Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lagt ved et lite bilde av meg selv, jeg spiser ganske bra egentlig, unngår søppelmat og sånt, men magefettet forblir liksom, tror ikke det er former bare heller, men skjønner at kroppen vil gjerne holde på fettet, må jeg jogge hver dag og sånt?

WIN_20220106_09_59_29_Pro.jpg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man spiser mindre kalorier enn man forbrenner 👍

Anonymkode: f813d...2a5

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Spiser mindre og er mer aktiv. Det nytter ikke å spise sunt om du fortsatt ligger i et kalori overskudd om målet er vektreduksjon.

Anonymkode: f9064...508

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr "ganske bra egentlig"? Det er ikke alle som tåler normalt norsk kosthold (60% ultraprosessert mat) uten å legge på seg.

Anonymkode: 52206...b0e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være kjempevanskelig (eller umulig for noen) å gå ned i vekt ved å jogge. Du mister bare noen få gram, eller kanskje ingenting, av å jogge. Det avhenger av hvor mye energi du får i deg i løpet av en dag. Start med å se på hva du spiser. Kan hende alt du spiser er sunt, men at du spiser litt for mye av enkelte ting. Da får du i deg mer energi enn du kan greie å bruke opp.

Anonymkode: 7bd89...10b

• Liker 1
Skrevet
Nion skrev (1 time siden):

Lagt ved et lite bilde av meg selv, jeg spiser ganske bra egentlig, unngår søppelmat og sånt, men magefettet forblir liksom, tror ikke det er former bare heller, men skjønner at kroppen vil gjerne holde på fettet, må jeg jogge hver dag og sånt?

WIN_20220106_09_59_29_Pro.jpg

Kosthold kosthold og kosthold.

nei du må ikke jogge hver dag. Men gåtur/jogging kan selvfølgelig være et bidrag til å havne i kaloriunderskudd.

Vil heller anbefale styrketrening.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvor er magefettet? Kan ikke se🤭 du ser helt normal ut.

Endret av xaca
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan være kjempevanskelig (eller umulig for noen) å gå ned i vekt ved å jogge. Du mister bare noen få gram, eller kanskje ingenting, av å jogge.

Anonymkode: 7bd89...10b

Dette stemmer ikke. Det kommer selvsagt an på hvor mye du jogger og hvor langt du løper. Jogger du i 10 min annenhver uke så har det ikke så mye å si. Jogger du 30 min 4 ganger i uka så vil det utgjøre en forskjell. Forbrenning av kalorier er også matematikk.

• Liker 2
Skrevet

Som mange her sier allerede så er det ikke bare hvor sunt kostholdet ditt er som har noe å si, mengde betyr også noe. I tillegg vil aktivitet spille inn. Gjør endringer du kan leve med i lengden, både når det gjelder kosthold og trening. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kosthold har mer å si enn trening, men tren styrke og spis sunt. Veldig enkel regnestykket egentlig. 

Anonymkode: 77a8e...114

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Faste.

Anonymkode: 97a10...0c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Zooey skrev (1 time siden):

Dette stemmer ikke. Det kommer selvsagt an på hvor mye du jogger og hvor langt du løper. Jogger du i 10 min annenhver uke så har det ikke så mye å si. Jogger du 30 min 4 ganger i uka så vil det utgjøre en forskjell. Forbrenning av kalorier er også matematikk.

30 minutts jogging 4 ganger i uken er alt for lite til at det vil gjøre noe særlig på vekten, dersom man ikke også endrer kosthold. En gjennomsnittskvinne på rundt 60 kg forbrenner rundt 250-300 kcal på den lille joggeturen. Si at du i stedet gjorde husarbeid den halvtimen. Da ville du forbrent rundt 100 kcal. Å bare eksistere i den halvtimen ville også forbrent kalorier. 

Folk overvurderer virkelig aktivitet. Treningsmengdene må betydelig mer opp for å gå ned i vekt uten å endre kostholdet. 

Anonymkode: e9cd0...6f8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

30 minutts jogging 4 ganger i uken er alt for lite til at det vil gjøre noe særlig på vekten, dersom man ikke også endrer kosthold. En gjennomsnittskvinne på rundt 60 kg forbrenner rundt 250-300 kcal på den lille joggeturen. Si at du i stedet gjorde husarbeid den halvtimen. Da ville du forbrent rundt 100 kcal. Å bare eksistere i den halvtimen ville også forbrent kalorier. 

Folk overvurderer virkelig aktivitet. Treningsmengdene må betydelig mer opp for å gå ned i vekt uten å endre kostholdet. 

Anonymkode: e9cd0...6f8

Som du ser over så sier jeg nettopp at en kombinasjon av både kosthold og aktivitet er det beste. Isolert sett så vil man kunne gå ned fortere i vekt ved å endre kosten enn hva man vil kunne hvis man kun trener, men skal man holde vekta nede så hjelper det kun å gjøre livsstilsendringer man kan leve med.

Å trene regelmessig er ikke bare kaloriene som forbrennes når du trener, det er også høyere forbrenning når du hviler og en kropp som "krever" et bedre kosthold. Alt henger sammen, men det blir for dumt å avskrive løping totalt.

Spiser du sunt, blir det lettere å trene. Trener du, blir det lettere å spise sunt.

Gjest lurven
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man spiser mindre kalorier enn man forbrenner 👍

Anonymkode: f813d...2a5

Dette stemmer, et tips er å kutte ut karbohydrater og gå eller løpe relativt lange turer, da vil kroppen forbrenne fett istedet for karbohydrater, dette kan føles ganske tungt og man vil føle seg energiløs i begynnelsen men det er dette som må til hvis man vil ha en varig vektnedgang 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...