AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Hvordan er deres tillit til veterinærer? Min tillit er høy, men jeg vet om noen oppdrettere (Er med i facebokkgrupper for denne hundetypen, har ikke slik hund selv) på en type hund som har lett for å snakke ned og skape tvil til enkelte veterinærer, hvertfall til valpekjøperene deres. Det er ofte veterinærer som er en del av en kjede, f, eks Anicura. Når folk spør i gruppene om veterinærrelaterte spørsmål, er det nesten alltid en oppdretter som kommenterer at den veterinæren er pengehungrig osv (så og si alltid når det kommer til spørsmål om tenner). Jeg ville ha stolt mer på en veterinær enn en oppdretter... Anonymkode: 6eee1...465 2
Troyamin Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Jeg har full tillit til veterinæren jeg benytter til mine dyr. Han er dyktig, i den form at han stadig tar etterutdanning og utvikler teknikker han bruker. Han går heller ikke av veien for å henvise til andre veterinærer som har spesialisert seg på andre felt enn han. Problemet til veterinærer, er at de ofte blir feilaktig hengt ut. Folk kan skrive hva de vil av anklager, uten å legge ved bevis på at det de sier er sant. Det samme vil jeg tro at de gjør, de oppdretterne du snakker om. Neste gang du hører negativt om veterinæren, be om dokumentasjon på innsendt klage + utfallet av klagen. Først da ser du om de er ute etter å sverte veterinæren eller om de snakker sant. Klage på veterinærtjenester 1
Durinur Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Jeg tror denne bitterheten mange oppdrettere har mot veterinærer bunner ut mot pris mer enn behandling. At de føler at veterinæren har pushet mot dyrere behandling enn det de føler at de trengte. Men så kan man jo spørre seg om veterinæren eller oppdretteren har best peiling på hundesykdommer da. Mange oppdrettere kan for all del være flinke, men den utdannelsen som kreves for å bli dyrlegen er ikke akkurat enkel og kort. For øvrig skjønner jeg ikke hvorfor de tenker at veterinærene skal pushe for dyrere behandling, spesielt ikke på kjeder som Anicura. De jobber jo med fastlønn, så spiller ingen rolle for de om de må bruke tiden sin på en helsesjekk eller en behandling som koster titusenvis av kroner, i alle fall økonomisk sett. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Troyamin skrev (4 timer siden): Jeg har full tillit til veterinæren jeg benytter til mine dyr. Han er dyktig, i den form at han stadig tar etterutdanning og utvikler teknikker han bruker. Han går heller ikke av veien for å henvise til andre veterinærer som har spesialisert seg på andre felt enn han. Problemet til veterinærer, er at de ofte blir feilaktig hengt ut. Folk kan skrive hva de vil av anklager, uten å legge ved bevis på at det de sier er sant. Det samme vil jeg tro at de gjør, de oppdretterne du snakker om. Neste gang du hører negativt om veterinæren, be om dokumentasjon på innsendt klage + utfallet av klagen. Først da ser du om de er ute etter å sverte veterinæren eller om de snakker sant. Klage på veterinærtjenester Durinur skrev (1 time siden): Jeg tror denne bitterheten mange oppdrettere har mot veterinærer bunner ut mot pris mer enn behandling. At de føler at veterinæren har pushet mot dyrere behandling enn det de føler at de trengte. Men så kan man jo spørre seg om veterinæren eller oppdretteren har best peiling på hundesykdommer da. Mange oppdrettere kan for all del være flinke, men den utdannelsen som kreves for å bli dyrlegen er ikke akkurat enkel og kort. For øvrig skjønner jeg ikke hvorfor de tenker at veterinærene skal pushe for dyrere behandling, spesielt ikke på kjeder som Anicura. De jobber jo med fastlønn, så spiller ingen rolle for de om de må bruke tiden sin på en helsesjekk eller en behandling som koster titusenvis av kroner, i alle fall økonomisk sett. Har tenkt det samme. Det var en kommentar om en veterinær jeg bruker som i mine øyne er veldig dyktig. Spesialisert seg på tenner. Handlet om en valp med bittfeil og oppdretter på valpen var raskt ute med å henge ut denne veterinæren, selv om eier av valp bodde ett annet sted i landet og sikkert aldri hørt om det veterinærkontoret en gang. Veterinæryrket kan være ett psykisk belastende yrke, så det å henge ut og spre misinformasjon om veterinærer er forkastelig i mine øyne. -ts Anonymkode: 6eee1...465 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå