AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Du skulle møte viste seg og sitte i rullestol og du ikke var informert om dette på forhånd? Anonymkode: 97490...c7a
Gjest Mysticgirl Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 Hadde gjennomført daten, men reagert på at han holdt tilbake en slik opplysning.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 Hadde nok blitt litt overrasket, og er ikke sikker på om jeg hadde satt pris på det. Når det er sagt er ikke rullestol noen dealbreaker. Anonymkode: dc85a...a26 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #4 Skrevet 6. januar 2022 Litt avhengig av hvor mye prat en hadde hatt før det. Men jeg tror egentlig ikke det hadde hatt så mye å si, så lenge personligheten er rett. Og en har felles interesser som ikke krasjer med at en sitter i rullestol selvsagt.. Anonymkode: dce5d...e34
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #5 Skrevet 6. januar 2022 Rullestol er ikke dealbreaker i seg selv. Å holde det skjult og da skape en ubehagelig situasjonrundt det, er derimot en dealbreaker. Anonymkode: 8607b...c4e 13
Daria Skrevet 6. januar 2022 #6 Skrevet 6. januar 2022 Jeg ville følt meg litt lurt, og det er et dårlig utgangspunkt. Dessuten ville jeg antagelig blitt så overrasket at jeg ikke ville klart å skjule reaksjonen min og følt meg dum på grunn av det, og det er heller ikke den beste starten. Rullestolen er ikke noe problem, men å holde såpass vesentlig informasjon skjult kan være det. Jeg har helseproblemer som legger litt begrensninger på hva jeg klarer og orker, jeg ser ikke for meg å skulle avtale en date uten å gjøre oppmerksom på det, både for min egen del og for hans. 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #7 Skrevet 7. januar 2022 Det hadde ikke skjedd, da måtte han nemlig ha løyet noe helt enormt. Jeg er tydelig på at friluftsliv og aktivitet er viktig for meg. Noe av dette kan man sikkert få til selv om man sitter i rullestol, men det er så vesentlig informasjon i forhold til dette at jeg tror virkelig ikke noen hadde turt å prøve en gang. De hadde skjønt at de kom til å ryke rett ut om de ikke er ærlig. Jeg chattet lenge med en som hadde proteser på begge beina, så funksjonshemning i seg selv er ikke noe problem, men å holde noe sånt skjult er et kjempeproblem. Anonymkode: c2632...93f 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #8 Skrevet 7. januar 2022 Hadde blitt overrasket og kanskje skuffet - men hadde også blitt flau over meg selv for min overfladiskhet. Anonymkode: d3444...337
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #9 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Rullestol er ikke dealbreaker i seg selv. Å holde det skjult og da skape en ubehagelig situasjonrundt det, er derimot en dealbreaker. Anonymkode: 8607b...c4e Hvis personen har sittet i rullestol hele livet er den en del av personen. Kanskje hen ikke tenker over at det må opplyses om. Slik du feks ikke opplyser om hvor mange kviser du får ved mens eller at du bruker hold-in-undertøy? Anonymkode: d3444...337
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #10 Skrevet 7. januar 2022 For min del hadde det vært en dealbreaker. Ikke pga vedkommende satt i rullestol, men for at man skjuler det. Hva annet skjuler man? Da skjuler man jo hvem man er for det er faktisk slik enten man liker det eller ei noen ting man ikke kan gjøre sammen. Anonymkode: 280a9...d6f 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #11 Skrevet 7. januar 2022 Jeg hadde sagt ifra at det ikke er greit å holde tilbake relevant informasjon med vilje. Da rullestol i seg selv er ingen problem. Blir som med vekt. Lyver du og misleder du med vilje, så blir jeg sint og irritert og du er irrelevant for meg. Er du ærlig, så er det ikke en dealbreaker. Anonymkode: 1bc4a...9b4 1
A-hunter Skrevet 7. januar 2022 #12 Skrevet 7. januar 2022 Jeg er nysgjerrig på mennesker og hadde selvsagt gjennomført daten som planlagt, antagelig med middag og vin. For meg er rullestol en dealbraker (og det tror jeg det er for mange av de over her også), så jeg hadde vært tydelig på at det ville bli med denne daten (som nå bare er en hyggelig middag) og en klar og tydelig anbefaling om å endre litt på presentasjonen på den videre ferden i fremtiden.
Hannah80 Skrevet 7. januar 2022 #13 Skrevet 7. januar 2022 Kunne fint vært sammen med en som sitter i rullestol. Men selvsagt informerer man om slikt på forhånd. Rullestol er jo totalt uaktuelt for mange.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #14 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis personen har sittet i rullestol hele livet er den en del av personen. Kanskje hen ikke tenker over at det må opplyses om. Slik du feks ikke opplyser om hvor mange kviser du får ved mens eller at du bruker hold-in-undertøy? Anonymkode: d3444...337 Det er bitte litt forskjell på å sitte i rullestol der man faktisk ikke har mulighet til å delta på absolutt alt funksjonsfriske mennesker kan, motfor å ha kviser og bruke hold-in. Anonymkode: 04b53...334 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #15 Skrevet 7. januar 2022 Total dealbreaker. Både fordi jeg ville følt meg veldig lurt og fordi jeg, i motsetning til ca alle andre i denne tråden, vil ha en kjæreste som har bevegelighet i hele kroppen. Anonymkode: 654f3...433 2
Gjest Alterego666 Skrevet 7. januar 2022 #16 Skrevet 7. januar 2022 Rullestol ville vært en dealbreaker ift min livsstil. Det ville vært for mange ting vi ikke kunne gjort sammen. Jeg er temmelig sikker på at det ville blitt åpenbart for den andre i tiden opp mot første date. Hvis h*n da ikke hadde opplust om det ville jeg reagert på det. Det er ikke det samme som at jeg ikke hadde gjennomført daten. Jeg ville nok gitt beskjed, men så kunne vi hatt et hyggelig treff. Ingen grunn til å være sint etter at man har gitt beskjed.
Brunello Skrevet 7. januar 2022 #17 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde blitt overrasket og kanskje skuffet - men hadde også blitt flau over meg selv for min overfladiskhet. Anonymkode: d3444...337 Det har absolutt ingen ting med overfladisk-het å gjøre og være skeptisk til en date i rullestol. Det gir mange begrensninger i hvordan msn bor og lever. Hadde vært helt uaktuelt for meg. Akkurat som det er uaktuelt å innlede noe med andre som vil medføre begrensninger i hvordan man kan leve. Skulle det skje noe med partner i ettertid, er det selvsagt noe helt annet. Da må man finne ut hvordan man lever med begrensningen på best mulig måte. 2
AprilLudgate Skrevet 7. januar 2022 #18 Skrevet 7. januar 2022 Ikke dealbreaker at han hadde en funksjonsnedsettelse, men STOR dealbreaker på de sosiale antennene når man ikke sier ifra på forhånd. Hadde jo gjennomført daten selvsagt - men det skulle vært veldig bra kjemi for å overbevise meg om at han var oppegående sosialt.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #19 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du skulle møte viste seg og sitte i rullestol og du ikke var informert om dette på forhånd? Anonymkode: 97490...c7a Da hadde slaget vært tapt. Det er en vesentlig ting å informere om før et møte. Mange som tenker at det ikke spiller noen rolle fordi de kan vinne dem over med personligheten. Problemet er at relasjonen og møtet er bygget på en løgn og ingen ønsker seg løyet til. Om en ikke informerer vil personen tenke at daten er funksjonsfrisk. Anonymkode: 7e11f...b75
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå