Gå til innhold

Sommerfuglen er ute av magen!

Gjest Anerikke

Anbefalte innlegg

Gjest Anerikke

Jammen lenge siden jeg var her inne sist! Det er travelt å være småbarnsmamma...

Snuppa vokser og trives, selv om hun er litt forkjøla akkurat nå. Snørrete, hoster og har veldig dårlig matlyst.

Søndag for en uke siden satte hun seg på rompa helt selv for første gang, og jammen reiste hun seg ikke opp og stod litt senere samme dag!!!! Stolt mamma, ja! Hun er nå åtte måneder og to uker gammel. Hun reiser seg opp etter alt hun kan finne, og det blir en del knall og fall. Men hun er flink! Hun farer fort over gulvet når det er noe hun vil, med sin helt egne krabbeålingsteknikk, og er enormt aktiv og nysgjerrig.

Hun fikk to tenner nede da hun var akkurat seks måneder, og da hun ble åtte måneder tittet hjørnetennene oppe frem. Nå vises de godt, og hun ser ut som en søt liten vampyr! Små barnetenner er sylkvasse, så jeg er glad det nesten er slutt på amminga... Helt herlig jente!! :hjerter:

Ellers er jeg nå ferdig til jul. Har tatt julevasken, og bakt pepperkaker, julebrød og kokosmakroner. Mannen har kjøpt lefse og så bakte han sandkaker i dag, så det holder nok lenge. Kjøleskapet og fryseren bugner jo av deilig julemat. Har pyntet litt her og der, så nå er det bare treet som gjenstår. Ribba er krydret, og ligger klar og venter. Gleder meg så masse til jul!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Anerikke

Takk, iss!

Joda, vi hadde en kjempekoselig jul! Håper snuppa også har hatt det fint, selv om hun ikke kommer til å huske noe av det. Polstret vinduet hennes med tepper på nyttårsaften, og hun sov gjennom alt bråket.

Syns lille babyen min blir så fort stor! Hun lærer nye ting hver dag. Nå er det helt store å vinke. Hun vinker til alt og alle, til bilder og til tv. Og når hun gjør det griner hun skikkelig med hele fjeset. Ler meg skakk!

Hun står mye, og reiser seg opp overalt. Sitter for det meste og leker nå, og vil ikke ned på rygg. Hun kan si hei, men det har ikke kommet flere ord enda. Gleder meg sånn til hun kan si mamma og pappa!

De siste kveldene har det vært mye styr til henne å være. Hun har våknet og grått flere ganger. Vil bli tatt opp og kose. I kveld gav jeg henne bare vann og la henne igjen, og det funka, så det bedrer seg. Ikke akkurat vanskelig å legge, men vil jo ikke at hun skal bli vant til å våkne mange ganger hver kveld og få full service. Hvis hun virkelig trenger noe er det jo en annen sak, selvsagt.

Nå titter den ene fortanna frem, så snart er vampyrperioden over. Syns hun er fryktelig søt, da!

Endret av Anerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Anerikke

Ser at jeg ikke er mye på kg for tiden...

Livet raser avgårde i full fart, og jenta vår er så stor! Hun er en veldig bestemt ung dame. Vet godt å gi uttrykk for det hun vil! Hun babler hele tiden, og nå går det på nana (mamma) og dædæ (pappa). Så herlig! Hun er ikke i ro et øyeblikk, men står og holder i alt hun finner. Hun går langs bordkanten, og river ned det hun får tak i. Hun har skikkelig bustehår med masse krøller bak, og ser ut som et lite lykketroll.

Siden sist har vi vært to uker i Egypt, og det gikk helt fint å reise med ei lita tulle. Hun ble skikkelig maskot på hotellet, og fikk enormt masse oppmerksomhet hvor vi gikk. Folk stoppet opp for å prate med henne hele tiden, og hun elsket det! Stor overgang å komme tilbake til Norge, ja... Hun skiller seg jo ikke ut på samme måte her. Hun prøver intenst å få kontakt med folk vi møter når vi er ute, men ikke alltid det funker! Men hun satte stor pris på å komme hjem til lekene sine, senga si, og alt det kjente. Hun har sovet helt greit på tur, men det var visst veldig godt å få sove ute i vogna si igjen.

Litt kjipt å komme hjem til snøstormt etter varmen i Egypt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

I kveld stussa jeg håret til snuppa for første gang. Litt midt oppå, og litt i nakken. Hun hadde på en måte litt lang hanekam... Ble så fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anerikke

Her var det ikke mye liv, gett!

Dagene med snuppa raser avgårde, og hun vokser og vokser. I går var hun 11 mnd, og er ca 10 kilo.

Hun går stort sett hele dagen. Rundt bordet, langs veggene... Men hun har enda ikke sluppet seg helt. Prater og skråler og hyler... I morges skulle jeg sove lenge, men det var bare ikke mulig.

Og så danser hun! Bare hun hører en liten snutt på radioen, rocker hun skikkelig. Så vi spiller mye musikk for henne.

Det er nå helt slutt med puppen. Det bare skjedde av seg selv, og jeg er såre fornøyd! Var jo bare litt kveldskos leeeenge, og så en kveld la jeg henne uten. Ikke noe problem. Sover like godt. Superungen min!

Blir barnehage om ikke så lenge. Rart å tenke på at hun er så stor!

Ellers skal jeg bli tante igjen!!!! Veldig overraskende, og veldig gledelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...