Gå til innhold

Venninne kalte meg en trigger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er utakknemlig, selvopptatt og unner deg ikke det du har. Bruk heller tiden din på babyen din.

Anonymkode: 3e055...044

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nettopp, sjalu er ordet. 

Anonymkode: d3e0a...416

Har vel ingenting å si hva det teknisk sett er? 

Det jeg tror venninna prøvde å si, er at det er vondt for henne å se andre være i den situasjonen hun gjerne skulle ønske hun var i selv, og at ts minner henne på det, og dermed blir hun lei seg. 

Det siste hun trenger er i alle fall å få slengt i trynet at "sjalu er det du mener". 

Har dere aldri opplevd å bli lei dere av å bli minnet på noe før? 

Jeg ble dødslei meg da min hund gikk bort, og jeg orket rett og slett ikke å være med min venninne på våre ukentlige gåturer en periode, fordi jeg visste hun kom til å ha med hunden sin. Noe jeg pleide på turene våre, og. Og det handler jo ikke om at jeg var sjalu, jeg ble lei meg. 

Anonymkode: 6f1f4...5b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan bli selvsentrerte "drittsekker" under moderat til alvorlig depresjon. Da handler det kun om seg selv og sine behov. Det betyr ikke at det er greit å oppføre seg ufint, men det forklarer hvorfor hun sier som hun sier. Det høres ut som hun er tungt deprimert og ikke klarer å unne andre glede da hun har det jævlig selv. 

Men om hun ikke er deprimert - tenker jeg hun er en dårlig venninne som ikke unner deg det beste. Jeg forstår meg ikke på "venner" som ikke unner andre venner det beste i livet.  Jeg bygger mine opp og gledes over hva de oppnår. Det beste jeg vet er å se en person jeg bryr meg om være lykkelig. 

Om hun er deprimert, så kan du prøve å ikke ta deg nær av den kommentaren, men tenke at det er et symptom. Om hun ikke er deprimert så kan du prøve å trekke deg unna, og se hva som skjer... Og kanskje uttrykke at den kommentaren såret deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne få en pause med en forsikring om at hun kan ta kontakt når hun er klar for det. Slike omveltninger i livet kan bli nærmest traumatiserende for noen. Hun kommer nok tilbake sterkere og bedre etter en pause. 

Anonymkode: faa0f...13e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt at venninner stiller opp slik ved samlivsbrudd ? Jeg mener normale mennesker tar ikke imot slike tjenester på dette nivået. Så det høres ut som hun har utnyttet situasjonen , og nå er lei av deg. Hadde aldri tillatt at en nybakt mor skulle varte slik opp for meg, uansett hva som hadde skjedd.Vær glad du slipper .Bruk heller tiden og energien på babyen din ts. Du kaster perler for svin her. 

Anonymkode: ccd51...8a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.1.2022 den 17.24):

Jesus Kristus. For et opplegg. 

All den hjelp du har gitt henne, natt og dag har bare gjort henne mer syk. 

Du skulle ha fått henne ut av hjemmet, fått henne i aktivitet, motivert henne til alt annet enn å sitte inne å sture. At ikke folk forstår seg på det i det 21 århundre er for meg uforståelig. 

Anonymkode: 319bd...e40

Men Herrejesus er det virkelig en venn, bror, hvem som helst som skal fortelle deg det eller er det lov å ta litt ansvar selv? 

Anonymkode: 36af5...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om ordet trigger er helt riktig, men kanskje det hun mener er at dette er .. sårt…?
For å ta meg selv som eksempel: på nyttårsaften var jeg sammen med mine venninner, deres menn, og barna deres. Jeg var den eneste single der. Vanligvis bryr jeg meg sjeldent om det, men i år, med et tre måneder ungt brudd med eksen i ryggsekken, var det litt sårt. Det betyr på ingen måte at jeg ikke unner dem deres fantastisk menn… det var bare litt sårt i år, fordi jeg sliter med et brudd jeg overhode ikke ønsket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...