Gå til innhold

Prevensjon som ikke gir blødninger?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst vil jeg si at jeg vet at dette varierer fra person til person. Men jeg vil likevel høre om deres erfaringer, slik at jeg har noen tanker om hva jeg evt vil prøve først. Har bestilt time hos legen, men der var det ikke ledig før om noen dager.

Så i mellomtiden vil jeg høre om deres erfaringer. Jeg ønsker altså et prevensjonsmiddel som gjør at jeg får minst mulig/ingen blødninger. Har prøvd Milena hormonspiral som ga meg mye blødninger, samme med kobberspiral.

Har hørt at en del opplever lite blødninger med p-pillen cerazette. Har noen av dere prøvd det merket? Eller hvilket merke/prevensjonsmiddel bruker dere og hvordan er blødningene?

Uten prevensjon er blødningene mine regelmessige. Det er andre grunner til at jeg ønsker å slippe å ha blødninger.

Anonymkode: 98f0b...56f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på Qlaira og har ikke hatt blødninger på rundt fem år nå. Tok et par år før blødningene opphørte. For tiden er det mangel på denne, så den er vanskelig å få tak i. 

Anonymkode: d3613...87f

AnonymBruker
Skrevet

Legen min mente at hormonspiral var det beste ift å minke blødning. Men om det ikkje fungerer på deg vet jeg ikke, hvor lenge sto den i? Tok noen mnd før ting endret seg hos meg.

Anonymkode: 264ad...e59

AnonymBruker
Skrevet

Hormonspiral tok bort mine blødninger. Går på cerazette nå, har ikke hatt blødninger på 5 år på de heller. 

Anonymkode: 358cc...218

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt loette i over et år og hadde en periode i mars-april i fjor hvor jeg hadde 3-4 uker med blødning med bare en ukes mellomrom.  Siden den gang har jeg ikke blødd. Så blødningsfri i 9 mnd.  Men sexlysten er long gone da. 

Anonymkode: beefc...0c4

AnonymBruker
Skrevet

Tok hormonspiral siden mars 2020. Det er lenge siden og mye har skjedd i mellomtiden, men mener jeg hadde uregelmessige blødninger den første tiden, etter et halvt år stoppet blødningene helt opp. Fikk klamydia våren 2021 og da fikk jeg menstruasjon i tillegg til en blødning etter koronavaksine har jeg ikke hatt en eneste blødning. Er egentlig ganske fornøyd med det! Sparer jo litt på å ikke Paracet og tamponger i alle fall.

Anonymkode: 991c3...299

AnonymBruker
Skrevet

Brukte loette i 2 år eller noe, men ble bare til at den ikke klarte å holde unna mensen selv om jeg hoppet over uka med sukkerpiller (det ble verre og verre etterhvert), fikk da microgynon som er noe sterkere, og jeg kan fint gå på 4-5 brett før jeg får mellomblødninger og tar pause. Skulle sikkert hatt noen som er ett hakk sterkere igjen om jeg vil at mensen skal utebli for alltid, men gidder ikke å styre med det nå. Innbiller meg at det kanskje har noe med hvor mye man veier, og da hvor mye virkestoff kroppen trenger, men jeg har ingen peiling, jeg veier ikke så mye men men 

Anonymkode: b1c67...2cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...