Gå til innhold

Du som er uvaksinert og ikke bruker munnbind.

Anbefalte innlegg

Gjest havrekaffe
Skrevet

Bør du betale din egen behandling på sykehus dersom du blir innlagt med symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får de covid, burde de absolutt det ja.

• Liker 4
Skrevet

Munnbind beskytter ikke mot luftbåren smitte, står det jo på pakken. Så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være relevant? Så klart skal de ikke betale sin egen behandling. En uvaksinert i full jobb som betaler skatt av sine egne ærlig opptjente penger burde jo mye heller ha rett på å få dekket helsehjelp, enn en fullvaksinert navklient som betaler "skatt" av oss arbeidstakeres skattepenger som han/hun mottar. For å sette det i perspektiv, da. Men det er jo heldigvis ikke sånn. 🙂

• Liker 15
Skrevet
mingus skrev (40 minutter siden):

Munnbind beskytter ikke mot luftbåren smitte, står det jo på pakken. Så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være relevant? Så klart skal de ikke betale sin egen behandling. En uvaksinert i full jobb som betaler skatt av sine egne ærlig opptjente penger burde jo mye heller ha rett på å få dekket helsehjelp, enn en fullvaksinert navklient som betaler "skatt" av oss arbeidstakeres skattepenger som han/hun mottar. For å sette det i perspektiv, da. Men det er jo heldigvis ikke sånn. 🙂

Enig de er medlem av folketrygden som oss andre. Det var et frivillig valg. 

• Liker 6
Skrevet
havrekaffe skrev (1 time siden):

Bør du betale din egen behandling på sykehus dersom du blir innlagt med symptomer?

Hva mener du? Og hvorfor? 

• Liker 5
Skrevet

De har 18 ganger så stor sjanse for å bli dødelig syke ifølge VG i dag. 

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Peonjenta said:

De har 18 ganger så stor sjanse for å bli dødelig syke ifølge VG i dag. 

Innlagt på sykehus, ikke dødelig syke. Og det er fortsatt bare 5,9 av 100 000 som blir innlagt.

• Liker 8
Skrevet

Skal man bare la de som røyker og ikke har råd til behandling råtne og dø av lungekreft da? De har jo brukt alle pengene på røyk. Deres valg. 

Nei så klart ikke, og ikke andre såkalt selvforskyldte helseplager heller. Hva skjedde med medmenneskeligheten etter covid kom? Folk blir jo mer og mer kjepphøye for hver dose vaksine de får, virker det som. "Jeg har rett til gratis hjelp, mens du skal få betale, siden jeg vaksinerte meg og du valgte å ikke gjøre det." Usj så ufordragelige 😅 hva synes dere om hun gravide dama fra Kina da, som ble nektet hjelp fordi hun ikke var vaksinert og mistet babyen? Helt ok behandling liksom?

• Liker 10
Skrevet

Tenker du det samme om folk som blir innlagt med influensa og ikke er vaksinert mot det?

• Liker 8
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg mener at personer som av ulike grunner velger å ikke vaksinere seg har rett på den samme helsehjelpen som alle oss andre siden de betaler skatt og folketrygdavgift. Dette fordi vaksiner er og skal være 100 % frivillig.

Personer - uansett vaksinestatus - som nekter å følge påbud, forskrifter og regler pålagt og anbefalinger fra myndighetene i forbindelse med pandemien bør straffes med de bøter som forskriftene og myndighetene pålegger.

Skrevet

Tråden er ryddet og stenges grunnet rommets retningslinjer. Lomvi, mod. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...