Gå til innhold

Har du fullført master med psykiske problemer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer en master. Synes egentlig at bachelor har vært krevende nok. Hadde jeg ikke hatt disse utfordringene hadde jeg gjort det mye bedre, det vet jeg. Jeg skjønner at master er mer krevende, er usikker på om jeg klarer det. Føler ikke at jeg er helt ferdig med kun en bachelor. Har du erfaring, eventuelt en kommentar?

Mvh

Anonymkode: 2c8cb...e02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs vel hvor psykisk syk du er. Noen er så syke at de ikke kommer seg ut av senga en gang. 

Nå for tiden er jo nesten alle psykisk syke i mindre eller større grad. 

Anonymkode: 0fdc1...b7a

Skrevet

Ja, jeg fullførte master selv om jeg sverget etter bachelorgraden at jeg ikke skulle prøve på mere.

Jeg prøvde å være veldig strukturert og disiplinert ettersom jeg vet at jeg gjør mindre når jeg går inn i en depressiv periode og ingenting gir mening lengre. Det gikk fint, men jeg utsatte masteroppgaven ett semester så jeg hadde lengre tid til å skrive den. Mastergraden gav virkelig bedre jobbmuligheter, så anbefaler å hvertfall prøve.

Sjekk ut hva slags støtte du har rett på gjennom studensamskipnaden. 

Her er noe av hva SiO tilbyr: https://www.sio.no/helse/noen-å-snakke-med

Hvis du har diagnose kan det også hende du kvalifiserer til tilleggsstipend fra Lånekassen. Det gjorde jeg og det betydde at jeg slapp å jobbe og kunne fokusere helt på studiene: https://lanekassen.no/nb-NO/stipend-og-lan/nedsatt-funksjonsevne/

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Jeg syntes det var fint å ha en plan og gjøre det jeg måtte. Så det gikk faktisk helt fint. Men jeg brukte litt lenger tid. 

Anonymkode: dc68e...291

AnonymBruker
Skrevet

Har bipolar lidelse og har tidvis vært innlagt på tvang under studietiden, men studerte mens jeg var innlagt… Jobbet ved siden av mens jeg studerte master også. Krevende, men gikk jo… 

Anonymkode: ebd9d...08a

AnonymBruker
Skrevet

Yep. Og brukte derfor mye mye lenger tid på den enn normert. Men den ble ferdig og ble vurdert til en C, så helt ok.

Mitt tips: velg veileder med omhu. Søk ekstrastipend som nevnt over. Og ikke ta det som et nederlag om du må be om utsettelse av fristen. Man ønsker jo ikke det, men noen ganger trengs det og det er ikke noe problem å få så lenge du har legeerklæring som bygger under. Husk at instituttet gjerne vil få studentene igjennom, også oss som sliter litt.

Anonymkode: 074f5...07f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...