Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. For 6 mnd siden gikk min bestevenninne gjennom et samlivsbrudd. De hadde vært sammen i 6 år. Hun og jeg har vært venner like lenge. Da det ble slutt mellom de var jeg 34 uker på vei, og er nå hjemme i mammapermisjon. Selv høygravid og i ammetåka har jeg stilt opp for henne dag og natt. Handlet for henne, besøkt henne, hjulpet henne hjemme på dårlige dager, vært tilgjengelig på telefon. Siden jeg er i permisjon, må naturligvis babyen være med når jeg er hos henne. Kan ikke akkurat la han ligge igjen alene hjemme når faren er på jobb... 

i går sa hun til meg "jeg kan ikke være mer med deg. Det at du har mann og barn er triggende for meg, da jeg også skulle vært på det stadiet"

følte meg såret. Jeg har prøve å unngått å snakke om mitt kjærlighetslivet og mammalivet av hensyn til henne, og heller hørt på henne snakke om dette bruddet og hvor teit eksen hennes var, og hvor fælt hun har det. Så får jeg slengt tilbake at jeg er en trigger... får holde meg unna da. 

Anonymkode: b8c8a...35b

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan si at hun kan ta kontakt hvis hun ombestemmer seg. Husk at hun er i en krise.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hun misbruker begrepet. Ordet hun leter etter er «sjalu».

Anonymkode: a76ce...a98

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Jesus Kristus. For et opplegg. 

All den hjelp du har gitt henne, natt og dag har bare gjort henne mer syk. 

Du skulle ha fått henne ut av hjemmet, fått henne i aktivitet, motivert henne til alt annet enn å sitte inne å sture. At ikke folk forstår seg på det i det 21 århundre er for meg uforståelig. 

Anonymkode: 319bd...e40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skulle ha fått henne ut av hjemmet, fått henne i aktivitet, motivert henne til alt annet enn å sitte inne å sture. At ikke folk forstår seg på det i det 21 århundre er for meg uforståelig. 

Beklager for at jeg ikke tenke på det når jeg var høygravid og i ammetåke...

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hun er vel i sorg da, over det livet hun ønsker seg som plutselig ble veldig vanskelig å oppnå. Det blir feil å kalle deg en trigger, men det er mulig hun trenger noen som kan hjelpe henne å innse at det kan være fint å være alene. Og akkurat det kan ikke du som nybakt mor bidra med.

Jeg skjønner veldig godt at du er såret. Men at du er så vellykket blir en kjip påminnelse for henne for alt hun ikke «fikk til». Den beste løsningen på dette er kanskje at du svelger unna de såre følelsene dine, gir henne en klem og sier at det er greit og at du gjerne blir med på et glass vin når du er ferdig med ammingen. 

Anonymkode: 515f3...d0c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Og? Da jeg var ufrivillig barnløs og hadde prøvd i flere år, ble jeg utrolig nedfor av å være sammen med bekjente som var gravide eller hadde barn. At hun kaller deg en trigger betyr jo ikke at hun mener du er det med vilje, men rett og slett at det hun mangler i livet gnis i trynet på henne og at det er tøft.

Anonymkode: 97a09...702

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei. For 6 mnd siden gikk min bestevenninne gjennom et samlivsbrudd. De hadde vært sammen i 6 år. Hun og jeg har vært venner like lenge. Da det ble slutt mellom de var jeg 34 uker på vei, og er nå hjemme i mammapermisjon. Selv høygravid og i ammetåka har jeg stilt opp for henne dag og natt. Handlet for henne, besøkt henne, hjulpet henne hjemme på dårlige dager, vært tilgjengelig på telefon. Siden jeg er i permisjon, må naturligvis babyen være med når jeg er hos henne. Kan ikke akkurat la han ligge igjen alene hjemme når faren er på jobb... 

i går sa hun til meg "jeg kan ikke være mer med deg. Det at du har mann og barn er triggende for meg, da jeg også skulle vært på det stadiet"

følte meg såret. Jeg har prøve å unngått å snakke om mitt kjærlighetslivet og mammalivet av hensyn til henne, og heller hørt på henne snakke om dette bruddet og hvor teit eksen hennes var, og hvor fælt hun har det. Så får jeg slengt tilbake at jeg er en trigger... får holde meg unna da. 

Første jeg tenker er at hun har gått inn i en depresjon og ikke ser klart? Er dette en ny side ved henne, eller har hun vist slike trekk før? 

Jeg hadde nok blitt mer bekymret enn irritert og lei. Men, hadde nok bakket litt unna. Hun trenger nok tid.

Men om hun ikke "blir seg selv igjen" etterhvert, beklager oppførselen og takker deg for støtten så hadde jeg gitt opp det vennskapet.

Anonymkode: 5a4fe...70a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har faktisk opplevd at en venninne tok avstand fra meg pgr av sjalusi. Dvs flere ganger. Hun siste taklet ikke at jeg var slankere, hadde finere leilighet og fikk mer oppmerksomhet fra menn. Jeg var en skikkelig god venninne for hun og støttet hun igjennom masse. Grunnen til jeg vet det er derfor er fordi hun forsnakket seg i fylla en gang om det og jeg kunne merke på hun at hun likte når ting gikk dårlige. Da ble hun faktisk glad og gliste.

Så trist at ikke damer kan glede seg over venninners suksess og forstå hva de har i ett vennskap. Og livet går opp og ned for alle. Men noen må faktisk ha noen som er under seg hele tiden rundt seg dessverre. Sånne venner trenger du ikke. Du fortjener bedre. Finn de som et mer trygg på seg selv. Jeg vet det er sårt men det går over og det er best å gå videre.

Anonymkode: fc10b...486

• Liker 5
Skrevet (endret)

Tror hun mener "sjalusi", men skjønner.. Hadde jeg vært deg, etter alt dette " frivillig arbeidet" hadde jeg sagt klart ifra hva jeg syntes. Samlivsbrudd eller ikke, møkkakjerring-oppførsel. 

Folk som har det kjipt må alltid lashe ut på de som er så snille mot de, og gjør alt for de. Skikkelig...manipulerende, spør du meg. Dere er vel voksne personer begge to? Nei, ikke alle har selvinnsikt. Hvis DU er et problem for venninnen din, så får HUN trekke seg unna. Ikke lempe problemet over på deg. 

Situasjonen hennes tilsier ikke at hun aldri får seg ny kjæreste og barn. Så dette er bare dårlig gjort, etter alt du har gjort for hun - og hun pent har takket "ja" til. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og? Da jeg var ufrivillig barnløs og hadde prøvd i flere år, ble jeg utrolig nedfor av å være sammen med bekjente som var gravide eller hadde barn. At hun kaller deg en trigger betyr jo ikke at hun mener du er det med vilje, men rett og slett at det hun mangler i livet gnis i trynet på henne og at det er tøft.

Det er faen ikke greit likevel. Er ikke ts sin feil at venninna ikke har fått barn. 

Anonymkode: d3e0a...416

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hun misbruker begrepet. Ordet hun leter etter er «sjalu».

Anonymkode: a76ce...a98

Nettopp, sjalu er ordet. 

Anonymkode: d3e0a...416

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her har nok venninnen sykeligjort seg mer enn nødvendig, ingen eller svært få oppegående mennesker takker "ja" - til all den hjelpen TS har kommet med. Selvinnsikt er ikke en selvfølge, dessverre er ikke det en medfødt evne som alle har. 

Høres mer ut som at venninnen har manipulert TS, og nå er "lei" av tilstedeværelsen hennes. Muligens er hun også sjalu, men en trigger er ikke TS. Er man oppegående og voksen takler man fremgangen til en nær venninne, men det gjør tydeligvis ikke venninnen.. Møkka-kjerring er det riktige ordet her :)

• Liker 5
Skrevet

Ikke ta det personlig , TS! 
Det er situasjonen rundt deg og det du symboliserer som trigger henne, 
ikke du som person og personligheten din. 
Venninnen din har det tøft, og hun trenger et avbrudd og en pause fra deg pga omstendighetene rundt bruddet . 
Bare si at du forstår, og når hun føler seg klar kan dere ta opp igjen kontakten . 
Mulig hun føler sjalusi og sorg, men det er fordi hun ser hva hun har» mistet» gjennom deg 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå er det ingenting som tilsier at denne venninnen har prøvd å bli gravid lenge, eller er ufrivillig barnløs. Da hadde det selvfølgelig vært forstålig, men dette er snakk om et samlivsbrudd for 6 mnd siden. 

Alt skjer for en grunn, og venninnen til TS kan fint sikkert bli gravid med ny kjæreste etterhvert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen! Du har heldig din mann og baby. Kos deg med ditt og ta godt vare på de som setter pris på deg. Du er god du ts. ❤️

Anonymkode: 05463...314

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Beklager for at jeg ikke tenke på det når jeg var høygravid og i ammetåke...

Ja, da er du unnskyldt 🤪

Men seriøst. Folk må begynne å forstå at livskriser ikke løses med å behandle voksne folk som små barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (5 minutter siden):

Nå er det ingenting som tilsier at denne venninnen har prøvd å bli gravid lenge, eller er ufrivillig barnløs. Da hadde det selvfølgelig vært forstålig, men dette er snakk om et samlivsbrudd for 6 mnd siden. 

Alt skjer for en grunn, og venninnen til TS kan fint sikkert bli gravid med ny kjæreste etterhvert. 

Ja, det er nettopp. Hadde hun sagt da bruddet skjedde at jeg var en "trigger" hadde saken vært annerledes. Men etter 6 mnd? Da syns jeg det er litt rart å komme med

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (16 minutter siden):

Her har nok venninnen sykeligjort seg mer enn nødvendig, ingen eller svært få oppegående mennesker takker "ja" - til all den hjelpen TS har kommet med. Selvinnsikt er ikke en selvfølge, dessverre er ikke det en medfødt evne som alle har. 

Høres mer ut som at venninnen har manipulert TS, og nå er "lei" av tilstedeværelsen hennes. Muligens er hun også sjalu, men en trigger er ikke TS. Er man oppegående og voksen takler man fremgangen til en nær venninne, men det gjør tydeligvis ikke venninnen.. Møkka-kjerring er det riktige ordet her :)

Jepp. Og nå som tiden har gått har jeg prøvd å snakke litt om meg og hvordan jeg har det, men da har jeg bare blitt avfeid før hun snakker om seg selv igjen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jepp. Og nå som tiden har gått har jeg prøvd å snakke litt om meg og hvordan jeg har det, men da har jeg bare blitt avfeid før hun snakker om seg selv igjen.

Tenker det er på tide at kan konsentrere deg om og bruke tiden din på andre ting enn henne.

Anonymkode: 96dcb...09e

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...