AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 https://e24.no/naeringsliv/i/MLqmgo/trodde-de-hadde-kjoept-droemmeboligen-aatte-timer-senere-kom-sjokkbeskjeden?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Uryddig kommunikasjon fra megler, men alle vet jo at overtagelsestidspunkt er en viktig del av budrunden. Her har kjøper også dårlig på å kommunisere og de skjønner ikke at de tar feil. De kunne kjøpt med høyeste bud om de godtok konkurrentens overtagelse i januar, men de la inn ekstra betingelse og mistet den. Overtagelse en måned senere betyr en måned ekstra med fellesutgifter/strøm ol for selger som allerede har flyttet. Anonymkode: 9e427...866
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 Useriøst av megler som har kløna og ikke informert underveis. Anonymkode: fbefb...f37 8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Useriøst av megler som har kløna og ikke informert underveis. Anonymkode: fbefb...f37 Ja han burde kanskje skjønt at kjøper var uerfaren og trengte å få det tydelig forklart. Men kjøper avslo jo selgers motbud med samme pris og tidlig overtagelse. Anonymkode: 9e427...866
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #4 Skrevet 6. januar 2022 Useriøs megler! Kommer glatt til å styre unna det firmaet. Dette er langt fra den eneste historien om dem….. Anonymkode: 83e9f...31f 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #5 Skrevet 6. januar 2022 Megler er den profesjonelle part og har tabbet seg ut her. Hvorfor i alle dager fortsetter megler å kontakte de etter at boligen er solgt? Veldig useriøst, ville styrt unna firma. (Antar at de som bor i området vet hvilket firma det er.) Anonymkode: cbf68...8f1 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #6 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Megler er den profesjonelle part og har tabbet seg ut her. Hvorfor i alle dager fortsetter megler å kontakte de etter at boligen er solgt? Veldig useriøst, ville styrt unna firma. (Antar at de som bor i området vet hvilket firma det er.) Anonymkode: cbf68...8f1 Firmaet står i artikkelen så det skal ikke være vanskelig å unngå.. Anonymkode: 11643...9e8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #7 Skrevet 7. januar 2022 Jeg forsto ikke helt dette. Var det slik at par A, som trodde de fikk kjøpe, fikk en sms med riktig salgssum, men feil overtagelsesdato? Denne sms skulle egentlig ha gått til konkurrenten? Så det hele begynner med at megler roter sammen mobilnummer og budgivere? Anonymkode: 90f54...bd2 1
nordlending Skrevet 7. januar 2022 #8 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg forsto ikke helt dette. Var det slik at par A, som trodde de fikk kjøpe, fikk en sms med riktig salgssum, men feil overtagelsesdato? Denne sms skulle egentlig ha gått til konkurrenten? Så det hele begynner med at megler roter sammen mobilnummer og budgivere? Anonymkode: 90f54...bd2 2 budgivere, de i artikkelen oppga en dato, de andre oppga en annen. Megler hadde vel oppgitt samme overtakelsestidspunkt til selger, altså en annen dato enn hva de i artikkelen hadde oppgitt. De hadde vinnerbudet, fikk godkjent budet, med et annet tidspunkt enn de hadde oppgitt.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #9 Skrevet 7. januar 2022 Fikk ikke helt med meg hendelsesforløpet, men meglerfirmaet virker jo svært arrogant? Anonymkode: 79b3b...de9 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #10 Skrevet 7. januar 2022 Haha for noen tullinger, de mistet det de påstår er drømmehuset sitt på grunn av et prinsipp om å ikke betale kr 25 000 mer for en bestemt overtagelsesdato. Jaja. Synd for dem. Anonymkode: 125a9...d64 2
Gjest Albbas Skrevet 7. januar 2022 #11 Skrevet 7. januar 2022 Wow, så utrolig arrogant og useriøst av meglerfirmaet. Jeg kan forstå at de ikke fikk boligen fordi de ikke aksepterte overtakelsesdatoen, men at megler kommuniserte så rotete er bare innmari useriøst. Og man kan rote det til ja, men da må man jo i det minste beklage! Men å gå ut i nasjonale medier og hardnakket hevde at de ikke kan se at de kunne gjort noe annerledes? Really?? Meglere roter rett som det er. Vi gikk glipp av en bolig fordi megler glemte å informere oss om at budrunde var i gang. Fikk bare melding om at nå var boligen solgt etter budrunde. 🙄 Er glad for det i dag og det var ingen krise, men det var jo kjedelig for selger at vi ikke fikk vært med, for boligen gikk under det vi ville by. Fikk ikke en beklagelse eller noe som helst, og selger fikk jo selvfølgelig aldri vite om dette. 😛 Så feil skjer. Det må man regne med. Men litt ydmykhet har aldri skadet noen. Tvert imot.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #12 Skrevet 7. januar 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Haha for noen tullinger, de mistet det de påstår er drømmehuset sitt på grunn av et prinsipp om å ikke betale kr 25 000 mer for en bestemt overtagelsesdato. Jaja. Synd for dem. Anonymkode: 125a9...d64 Hvis jeg forstod det riktig trodde de at de allerede hadde fått huset. Men at det var forvirring rundt overtagelsesdato, og de mente megler hadde informert selger om feil ønsket overtagelse. Da vi la inn bud på vår leilighet ringte megler og sa at vi hadde det høyeste budet, men selger ville kun akseptere hvis vi kunne flyte inn 6 uker tidligere. Vi sa ja til det, og fikk leiligheten. Hadde vi sagt nei hadde vi mistet leiligheten for et bud som kun var 10k lavere. Anonymkode: 166ad...987 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #13 Skrevet 7. januar 2022 Det meglerfirmaet solgte leiligheta jeg bor i nå, og én ting noterte jeg meg under kjøpsprosessen: Aldri bruke dem når jeg en gang skal flytte herfra. Anonymkode: 8e499...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #14 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvis jeg forstod det riktig trodde de at de allerede hadde fått huset. Men at det var forvirring rundt overtagelsesdato, og de mente megler hadde informert selger om feil ønsket overtagelse. Da vi la inn bud på vår leilighet ringte megler og sa at vi hadde det høyeste budet, men selger ville kun akseptere hvis vi kunne flyte inn 6 uker tidligere. Vi sa ja til det, og fikk leiligheten. Hadde vi sagt nei hadde vi mistet leiligheten for et bud som kun var 10k lavere. Anonymkode: 166ad...987 Jeg tror det siste avsnittet ditt er saken her også. Bare at de sa nei og trodde de kunne bestemme tidspunktet. Anonymkode: 9e427...866 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #15 Skrevet 7. januar 2022 Idiotisk å løpe til media med dette. Det er prinsippet deres som hindret dem i å få drømmeboligen. Bedre lykke neste gang. Anonymkode: 83525...ce5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå