Gå til innhold

Erik eller Eric?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva liker du best og hvorfor? 
Er så i tvil!
Dras mot Eric, men det er kanskje jålete(?) og upraktisk? «Eric med c» for alltid? Jeg synes det er så fint, uten at jeg helt kan sette fingen på hvorfor! Og litt mer unikt enn Erik som er veldig vanlig.

Samtidig liker jeg at Erik er ukomplisert og «autentisk». Men føler altså kanskje det er for vanlig og kjedelig?

Navnet er aktuelt pga en rekke ting, blant annet oppkalling, så det blir enten det ene eller det andre. 

Veldig takknemlig for innspill!

Anonymkode: 26aa1...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Erik er et veldig fint navn.

Eric på en etnisk nordmann er helt dust.

Anonymkode: 14179...519

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Erik er et veldig fint navn.

Eric på en etnisk nordmann er helt dust.

Barnet er halvt norsk, mannen er fra England, så der er jo Eric klart vanligst. Men bor i Norge, og blir nok boende her.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Erik uten tvil. Som du selv skriver så vil Eric alltid være «Eric med c».

Det er kanskje et vanlig navn, men det er kort og det er fint. Jeg ser ingen nødvendighet med å fjonge det opp med noe c☺️

Anonymkode: 6e6e5...e3c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Erik!

Norrønt navn, norsk skrivemåte funker best. Og etter hva jeg har skjønt vinner Erik trerreng over Eric også blant engelskspråklige. Fremdeles langt unna, selvsagt, men stadig vanligere.

Anonymkode: 98a09...073

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er så i tvil!
Dras mot Eric, men det er kanskje jålete(?) og upraktisk? «Eric med c» for alltid? Jeg synes det er så fint, uten at jeg helt kan sette fingen på hvorfor! Og litt mer unikt enn Erik som er veldig vanlig.

Samtidig liker jeg at Erik er ukomplisert og «autentisk». Men føler altså kanskje det er for vanlig og kjedelig?

Navnet er aktuelt pga en rekke ting, blant annet oppkalling, så det blir enten det ene eller det andre. 

Spørs litt på om dere er norske eller engelske det. Eric på norsk, blir litt rart mener jeg..

Anonymkode: a447d...140

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnet er halvt norsk, mannen er fra England, så der er jo Eric klart vanligst. Men bor i Norge, og blir nok boende her.

ts

Da hadde jeg kalt barnet Eric om det er det dere liker best. Barnet er halvt engelsk og ingenting galt i å bruke engelsk navn.

Anonymkode: d5766...abf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ts

Eric er fortsatt ikke pent, men ikke like idiotisk hvis man har utenlandsk tilknytning. Jeg ville valgt Erik uansett.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er så i tvil!

Eric!

Anonymkode: 38a32...59b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Takk for svar! Ser ut til at Erik blir vinneren ja!

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...