AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Jeg er så lei av å ikke få anerkjennelse for min jobb som lærer. Lønnsoppgjøret i fjor, som ble til tvungen lønnsnemd pga et forbrenningsanlegg på Østlandet, og fritidskarantenen fra 1.januar var dråpen som fikk begeret mitt til å renne over. Jeg har 20 års erfaring, og 16 års annsinitet. Lønna er rett under 600.000 kr. Noen som kan tipse om andre jobber der en tjener like bra? Jeg vet ikke hva en lærer kan brukes til. Anonymkode: 1ed48...14a 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Jeg er lektor og søker nå rundt på stillinger hvor jeg kan bruke mastergraden min. Så ikke relevant for deg. Men ville bare si at du ikke er alene om å være lærer som vil ut av yrket. Anonymkode: 5e818...f02 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Jeg er også adjunkt - ferdig utdannet i -98. Nå er det nok; jeg vil ha (familie)livet mitt tilbake😣. Har lenge drømt om å arbeide på bibliotek, og har inne søknad nå. Krysser fingrene🤞🤞🤞 Lykke til ut av galskapen dere også! Anonymkode: e3885...34f 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er lektor og søker nå rundt på stillinger hvor jeg kan bruke mastergraden min. Så ikke relevant for deg. Men ville bare si at du ikke er alene om å være lærer som vil ut av yrket. Anonymkode: 5e818...f02 Må bare si. At da regjeringa innførte rødt nivå på kvelden, siste dag i juleferien i fjor, så ble det bestemt at vi skulle få en ekstra fridag som kompensasjon. Den fikk vi rett etter jul i år. Men der førte til at elevene får for få timer i faget. Og dette må vi ta igjen på kveldstid. Så vi har altså fått en fridag. Som vi må ta igjen. 😂 Det tror jeg var større dråpe for meg enn renovasjonsanlegg-"brannfaren". Anonymkode: 5e818...f02 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er så lei av å ikke få anerkjennelse for min jobb som lærer. Lønnsoppgjøret i fjor, som ble til tvungen lønnsnemd pga et forbrenningsanlegg på Østlandet, og fritidskarantenen fra 1.januar var dråpen som fikk begeret mitt til å renne over. Jeg har 20 års erfaring, og 16 års annsinitet. Lønna er rett under 600.000 kr. Noen som kan tipse om andre jobber der en tjener like bra? Jeg vet ikke hva en lærer kan brukes til. Anonymkode: 1ed48...14a Tipper du kan søke på de fleste stillinger i offentlig administrasjon som ikke krever spesiell utdanning, for eksempel konsulent i nav og miljøarbeider. Ellers: Formidler på museum, ansatt på bibliotek, ufaglærte jobber (dagligvare, fastfood), nattevakt, resepsjonist. Lønna kan jeg ikke si noe om, men om du er adjunkt har du kun tre års høyere utdannelse? Da tjener du jo veldig bra. Anonymkode: be0d8...c43
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Tipper du kan søke på de fleste stillinger i offentlig administrasjon som ikke krever spesiell utdanning, for eksempel konsulent i nav og miljøarbeider. Ellers: Formidler på museum, ansatt på bibliotek, ufaglærte jobber (dagligvare, fastfood), nattevakt, resepsjonist. Lønna kan jeg ikke si noe om, men om du er adjunkt har du kun tre års høyere utdannelse? Da tjener du jo veldig bra. Anonymkode: be0d8...c43 Skal være bra ille på skolen hvis det er mer fristende å flippe burgere og tjene halvparten av det man gjorde som lærer. Nei jeg tror det er godt mulig for en adjunkt å få en bedre jobb. Anonymkode: bd7b9...24f
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Tipper du kan søke på de fleste stillinger i offentlig administrasjon som ikke krever spesiell utdanning, for eksempel konsulent i nav og miljøarbeider. Ellers: Formidler på museum, ansatt på bibliotek, ufaglærte jobber (dagligvare, fastfood), nattevakt, resepsjonist. Lønna kan jeg ikke si noe om, men om du er adjunkt har du kun tre års høyere utdannelse? Da tjener du jo veldig bra. Anonymkode: be0d8...c43 Adjunkt betyr at du har minst fire års utdannelse, ikke tre. Jeg er adjunkt med tilleggsutdannelse og har fem og et halvt år fra universitetet. Altså et halvt år mer enn de som i dag har master, men langt mindre lønn. Anonymkode: 964a9...3df 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal være bra ille på skolen hvis det er mer fristende å flippe burgere og tjene halvparten av det man gjorde som lærer. Nei jeg tror det er godt mulig for en adjunkt å få en bedre jobb. Anonymkode: bd7b9...24f Det var ganske mange andre forslag i det jeg skrev… Anonymkode: be0d8...c43
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Adjunkt betyr at du har minst fire års utdannelse, ikke tre. Jeg er adjunkt med tilleggsutdannelse og har fem og et halvt år fra universitetet. Altså et halvt år mer enn de som i dag har master, men langt mindre lønn. Anonymkode: 964a9...3df Åja. Jeg bare trodde at før var adjunkt det samme som tre år på lærerskolen, men da husker jeg vel feil Samme urettferdighet blir vel for de som har gammelt hovedfag, de har vel sju års utdanning, mens nå kreves bare fem. Selv har jeg «ny» master, men over 800 studiepoeng, får ikke noe ekstra for det, heller. Anonymkode: be0d8...c43
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tipper du kan søke på de fleste stillinger i offentlig administrasjon som ikke krever spesiell utdanning, for eksempel konsulent i nav og miljøarbeider. Ellers: Formidler på museum, ansatt på bibliotek, ufaglærte jobber (dagligvare, fastfood), nattevakt, resepsjonist. Lønna kan jeg ikke si noe om, men om du er adjunkt har du kun tre års høyere utdannelse? Da tjener du jo veldig bra. Anonymkode: be0d8...c43 Jeg har vært NAV-konsulent. NAV-konsulentene må ha fått tidenes lønnstillegg hvis de nå har 600 000kr i året. Anonymkode: 7773b...0da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå