Gå til innhold

Hvit hund - renner i øynene, tips

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en søt liten fluffball, men hun renner veldig i øynene. Noen tips til hva vi kan gjøre? Er rasen Bichon.  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta den til dyrlegen og sjekk tåreproduksjonen. Så finnes det lure ting en kan brukes for å få mindre røde striper i pelsen. Men dyrlege med øyekompetanse først

Anonymkode: 4fc14...b58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bichon havanaise. Dette er et problem.  Vi passer på å tørke ofte, samt bruker en slik bleking-vask kjøpt i dyrebutikk. Det er viktig at hunden ikke går for lenge med våt pels. Dette kommer også på bena hvis man ikke tørker dem (gjelder alle hunderaser). Da det var på det verste, klippet vi bort noen av hårene, vasket og tørket godt og vasket med det middelet vi kjøpte i dyrebutikken. 

Anonymkode: e8be5...c41

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ta den til dyrlegen og sjekk tåreproduksjonen. Så finnes det lure ting en kan brukes for å få mindre røde striper i pelsen. Men dyrlege med øyekompetanse først

Hva da?

Min dyrlege anbefalte barbering og tørking. Den andre dyrlegen mente det kom av allergi. Har ikke funnet noe som hjelper. 

Anonymkode: e72fe...6c4

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva da?

Min dyrlege anbefalte barbering og tørking. Den andre dyrlegen mente det kom av allergi. Har ikke funnet noe som hjelper. 

Som jeg skrev over; klipping og tørking. Har ikke barbert, men klippet, går for det  samme. Vi har meget godt resultat :) Sjelden dette er allergi. Det danner seg sopp på fuktig pels, derfor landet holdes tørr. Allergi er i sjeldne tilfeller. Det du beskriver er et helt vanlig problem. Mørke hunder har det også, men det ses ikke så lett. 

Anonymkode: e8be5...c41

AnonymBruker
Skrevet

Kjent problem hos rasen..

Anonymkode: b5754...8c8

AnonymBruker
Skrevet

Frasen 'small crusty white dog' er ikke for ingenting. Det er veldig vanlig hos mindre raser, og vises spesielt godt på hvite hunder fordi pelsen under øynene blir farget. 

Vask/tørk av øynene ofte, så pelsen under øynene ikke er bløt 24/7. Du har fått noen tips for å unngå at pelsen farger seg også, ser jeg. Du kan godt spørre dyrlegen neste gang du er der, men så lenge vesken som kommer fra øyet er klar, og ikke tykk og gulaktig, så er det sannsynligvis bare det man kan forvente fra små hunderaser. 

Anonymkode: e6cc6...264

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva da?

Ved dårlig tåreproduksjon er det salve og øyedråper.
Så er det diverse våtservietter og remedier som kan ta sopp som kan brukes hvis det er sopp som er problemet. Du kan forsøke å spraye litt hudspray fra optima pH på en bomullsdott og tørke med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...