AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 Utifra dagen dere har hatt, så ville jeg gjettet overstimuli/stress. Han er bare 4mnd gammel, og har hatt enormt mange nye inntrykk bare i dag + lite søvn. Ro ned. Små valper må sove mye, og nye inntrykk tar enormt mye mental energi. Om han tisser mye ute, så kan det være markering/stress. At han tisser inne kan også være det. Prøv å ta det litt roligere de neste dagene. Gi han en rutine (lufting, litt mental aktivitet/trening/kong inne, så søvn, også gjenta når han våkner etter 2-3 timer). Om han fortsetter å tisse mye etter noen dager, med uhell inne, så kan du ta han med tilbake til dyrlege. Men først ville jeg sørget for mer hvile og rutiner, og ikke så enormt mye inntrykk på én gang. Anonymkode: a834e...483 3
_ems Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Utifra dagen dere har hatt, så ville jeg gjettet overstimuli/stress. Han er bare 4mnd gammel, og har hatt enormt mange nye inntrykk bare i dag + lite søvn. Ro ned. Små valper må sove mye, og nye inntrykk tar enormt mye mental energi. Om han tisser mye ute, så kan det være markering/stress. At han tisser inne kan også være det. Prøv å ta det litt roligere de neste dagene. Gi han en rutine (lufting, litt mental aktivitet/trening/kong inne, så søvn, også gjenta når han våkner etter 2-3 timer). Om han fortsetter å tisse mye etter noen dager, med uhell inne, så kan du ta han med tilbake til dyrlege. Men først ville jeg sørget for mer hvile og rutiner, og ikke så enormt mye inntrykk på én gang. Anonymkode: a834e...483 Planen var ikke så mange nye inntrykk altså, pleier å ha mye roligere dager enn det - så vi skal ta det rolig noen dager nå! Takk for rådene!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå