Gå til innhold

Barnefar avhengig av Cannabis

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far til mine to barn røyker Cannabis hver dag. Han bruker det som sovemedisin påstår han selv. Han sliter med sin psykiske helse i tillegg og jeg merker at han er uforutsigbar mtp. humørsvingninger. 

Han er bare en snill og god mann, men det er tydelig at han sliter. Ville dere latt deres to barn være alene sammen med han?

Anonymkode: b8c6a...df7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Far til mine to barn røyker Cannabis hver dag. Han bruker det som sovemedisin påstår han selv. Han sliter med sin psykiske helse i tillegg og jeg merker at han er uforutsigbar mtp. humørsvingninger. 

Han er bare en snill og god mann, men det er tydelig at han sliter. Ville dere latt deres to barn være alene sammen med han?

Dette visste du jo lenge før han ble far, så hvorfor lurer du nå? 🤦‍♀️

Anonymkode: 25513...78c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette visste du jo lenge før han ble far, så hvorfor lurer du nå? 🤦‍♀️

Fordi jeg nylig har blitt OBS på situasjonen og problemet i det. Dessverre blitt manipulert til å tro at det er normalt å røyke Cannabis hver dag. Så vil gjerne høres andre erfaringer og tanker rundt det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke nødvendigvis hatt problemer mrd cannabisbruken, men ville vurdert det utifrahva som ligger i, "tydelig at han sliter" og "er uforutsigbar mtp humørsvigninger".

Anonymkode: bb401...796

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ikke nødvendigvis hatt problemer mrd cannabisbruken, men ville vurdert det utifrahva som ligger i, "tydelig at han sliter" og "er uforutsigbar mtp humørsvigninger".

Anonymkode: bb401...796

Han er veldig streng mot barna, og veldig uforutsigbar med hva slags humør han er i. Jeg vet aldri om han er irritert og sint eller om han er i godt humør. Det skal bare en liten kommentar til før han «mister» det og blir irritert og forlater stua for eksempel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg nylig har blitt OBS på situasjonen og problemet i det. Dessverre blitt manipulert til å tro at det er normalt å røyke Cannabis hver dag. Så vil gjerne høres andre erfaringer og tanker rundt det :)

Hm. Har du blitt manipulert av dine foreldre i hele oppveksten er det jo klart du syns det er normalt. Det er jo dessverre noen som vokser opp sånn 😔 men bra du begynner å tenke og skjønne ting og se konsekvenser selv nå 🤗

Skrevet

Hva er du redd for at skal skje hvis du lar han være alene med dem?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, selvsagt ville jeg aldri latt barna mine være hos ham.

Anonymkode: 389b7...78b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hm. Har du blitt manipulert av dine foreldre i hele oppveksten er det jo klart du syns det er normalt. Det er jo dessverre noen som vokser opp sånn 😔 men bra du begynner å tenke og skjønne ting og se konsekvenser selv nå 🤗

Hm. Du har jo blitt manipulert av straffelobbyen hele oppveksten, det er derfor du tror hasj er livsfarlig selv om forskningen er krystallklar og stadig flere land avkriminaliserer 😌 Synd du ikke har begynt å tenke selv ennå, det er dessverre noen som ikke klarer det 🤗

Anonymkode: 9da24...2c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Cannabis kan jo gjøre folk irritable, paranoide og fulle av angst, så nei, jeg hadde selvfølgelig ikke latt ham ha ungen. Humørsvingninger og psykisk ustabilitet er noe av det verste man kan utsette barn for, de trenger trygge og stabile voksne. Hvis han har søvnproblemer, kan han heller prøve Tolvon eller melatonin for å få sove.

Anonymkode: abdd5...b74

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja.

Hm. Du har jo blitt manipulert av straffelobbyen hele oppveksten, det er derfor du tror hasj er livsfarlig selv om forskningen er krystallklar og stadig flere land avkriminaliserer 😌 Synd du ikke har begynt å tenke selv ennå, det er dessverre noen som ikke klarer det 🤗

Dette har vel ikke så mye med om det er kriminelt eller ikke, men hvordan det påvirker han. Alkohol er jo ikke kriminelt å bruke, men det er likevel ikke alle former for alkoholbruk som er forenelig med å være en god omsorgsperson.

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Hadde vært skeptisk til humøret hans, ikke bruk av cannabis. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hadde ikke bodd sammen med en sånn med barn i huset. Ikke så mye for at jeg dømmer hans valg/behov eller tror han er farlig, men fordi man fort får problemer med feks barnevern om man har barn og dop i samme hus. Heldigvis.

Endret av Crazydoglady
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Si meg, er det virkelig vanskelig for deg som mor å vite hva som er riktig for barna og deg å gjøre? 
En far som er misbruker får lov å sitte hjemme og leve ut avhengigheten sin med dine små barn tilstede ? 
Få idiotien ut av døra før Barnevernet og Politiet dukker opp på døra! 
Det er mange som tror at ingen andre vet, men det gjør de alltid . 
Bare spørsmål om tid før det blir en sak ut av det 

Anonymkode: 45eb1...b9d

• Liker 4
Skrevet

Spørsmålet er jo hva som skjer om ts flytter ut med barna. Det er jo godt mulig far blir tilkjent samvær, og må være alene med far flere dager i strekk. Nå har ihvertfall ta en viss kontroll.

Det er ikke alltid det er så enkelt som at man bare kan velge å ikke tillate far å være sammen med barna.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja.

Jeg er absolutt ingen motstander av hasj, men i likhet med alkohol vil avhengighet føre til mange utfordringer.

Jeg ble avhengig av hasj og innså etter hvert at jeg ikke kunne bruke det i det hele tatt.

Her virker det ikke som en blås av og til, men avhengighet som går utover dagliglivet til ham og resten av familien.

Hadde han vært singel, bodd alene og ikke hatt omsorg for barn. Greit nok.

Anonymkode: 3614c...c27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja.

Hvor gammel ( eller ung ) er du mon tro 🙃 jeg omgås 70 åringer fra Club7 tiden som ikke ga seg i tide og fortsatt driver på. ( Google det tenker jeg du bør 😉  ) og de er ikke av de "smarteste" av oss lenger dessverre... men latterlige med sin enkle tankegang og morsomme på fest er de fortsatt 👍😁

• Liker 1
Skrevet
Thyra skrev (12 timer siden):

Spørsmålet er jo hva som skjer om ts flytter ut med barna. Det er jo godt mulig far blir tilkjent samvær, og må være alene med far flere dager i strekk. Nå har ihvertfall ta en viss kontroll.

Det er ikke alltid det er så enkelt som at man bare kan velge å ikke tillate far å være sammen med barna.

Tror neppe han har «krav på» samvær hvis han er en misbruker / uforutsigbar etc . Hadde kvittet meg med han før politi / barnevern står på døra . Han må vise rene prøver for å få langvarig samvær med barna . Så det kunne faktisk stimulere han til å slutte hvis du dro. What You allow will continue …

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke hatt barna mine hos en far som ruset seg daglig uansett om det var alkohol eller hasj eller annet. En ruset person er aldri noen god og trygg omsorgsperson. Og det du beskriver om ustabilt humør osv er bare med på å understreke det. Dette er skadelig for barn å vokse opp i, etter min mening.,

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei kjære deg

Da jeg og min eksmann fikk vår datter, lå jeg nede i dobbeltsengen og ammet, mens han røyket i loftstuen. Ikke Prince Mild. Da var hele meg i mamma-kamp. Jeg var ikke i stand til opprør. Hans begrunnelse var; «det er så utrolig slitsomt med en baby. Jeg trenger å koble av». I dag vet familien.   Vi er skilt og han er en god far

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...