AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Hei! Vi er en småbarnsfamilie som nå har fått oss en Australian shepherd valp! Det jeg lurer på er hvordan dagene til andre med en slik valp (sikter til valper av aktive raser) er? Da i hovedsak småbarnsfamilier. De trenger jo ikke like mye nå som når de blir eldre, men føler jeg sliter litt med å finne en balanse i mengde aktivitet. Det er fort gjort at jeg blir litt ivrig og vil gjøre masse med lillemor, men ho er bare 10uker og det er jo grenser på hvor mye løping, hopp og sprett vi kan gjøre før det blir for mye. Anonymkode: ad149...774
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 En valp lærer seg å forvente aktivisering, om du nå legger opp til mye input vil denne vare og vokse. Det beste du kan gjøre er å aktivisere i forhold til resultatet du ønsker som voksen hund. Bruk tid på ting som inkalling, tilknytning og kontakt heller enn "hopp og sprett" Anonymkode: aa901...291 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 Ts her. okei. Foreldrene er veldig rolige av seg, så kan egnt forvente at hun her også blir noe rolig. Men da girer jeg bare ned og holder meg der til jeg ser hun kan trenge mer. Ps: Vi driver ikke med bare hopp og sprett, var bare en måte å skrive på for å få frem et poeng ang aktivisering. 😅 Anonymkode: ad149...774
Svisle Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 Valper trenger først og fremst mye hvile og søvn. Akkurat på det område er det mange som glemmer seg og/eller undervurderer. Når de er aktive kan de være veldig energiske, men brenner kruttet fort. Og tar det av så kan det være tegn på for mye aktivitet. Litt sånn som overtrøtte småbarn. 😅 Ved å la valpen får være med på deres hverdagssysler og noen få minutter ispedd litt lydighetstrening/øvelser så vil nok dette gå helt fin-fint. 1
Diamant20 Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Jeg vil virkelig anbefale deg å kjøpe boka til hundelykke! Den er helt ny, men kjempe god og oversiktelig. Husk at valpen skal sove 18-20 timer i døgnet. Hvis du lurer på mer om Hundelykke kan du evt sende meg en pm😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå