Gå til innhold

Slanking...tisser mye

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra 1 nyttårsdag har jeg kuttet ut brus og sjokolade. Har spist det nesten daglig før. Har også kuttet ut brød og spiser heller knekkebrød. Men jeg tisser hele tiden. Normalt?

Anonymkode: 97ff7...a39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja! 
avfallsstoffer som kroppen skiller ut 👍🏼
husk å fylle på med friskt vann 

Anonymkode: e288c...1d8

AnonymBruker
Skrevet

Samme her! Tisser myyye nå som jeg spiser sunnere og færre kalorier.

Anonymkode: fc405...07c

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende du spiser mer frukt og grønnsaker som har mer vanninnhold enn annen mat. Eller bare drikker mer vann 

Anonymkode: 9623e...18e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller er i ketose.

Anonymkode: 09a04...bb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når fett brytes ned, dannes det CO2 og vann. Dette er de såkalte avfallsstoffene. 

Der er også væske i muskler som skal ut av kroppen når man endrer fra høykarb til lavere karb. 

Anonymkode: 61895...3d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Bare jeg bytter ut brød med knekkebrød, så må jeg tisse veldig mye i begynnelsen. 

Anonymkode: d6600...e88

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig. Jeg drikke nesle veskeerstatning når jeg merker at jeg får i meg for lite vann.

AnonymBruker
Skrevet

Det er pinlig å må tisse så mye på jobb😂

Anonymkode: c27aa...605

AnonymBruker
Skrevet

Du har kuttet ut mye karbohydrater som gjør at kroppen slipper mye vann. Karbohydrater omdannes til glykogen som lagrer vann i kroppen. Når du ikke spiser like mye karbo- vil det bli mindre glykogen og vannet skilles ut. Dette er grunnen til at lavkarbodietten gir "rask" virkning, fordi kroppen går ned i vannvekt...

Karbohydrater er ekstremt viktige for kroppen, men å bytte ut de usunne med sunnere der du kan er jo fint😊

Anonymkode: d4210...5af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😉

Litt irriterende når jeg skal gå tur . Må gå der jeg vet om en plass jeg kan stikke innom på toalettet på veien 😉

Anonymkode: 97ff7...a39

AnonymBruker
Skrevet

Det går over ganske snart også.

Anonymkode: a9a54...f2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For hvert gram karbohydrat du spiser, så binder kroppen opp ca 3 gram vann. 2000 kcal høykarbo er ca 300 gram karbohydrater, altså binder kroppen opp ca en liter med vann unødvendig. Dette klarer den å gi slipp på når du kutter karbohydrater.

Bare pass på å erstatte saltene du mister som var bundet til vannet. Tilsett litt ekstra salt i maten de neste dagene.

Anonymkode: ebe90...502

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Karbohydrater er ekstremt viktige for kroppen, men å bytte ut de usunne med sunnere der du kan er jo fint😊

Anonymkode: d4210...5af

Neida, faktisk er det vell den ene energikilden vi ikke trenger overhodet, kroppen omdannet protein til karbo om det blir for lite. Men ugunstig om man trener mye og man går gjerne glipp av mye nødvendige næring om man kutter ut alt av karbo, frukt og grønt bør man jo spise. 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

For hvert gram karbohydrat du spiser, så binder kroppen opp ca 3 gram vann. 2000 kcal høykarbo er ca 300 gram karbohydrater, altså binder kroppen opp ca en liter med vann unødvendig. Dette klarer den å gi slipp på når du kutter karbohydrater.

Bare pass på å erstatte saltene du mister som var bundet til vannet. Tilsett litt ekstra salt i maten de neste dagene.

Anonymkode: ebe90...502

Nei, kroppen binder bare vann til det som lagres i glykogen lagrene. Man kan tømme glykogen lagrene og miste litt vekt, men dette hjelper jo ingenting for de som vil slanke seg, og denne vekten kommer på igjen om/når kroppen får en sjans til å fylle opp. Lagrene er ikke ubegrenset og vil avhenge av muskelmasse, de krymper jo heller ikke bare fordi man spiser lite karbo en stund. Eneste måten å realisere noe av dette tapet er å miste muskler, og det vil uansett utgjøre svært lite. 

At glykogenlagrene tømmes har jo heller ingenting med slanking å gjøre med mindre man sikter på ketose. Om ketose ikke er et mål så er det heller ikke noe behov eller fordel med å tømme glykogen lageret. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...