AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Har vært av og på plaget med ryggen i over flere år, tidligere påvist prolaps. Også perioder med mye strålinger nedover beina. Men det har alltid gått over etter noen dager med smertestillende. Har heller ikke hatt behov for sykemelding. I vår ble den gradvis verre, samme utover sommeren og høsten. I november kom strålingene tilbake i begge beina, gikk ikke over. Samtidlig kjentes det ut som ryggen min skulle knekke i 2. Ble sykemeldt, satt på sterke smertestillende og ble sendt på MR. En ny prolaps, men den samsvarte ikke med smertene. Har startet opp med fysio, ryggen er bedre men fortsatt konstant vond bare i mildere grad. Fysio og lege sier at jeg kan starte å jobbe igjen (Sykemelding går ut på mandag). Jeg er veldig klar for det mentalt, men usikker på om ryggen er det? Har en jobb med fysisk aktivitet og en del tunge løft. Merker det godt hjemme, at jeg ikke klarer å vaske gulv eller støvsuge uten at jeg må ta mer smertestillende utover det jeg tar til vanlig.. (Tar paracet 1g x4, 90mg acorxia + 25mg tramadol til kvelden). Jeg er veldig redd for at om jeg nå starter på igjen så går det en uke så ligger jeg der igjen, har nevt det til fysio og lege, men dem sier at det er litt viktig at jeg kommer i jobb igjen. Føler også at dem tror jeg lyver, iom mr-bildene ikke samsvarte med smertene jeg har 😳 Anonymkode: ced7b...715
nordlending Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 Forhørte du det om gradert sykemelding, slik at du kan komme tilbake uten å jobbe fullt?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 nordlending skrev (1 time siden): Forhørte du det om gradert sykemelding, slik at du kan komme tilbake uten å jobbe fullt? Ja, men legen og fysio mente på at det ikke var nødvendig iom jeg kun har 75% fast. (Jobber 100% pga jeg plukker vakter). Fikk beskjed om at jeg kunne lavær å ta meg på ekstra i perioder.. Anonymkode: ced7b...715
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå