Gå til innhold

Bekymringsfullt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville du håndtert dersom du hadde en venninne som slet og var alene med barn? Flere ganger jeg har vært på besøk har jeg sett tomme øl flasker i gangen. Aldri sett annet enn tomme bokser. 

Anonymkode: ec0f5...0f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Hun må jo kunne ta seg en øl selvom hun er alene med barn. Jeg drikker to rusbrus 0,5dl hver fredag etter ungene har lagt seg. Tilogmed tre hvis jeg er virkelig sprø fra 2030-0100. Jeg er alene med de. Helt uproblematisk. 

Anonymkode: fdf7b...507

• Liker 19
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan ville du håndtert dersom du hadde en venninne som slet og var alene med barn? Flere ganger jeg har vært på besøk har jeg sett tomme øl flasker i gangen. Aldri sett annet enn tomme bokser. 

Ser ikke helt problemet her. Mange foreldre som kan ta seg en pils eller et glass vin etter ungene har lagt seg. 

I tillegg kan det jo hende at hun panter sjeldent, og at boksene derfor gir et veldig feil bilde på hvor ofte hun drikker. Kan jo godt hende hun kun tar seg en boks annenhver uke for alt vi vet.

Så dette tenker jeg du ikke har noe med. Foreldre må vel som alle andre få lov til å ha litt alkohol i hus, selv om de har barn eller er alene med barn.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kom jo helt an på hvor mye det var snakk om og hvor ofte jeg var besøk, men om jeg var bekymret ville jeg tatt det opp med venninnen min.

Anonymkode: d466d...d45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er ikke unormalt å ta seg en øl eller to etter at barna har sovnet på samme måte som folk tar et glass rødvin. Og det er mange som samler opp tomflasker i gangen, vi gjør det også her hjemme. No big deal. Finn deg en hobby fremfor å lete med lupe etter hva du skal være «bekymret» over du ;) 

Anonymkode: 853ea...b30

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke unormalt å ta seg en øl eller to etter at barna har sovnet på samme måte som folk tar et glass rødvin. Og det er mange som samler opp tomflasker i gangen, vi gjør det også her hjemme. No big deal. Finn deg en hobby fremfor å lete med lupe etter hva du skal være «bekymret» over du ;) 

Bv? Har tenkt tanken 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bv? Har tenkt tanken 

Nei, gi deg.

Anonymkode: fbeee...325

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, gi deg.

Anonymkode: fbeee...325

Det er jo barn i bildet 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også pant hjemme. Jeg hadde selskap i romjula 🙄

• Liker 3
Skrevet

Vi har garasjen full av tømme ølbokser. Er samlet etter en festival og niesa mi skal komme og hente for å pante til russegruppa si, men kommer jo aldri. 
kan du ikke bare spørre venninna dei rett ut?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Håper du tuller!!!!!!!

Anonymkode: 83306...7df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hæ? Hun må jo kunne ta seg en øl selvom hun er alene med barn. Jeg drikker to rusbrus 0,5dl hver fredag etter ungene har lagt seg. Tilogmed tre hvis jeg er virkelig sprø fra 2030-0100. Jeg er alene med de. Helt uproblematisk. 

Anonymkode: fdf7b...507

Eller kanskje spesielt fordi hun er alene med barn? 😄 Gjerne etter de har sovnet da, men uansett.

Anonymkode: 4f0fd...46a

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at hun sliter? Tror du hun har problemer med alkoholinntaket, eller problemer med noe annet? Eller baserer du deg kun på tomflaskene i gangen? Jeg drikker ikke alkohol, men er veldig lat og glemsom når det kommer til pant. Hvis noen kom på besøk og fant lageret med tomflasker i boden vår, ville de ha tenkt at jeg har et sykt forbruk av lerums saft uten sukker, selv om jeg ikke drikker saft hver dag 😅

Jeg synes at man skal være svært varsom med å innta alkoholholdig drikke rundt barn men ser ikke problemet med å ta seg en øl etter at barna er lagt. Ikke daglig da så klart, da kan det bli litt mye

Anonymkode: 7c702...e8f

• Liker 1
Skrevet

Vet du ca hvor mye hun drikker? At du var der onsdag og så 2 flasker, og på fredag var det 14, og på søndag var det 38 flasker, liksom? Eller kan det være de samme 14 flaskene som har stått der i et halvt år? At hun ikke drikker mye, men bare er treig med å rydde/pante?

Anonymkode: b00aa...c89

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2022 den 23.17):

ring bv og hør med dem

Anonymkode: f6792...bb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2022 den 23.39):

Helt utenfor tema 😅 Men kan jeg spørre hvorfor dere samler opp tomflasker i gangen? Har sett flere gjøre det, men aldri fått meg til å spørre hvorfor.

Anonymkode: 97cca...eeb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt utenfor tema 😅 Men kan jeg spørre hvorfor dere samler opp tomflasker i gangen? Har sett flere gjøre det, men aldri fått meg til å spørre hvorfor.

Anonymkode: 97cca...eeb

Fordi vi har lite plass + at det er enklere å ta de med seg hvis man har tenkt seg en tur til butikken.

Også er det ikke så veldig digg å ha de på kjøkkenet eller evt. boden der man gjerne har andre ting.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1/7/2022 den 23.17):

Vært en lang jul med mye øl hos hun? Ikke bra med barn! Merker du noe annerledes?Kose seg med en øl eller to en gang i blandt ja men ikke mer og ikke ofte. Helst ikke med barn . 

Anonymkode: 9b06a...0fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vært en lang jul med mye øl hos hun? Ikke bra med barn! Merker du noe annerledes?Kose seg med en øl eller to en gang i blandt ja men ikke mer og ikke ofte. Helst ikke med barn . 

Ta kontakt med barnevernet om det er så gale som du tror eller verre. Men om dette er en god venninne av deg , så prøv å snakke med hun. Vær der for hun. Lytt og kanskje hjelp!

Husk alkoholikere pleier ikke innrømme at de har ett problem..

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2022 den 23.40):

Bv? Har tenkt tanken 

Dette kunne jo vært reelt og et problem, men når dette er svaret ditt på spørsmålene, så bruker jeg ikke mer krefter på det.

Anonymkode: e6c1e...03c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...