Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en slitsom hodepine bak øynene, i tinningen og panna. Øynene et kjempeslitne og er ubehagelige å bevege på til tider. Det går litt over når jeg går ut i frisk kald luft. Nå skal det sies at jeg har en muskel i klem i bakhodet, som presser på en krampe/nummen følelse i bakhodet, kjeve og hals. Skal til Manuelterapeut til tirsdag for dette, så håper den går vekk iallefall.

Noen som har opplevd den andre hodepinen? Eller altså symptomene ift øynene og pannen/tinning?

Setter veldig pris på svar, min første graviditet så er litt bekymret av meg for mye😅

Når bør jeg forresten dra på ultralyd, uke 7+5 eller 11? Tenker for å få se angående dette med ryggmargsbrokk eller andre misdannelser?

Anonymkode: 99d38...410

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har en slitsom hodepine bak øynene, i tinningen og panna. Øynene et kjempeslitne og er ubehagelige å bevege på til tider. Det går litt over når jeg går ut i frisk kald luft. Nå skal det sies at jeg har en muskel i klem i bakhodet, som presser på en krampe/nummen følelse i bakhodet, kjeve og hals. Skal til Manuelterapeut til tirsdag for dette, så håper den går vekk iallefall.

Noen som har opplevd den andre hodepinen? Eller altså symptomene ift øynene og pannen/tinning?

Setter veldig pris på svar, min første graviditet så er litt bekymret av meg for mye😅

Når bør jeg forresten dra på ultralyd, uke 7+5 eller 11? Tenker for å få se angående dette med ryggmargsbrokk eller andre misdannelser?

Vil legge til at jeg føler på litt synsforstyrrelse i noen sekunder innimellom, men det kan jo være av smerten eller trykket, evt fra hode/nakkemuskelen.

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt noen migreneanfall i første trimester, det har jeg kanskje 1 gang i året ellers, men nå har jeg hatt det flere ganger på kort tid ❤️ Antar det er hormonene, får lett hodepine ellers også men ikke sånn som dette

Anonymkode: 474d5...b8d

Skrevet

Første gangen jeg var gravid hadde jeg 4 migreneanfall etterhverandre i første trimester. Jeg har det ikke ofte til vanlig. Denne gangen har jeg vondt i hodet som gjør at øynene blir slitne og verker. Spesielt hvis jeg blir sliten😅

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vondt i øynene men har hatt en del hodepine de siste ukene inkludert migreneanfall. Kan ikke ta migrenemedisin så det er litt kjipt. Jeg sliter generelt mye med hodepine  men har et håp om at det skal stabilisere seg..hadde synsforstyrrelser i dag.

Anonymkode: 83fc1...850

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har migrene til vanlig, og kan da få så smerter at jeg vil dø. Nå er jeg gravid, og hadde første migreneanfall i går. Det var mye mildere enn vanlig. Sist graviditet hadde jeg ingen anfall, så ble skikkelig skuffa når migrenen kom. Har hørt at det ikke er så vanlig med migrene i svangerskap, eller at mange blir bedre. Jeg velger å ikke ta medisiner, må besten bare holde ut. Prat med legen din om det du opplever. Er du av og til kvalm og? 

Anonymkode: 5515e...29a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har migrene til vanlig, og kan da få så smerter at jeg vil dø. Nå er jeg gravid, og hadde første migreneanfall i går. Det var mye mildere enn vanlig. Sist graviditet hadde jeg ingen anfall, så ble skikkelig skuffa når migrenen kom. Har hørt at det ikke er så vanlig med migrene i svangerskap, eller at mange blir bedre. Jeg velger å ikke ta medisiner, må besten bare holde ut. Prat med legen din om det du opplever. Er du av og til kvalm og? 

Anonymkode: 5515e...29a

Jeg er vandt med migrene selv, men den holder som regel til på ene siden for meg. Denne hodepinen har vært på begge sider. Nei ikke spesielt kvalm, men leste litt om den muskelen i nakken min som er i klem, det har visstnok vanlig å få litt synsforstyrrelser, kvalme og ømhet av den. Regner med det bare er det, og tror nok den fremre hodepinen er pga svangerskap. Føler meg mye bedre mtp bakhodet og nakken idag, har ikke like ikke press rundt hodet. Mulig det var spenningshodepine også, ettersom det føltes som et bånd rundt hodet. Takk for gode råd, jeg må nok bare vente til mandag for å høre med legen. Jeg tok 1 paracet 2-3 ganger de første dagene. Så totalt ca 1000-1500gram, men vil holde meg unna fremover, ikke hjalp det heller..😕

-ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...