AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #21 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er faktisk så enkelt, barn ttydelige og konsekvente voksne. Det er det første man lærer i yrker hvor man jobber med barn. Det er en av grunnsteinene for god barneoppdragelse. Mangler man dette, så får man problemer hvor barn nekter og foreldre kjenner på avmakt fordi barnet ikke ønsker å høre. Anonymkode: 953ac...da2 Mulig du er en autoritær forelder men likt system passer ikke for alle. Barn er like forskjellig som voksne. Anonymkode: 04da9...fda 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #22 Skrevet 7. januar 2022 Mitt barn var kjemperedd og nektet. Tok en prat med henne om hvorfor vi må få vaksiner og avtalte også en premie etterpå. Hun var megastolt etterpå Anonymkode: 660ea...dbb 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #23 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, jeg har opplevd barn som går i vranglås av redsel. Dersom du lar barnet ditt styre deg (for det er det du gjør), så legitimerer du bare barnets redsel. Du viser barnet at det har grunn til å være redd. Med å la barnet slippe, eller velge selv, viser du barnet at redselen de føler er godt begrunnet. Og du viser barnet at de har god grunn til å være redd, noe som kun vil gjøre vaksineskrekken enda verre. Du sier det er annerledes om det er livsnødvendig, da lurer jeg på hvor ettergivende du er som forelder. Hvorfor skal du som voksen være inkonsekvent, uforutsigbar og forandre forventningene du har til ditt barn, etter hvor «livsnødvendig» situasjonen er. Som en trygg voksen burde du alltid være konsekvent, forutsigbar og ha like forventninger. Det betyr at du har samme forventninger når barnet skal ta vaksine, på samme måte som at du har forventninger til legge tid. Forventningene skal være de samme, det er å være voksen. En god, trygg voksen, er konsekvent, og stiller samme kravene til barnet, uavhengig av om situasjonen er livsnødvendig eller ikke. Du gjør barnet ditt en enorm bjørnetjeneste, og ja jeg vil kalle deg en dullemamma, når du lar barnet selv bestemme om det skal ta vaksinen eller ikke, basert på redsel. Lær barnet at vaksine ikke er farlig, ufarliggjør redselen med å ha tydelig krav og forventning om at vaksinen må tas. På lik linje som man må andre ting her i livet. Anonymkode: 953ac...da2 For det første, så har mitt barn aldri hatt behov for livsnødvendig behandling, så nei jeg opptrer ikke ukonsekvent eller uforutsigbart. Du vet da heller ingenting om min foreldrestil basert på en problemstilling som dette. Du trenger ikke anta at jeg ikke opptrer som en trygg og konsekvent voksen som ikke stiller krav til mitt barn. Og selvfølgelig snakker vi om nødvendigheten av noen ting og hvorfor det gjøres. Det du ikke ser ut til å forstå er at barnet nekter likevel, og her har du jo egentlig ikke noe svar på hva du mener man skal gjøre. Du kan stå der med dine forventninger og krav til barnet at det skal gjennomføres, i all din tydelighet, men barnet vil ikke/klarer ikke. Da gjenstår tvang og dette svarer du jo ikke på om du mener er riktig å gjøre eller ikke. Anonymkode: 854d5...eab 3
Millimani Skrevet 7. januar 2022 #24 Skrevet 7. januar 2022 (endret) Kanskje denne er noe å se på for barnet. Ikke nødvendigvis så beroligende, men dog... Vaksine mot difteri, stivkrampe, kikhoste, poliomyelitt (informasjonsfilm til elever på 2. trinn) - YouTube Det finnes sikkert flere videoer eller artikler om dette. Du kan lokke med at "hvis vi spør om du kan gå inn først, så får du bli ferdig først". Du kan si at når dere kommer inn så kan barnet sitte på fanget ditt og telle (sakte) til f.eks. ti og du hjelper å telle. Du kan finne et bilde på mobilen din som barnet synes er morsomt å se på. Finn en avledningsmanøver, og fortell at det venter en belønning. Her er en film om corona-test med test i svelget. Korona-test av barn - YouTube Her er en med i nesa. Men det kiler i nesa på samme måte: Rana kommune - hjemmetest korona familie - YouTube Endret 7. januar 2022 av Millimani 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #25 Skrevet 7. januar 2022 "Jeg forstår godt at du synes det er skummelt og det kommer kanskje til å gjøre litt vondt et par sekunder. Det er likevel helt nødvendig, men ikke farlig og ikke noe du kan velge bort. Dette tåler du fint!" Anonymkode: 8b237...0d2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå