Møkkalei Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Og Norge dilter vel etter... Hva med barna, da spesielt de yngste? Er det ingen risiko? Er dere komfortable med å bli tvunget til å bli smittet? 5
Gjest Warrior Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 (endret) Glad jeg ikke bor i Danmark. Hvordan kommer det til å gå med helsevesenet der fremover? Tørr ikke tenke på det. Hva med alle som er i risikogruppen i Danmark? Både barn og voksne. Hva tenker de på? Alles liv og helse er tross alt like mye verdt. Nei det kommer ikke til å skje i Norge. Nekter jeg å tro. Kan ikke la sykehusene kollapse helt. Det er mange andre pasienter som også trenger sykehusinnleggelse, behandlinger, operasjoner osv, og da kan ikke sykehusene bli stappfulle og overbelastet på grunn av koronapasienter fordi alle skal smittes.. De hadde aldri fått tvunget meg til å bli smittet med vilje. Aldri. Endret 6. januar 2022 av Warrior
kvinne35+ Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 Møkkalei skrev (7 minutter siden): Og Norge dilter vel etter... Hva med barna, da spesielt de yngste? Er det ingen risiko? Er dere komfortable med å bli tvunget til å bli smittet? WHAT
Lærke Skrevet 6. januar 2022 #4 Skrevet 6. januar 2022 Warrior skrev (3 minutter siden): Glad jeg ikke bor i Danmark. Hvordan kommer det til å gå med helsevesenet der fremover? Tørr ikke tenke på det. Hva med alle som er i risikogruppen i Danmark? Både barn og voksne. Hva tenker de på? Alles liv og helse er tross alt like mye verdt. Nei det kommer ikke til å skje i Norge. Nekter jeg å tro. Kan ikke la sykehusene kollapse helt. Det er mange andre pasienter som også trenger sykehusinnleggelse, behandlinger, operasjoner osv, og da kan ikke sykehusene bli stappfulle og overbelastet på grunn av koronapasienter fordi alle skal smittes.. De hadde aldri fått tvunget meg til å bli smittet med vilje. Aldri. https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2022/covid-19-smitten-ventes-at-stige-frem-til-slutningen-af-januar
Populært innlegg Kipling Skrevet 6. januar 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 6. januar 2022 Hva er liksom alternativet til å la alle bli smittet? Å på en eller annen magisk måte hindre at noen blir smittet? Det er en smittsom sykdom og det er en måte å bli imun mot det på, nemmelig det å ha hatt det. Så enten isolerer du deg helt, eller så kommer du til å få det, enten nå eller senere. Det eneste spørsmålet er hvor mye økonomisk skade vi påfører samfunnet og hvor mye tid vi kaster bort før vi tar støyten og kommer oss gjennom det, for det er ikke noen annen vei forbi dette enn å gå rett gjennom. 69
likestilling Skrevet 6. januar 2022 #6 Skrevet 6. januar 2022 Warrior skrev (1 minutt siden): De hadde aldri fått tvunget meg til å bli smittet med vilje. Aldri. Jeg har heller ikke lyst til å bli smittet, synes covid er veldig skummelt. Samtidig er det mulig å skjønne logikken, i alle fall om det viser seg at antistoffer mot omikron beskytter mot delta også. Hvis mange nok blir smittet får man jo flokkimmuntet (gitt god beskyttelse) som er umulig å oppnå ellers, men gudbedre om det dukker opp alvorlige langtidsvirkninger (mer enn det vi vet om nå). 6
Møkkalei Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2022 Warrior skrev (6 minutter siden): Glad jeg ikke bor i Danmark. Hvordan kommer det til å gå med helsevesenet der fremover? Tørr ikke tenke på det. Hva med alle som er i risikogruppen i Danmark? Hva tenker de på? Alles liv og helse er tross alt like mye verdt. Nei det kommer ikke til å skje i Norge. Nekter jeg å tro. Kan ikke la sykehusene kollapse helt. Det er mange andre pasienter som også trenger sykehusinnleggelse, behandlinger, operasjoner osv, og da kan ikke sykehusene bli stappfulle og overbelastet på grunn av koronapasienter fordi alle skal smittes.. Huff. Var trøtt jeg og klar for senga. Ble skikkelig uvel av å lese det der og får ikke sove. Håper du har rett, at Norge ikke velger samme vei. Det blir en katastrofe. 6
Kipling Skrevet 6. januar 2022 #8 Skrevet 6. januar 2022 1 minutt siden, likestilling said: Jeg har heller ikke lyst til å bli smittet, synes covid er veldig skummelt. Samtidig er det mulig å skjønne logikken, i alle fall om det viser seg at antistoffer mot omikron beskytter mot delta også. Hvis mange nok blir smittet får man jo flokkimmuntet (gitt god beskyttelse) som er umulig å oppnå ellers, men gudbedre om det dukker opp alvorlige langtidsvirkninger (mer enn det vi vet om nå). Da har jeg dårlige nyheter til deg, du kommer til å bli smittet... Så lenge du ikke har immunitet kommer du til å bli smittet før eller senere, og et er en måte å få immunitet på og det er å ha hatt det allerede. Amerikanske forsvaret hadde 200 000 tilfeller, og av de var det 20 dødsfall..... slapp av det går bra. 28
lalaB Skrevet 6. januar 2022 #9 Skrevet 6. januar 2022 Møkkalei skrev (10 minutter siden): Og Norge dilter vel etter... Hva med barna, da spesielt de yngste? Er det ingen risiko? Er dere komfortable med å bli tvunget til å bli smittet? Det er jo ingen barn som blir alvorlig syke. Forstår dog at folk i landet er redde, etter at det eneste perspektivet som kommer frem er hvor farlig dette viruset er. Men ser man litt bak det som frontes, så er dette faktisk ikke farlig for folk flest. Ja, helsevesenet er overbelastet, men i influensasesong har sykehusene i mange år vært overbelastet. Styrk heller sykehusene, framfor å legge lokk på livene til folk. 25
likestilling Skrevet 6. januar 2022 #10 Skrevet 6. januar 2022 Kipling skrev (10 minutter siden): Da har jeg dårlige nyheter til deg, du kommer til å bli smittet... Så lenge du ikke har immunitet kommer du til å bli smittet før eller senere, og et er en måte å få immunitet på og det er å ha hatt det allerede. Amerikanske forsvaret hadde 200 000 tilfeller, og av de var det 20 dødsfall..... slapp av det går bra. Jeg skjønner jo at jeg kommer til å bli smittet, men det er fortsatt lov å ikke ønske det... 7
Silva Pluvialis Skrevet 6. januar 2022 #11 Skrevet 6. januar 2022 Jeg regner med de fleste av oss kommer til å få covid-19 ila pandemien. 12
Gjest krisly Skrevet 6. januar 2022 #12 Skrevet 6. januar 2022 Jeg har to vaksinedoser og har nettopp hatt korona. Jeg er ut av isolasjon i morgen. Jippi. Nå trenger jeg ikke tredje dose visstnok. Jeg er på immundempende behandling og ble litt nervøs når jeg fikk vite at jeg hadde korona. Men det gikk fint. Har vært syk i litt over en uke, som en lettere form for influensa, ikke feber over 38. Barnet mitt på 9 år har også vært syk og hadde bare litt feber i en dag, ellers som en forkjølelse. Flere i klassen hennes har også hatt korona, og alle har bare hatt litt feber en dag og to. Tror faktisk barna får det mye mildere som det sies det får.
AnonymBruker 42 Skrevet 6. januar 2022 #13 Skrevet 6. januar 2022 Sikker på at de har "smittefester" o.l i DÆnmark nOou, og at overskriften din representerer "realiteten"... Ingen slipper unna cervezaz19, og det vet vi... Alle kommer til å bli smittet de nærmeste årene. Vet ikke hva det offisielle tallene er nå, jeg.... 5, 10, eller 15% av verdens befolkning? Ingen vil ha det, men alle kommer til å få det... Du skal ikke linke til noen artikkel eller no sånt da, TS? I mellomtiden så poster jeg denne, bare for å løfte stemmingen her inne litt ! Coronicron be like - lalalala Spoiler 2
Kipling Skrevet 6. januar 2022 #14 Skrevet 6. januar 2022 25 minutter siden, likestilling said: Jeg skjønner jo at jeg kommer til å bli smittet, men det er fortsatt lov å ikke ønske det... Så lenge vi snakker om et indre ønske så fair enough. Problemet kommer når man bruker ønsketenkning for å unngå realitetene. 8
NorthernLight Skrevet 7. januar 2022 #15 Skrevet 7. januar 2022 Møkkalei skrev (54 minutter siden): Og Norge dilter vel etter... Hva med barna, da spesielt de yngste? Er det ingen risiko? Er dere komfortable med å bli tvunget til å bli smittet? De kommer nok til å fortsette med tiltak. Vi snakker om det mest smittsomme viruset i verden... Sitat Flere udtrykker deres uenighed, efter regeringen har besluttet ikke at lempe på restriktionerne. Det gælder blandt andet Dansk Erhverv og Venstre. https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-01-06-flere-oensker-lempede-restriktioner-men-de-fejlfortolker-omikron-advarer 4
Enda en tulling Skrevet 7. januar 2022 #16 Skrevet 7. januar 2022 Møkkalei skrev (1 time siden): Og Norge dilter vel etter... Hva med barna, da spesielt de yngste? Er det ingen risiko? Er dere komfortable med å bli tvunget til å bli smittet? Barna er jo de som har absolutt minst risiko for å bli alvorlig syke, hvorfor skulle man være så spesielt bekymret for dem? Men jeg føler meg heller ikke tvunget til å bli smittet, jeg kan gjemme meg i kjelleren eller på ei forblåst øde øy de neste 10-20-100 årene, men jeg gidder ikke. Akkurat som jeg aldri har giddet å gjemme meg for forkjølelsesvirus, influensavirus, parainfluensavirus, RS-virus og alt annet som måtte sveve rundt der ute, før om årene. Joda i noen tilfeller kan det gå riktig galt, men som regel gjør det ikke. Akkurat det samme kan man forøvrig si om det å krysse veien. 22
clyde Skrevet 7. januar 2022 #17 Skrevet 7. januar 2022 Bra for danskene, forhåpentligvis blir de kvitt faenskapet snart. 15
Jullen Skrevet 7. januar 2022 #18 Skrevet 7. januar 2022 Kipling skrev (3 timer siden): Hva er liksom alternativet til å la alle bli smittet? Å på en eller annen magisk måte hindre at noen blir smittet? Det er en smittsom sykdom og det er en måte å bli imun mot det på, nemmelig det å ha hatt det. Så enten isolerer du deg helt, eller så kommer du til å få det, enten nå eller senere. Det eneste spørsmålet er hvor mye økonomisk skade vi påfører samfunnet og hvor mye tid vi kaster bort før vi tar støyten og kommer oss gjennom det, for det er ikke noen annen vei forbi dette enn å gå rett gjennom. Du blir ikke immun av å få Covid-19. Kun den varianten/mutanten du har blitt infisert med. Du kan fortsatt få det igjen…og igjen, da med nye mutanter. Akkurat som ved influensa viruset. Det hjelper derimot på å ha styrket immunforsvaret ved å ha bygget seg opp antistoffer i kroppen. 6
Example Skrevet 7. januar 2022 #19 Skrevet 7. januar 2022 Finnes det fortsatt mennesker som tror de slipper unna? Våkn opp. Alle blir smittet. 19
rosemarin Skrevet 7. januar 2022 #20 Skrevet 7. januar 2022 Møkkalei skrev (7 timer siden): Og Norge dilter vel etter... Hva med barna, da spesielt de yngste? Er det ingen risiko? Er dere komfortable med å bli tvunget til å bli smittet? Barna er jo allerede satt ut for å smittes, det er ingen kontroll på smittespredningen i barnehager og skoler. Problemet er jo at når det sprer seg raskt og ukontrollert i barnehagene og skolene er veien for smitten UT av de enkelte barnehagene og familiene kort til andre klasser/avdelinger/arbeidsplasser/familier. Så min oppfatning er at Norge er i gang med samme strategi, de bare tør ikke si det og dekker seg under masse andre mindre effektive tiltak 5
Anbefalte innlegg