativ test på vei inn i landet. Kan vi teste oss på Gardermoen på vei til London og fremvise dette, og i Norge når vi kommer tilbake? Disse reglene er jo rene joker nord.. Anonymkode: 58558...920
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #11 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva liker dere da? Vi prøver å få til minst en forestilling av noe slag (musikal, danseforestilling, konsert) hver gang. Så blir det gjerne et museumsbesøk eller lignende, på sommeren gjerne en guidet fottur med et eller annet tema. Litt shopping for min del. Anonymkode: aa1c2...467 Tenker kanskje besøke bygninger etc. London eye må vi få til 🙂 Blir ikke aktuelt å oppsøke store folkemengder i form av konserter etc. Anonymkode: 58558...920
Ulven Skrevet 9. januar 2022 #12 Skrevet 9. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har lest på karanteneregler. Jeg forstår man må ha negativ test på vei inn i landet. Kan vi teste oss på Gardermoen på vei til London og fremvise dette, og i Norge når vi kommer tilbake? Disse reglene er jo rene joker nord.. Anonymkode: 58558...920 Det er hurtigtest innen 2 dager etter at du lander i UK som gjelder. Og den testen må tas i UK for du trenger et referansenr som skal inn i passenger locator form. Men du bør ta en hjemmehurtigtest før du drar uansett slik at du ikke drar med evnt smitte på flyet.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #13 Skrevet 9. januar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har lest på karanteneregler. Jeg forstår man må ha negativ test på vei inn i landet. Kan vi teste oss på Gardermoen på vei til London og fremvise dette, og i Norge når vi kommer tilbake? Disse reglene er jo rene joker nord.. Anonymkode: 58558...920 Nå trenger dere ikke test for å komme inn lenger (hvis dere er vaksinerte). Men må fortsatt bestille en test som skal tas innen to dager etter ankomst. Dere trenger koden for testen når dere fyller ut innreiseskjema. Hvis dere reiser hjem innen to dager trenger dere ikke gjennomføre testen. Men dere må fylle ut nytt skjema for innreise til Norge igjen, og testes ved ankomst Norge. Anonymkode: 19335...9ad
Whistler Skrevet 9. januar 2022 #14 Skrevet 9. januar 2022 Du må testes på nytt når du kommer tilbake til Norge med dagens regler. Gjør litt matte på hvor mange timer test tatt i Norge gjelder ved ankomst Storbritannia og deretter gjør en vurdering på hvor mye du vil legge i en test på flyplassen....
Zooey Skrevet 9. januar 2022 #15 Skrevet 9. januar 2022 Det er omtrent tilsvarende som en helg i Oslo. Alt avhenger av hvor du spiser og hva du ønsker å gjøre, men generelt er prisene på det samme nivået som i Norge. I dag er det kaldt i lufta, fem grader og sol. Ta med varm jakke, gode sko å gå i og en regnjakke. I går gikk jeg med en regnjakke, ullgenser, lue, hansker, skjerf og joggesko.
mammams Skrevet 9. januar 2022 #16 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hei. Hvor mye ville du beregnet til mat, drikke, transport og litt aktiviteter? To voksne, fredags kveld til søndags formiddag (egentlig kun lørdagen til å gjøre ting). Vi spiser frokost på hotellet, men lunsj og en middag blir det nok ute på lørdagen. Tilsynelatende er det omtrent norske priser, eller tar jeg feil? Tar gjerne imot tips til aktiviteter vi kan få til på én dag😁 Vi skal ikke shoppe noe særlig. Anonymkode: 58558...920 Har ikke vært i London på over 12 år men med svigerfamilie i nord- England har vi jo vært borti engelske priser på mat og drikke. Restaurantpriser varierer selvsagt veldig i forhold til type restaurant og standard. Mye god og rimelig mat på indiske og kinesiske restauranter og pubmåltider. Men blitt mer kostbart siste årene, drikke er vel det man merker størst forskjell på restaurant. Muligheten i London for aktiviteter er jo enorme. Tror jeg ville tatt en sånn sightseeingbuss tidlig lørdag formiddag for å se de kjente landemerkene og så bestemme underveis hva som er verdt et nærmere besøk. Jeg synes området i Covent Garden er veldig hyggelig. Så spørs det jo på interesser ifh til museumer etc. Vi har booket afternoon tea like ved Buckingham Palace: https://rubenshotel.com/dining-and-drinks/afternoon-tea Det gleder vi oss til! https://reisetips.nettavisen.no/topp-10-london/
mammams Skrevet 9. januar 2022 #17 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har lest på karanteneregler. Jeg forstår man må ha negativ test på vei inn i landet. Kan vi teste oss på Gardermoen på vei til London og fremvise dette, og i Norge når vi kommer tilbake? Disse reglene er jo rene joker nord.. Anonymkode: 58558...920 Fra og med idag, søndag 9/1 trenger ikke reisende teste seg før avreise. Dere må ta en test ved ankomst, sjekk ut: https://www.expresstest.co.uk 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #18 Skrevet 9. januar 2022 1 minutt siden, mammams said: Fra og med idag, søndag 9/1 trenger ikke reisende teste seg før avreise. Dere må ta en test ved ankomst, sjekk ut: https://www.expresstest.co.uk Ikke ved ankomst, men innen 2 dager. Ankomstdagen regnes som dag 0. Hvis man reiser hjem dag 2 trenger man ikke ta den, men må som nevnt ha koden til innreiseskjemaet. Og heldigvis trenger man ikke lenger isolere seg til man får et negativt resultat, den regelen gjorde en weekendtur bortkastet. Anonymkode: 19335...9ad 2
mammams Skrevet 9. januar 2022 #19 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke ved ankomst, men innen 2 dager. Ankomstdagen regnes som dag 0. Hvis man reiser hjem dag 2 trenger man ikke ta den, men må som nevnt ha koden til innreiseskjemaet. Og heldigvis trenger man ikke lenger isolere seg til man får et negativt resultat, den regelen gjorde en weekendtur bortkastet. Anonymkode: 19335...9ad Veldig lettet over at det har blitt tatt vekk. Vi ankommer lørdag morgen og blir til onsdag, men hadde vært kjedelig å tilbringe helga innestengt på hotellrommet.
Gjest Linny111 Skrevet 9. januar 2022 #20 Skrevet 9. januar 2022 Var i London denne uka. Noe jeg har merket etter å ha bodd en stund i Storbritannia er at det føles mye kaldere enn Norge på grunn av høyere luftfuktighet. Jeg synes det føles like kaldt med 0 grader i London som -10 i Norge. Samtidig må jeg gjennom haugevis av fuktighetskrem når jeg er på besøk i Norge. Greit å ha jakke som tåler litt regn. Jeg bruker aldri paraply i UK lenger for det blåser alltid så sykt. Hadde selv Icebreaker ullundertøy og boblejakke i London denne uka. Var ikke noe problem. Restaurantpriser kan variere veldig. Du kan sikkert finne middag og lunsj til 15-20 pund per pers hvis du ønsker å spare penger. La også merke til at 10-15 prosent tips var lagt til regningen på alle stedene vi spiste. Dette kan man jo be dem fjerne, men ja… Aktiviteter. Vi var på middag i mørket på Dans le Noir, så på musikalen Wicked, var på stand-up, spiste lunsj på Duck and Waffle og tittet i butikker og fant noen geocacher.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå