Gå til innhold

Nabo på maten - tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan klare å gi beskjed på en fin måte til naboene (blokk), at jeg ikke ønsker å ha sosialt samvær hver uke?

Er jeg så uheldig å møte på de ute eller de ser meg i vinduet når det går forbi, så er det gjort. Da skal det snakkes og drikkes kaffe over en lav sko. Disse folkene er 30 år + eldre enn meg. Jeg vil bare bo her, ikke ha for mye med naboene å gjøre.

Vil selvfølgelig ikke være uhøfflig eller bli uvenn med noen, men jeg trenger mitt privatliv. Jeg vil ikke ha besøk av disse, enkelt å greit!

Noen gode tips?

Anonymkode: c33fa...9ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vera skrev (5 minutter siden):

Kannibalisme er ulovlig i Norge 👀👀

😴

Anonymkode: c33fa...9ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😴

Anonymkode: c33fa...9ec

Unnskyld..jeg klarte rett og slett ikke å dy meg..overskriften var for god :sjenert:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner deg godt, og her tenker jeg at du får bruke en og annen hvit løgn uten å ha for dårlig samvittighet. Si at du har ikke tid, du skal på jobb, du skal rekke noe, du har lovt å ta en telefon, ikke vet jeg, men da vil muligens invitasjonene bli færre etter hvert, kan jo håpe i hvert fall. kan være vanskelig å alltid skulle finne på noe, men om de så mistenker at du ikke snakker helt sant, så vil jo det også forhåpentligvis fungere som en avvisning, men ikke fullt så direkte.

 

hehe, ja fin overskrift 😋

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke finne på noen grunn eller unnskyldning for å takke nei til ting. Det gjelder alle typer sosiale invitasjoner man får. «Nei takk» og eventuelt «det passer ikke» holder i massevis. Kan merke selv også at jeg ofte har et behov for å unnskylde et avslag. Uansett om det gjelder tilbud om kaffe eller invitasjon til fest. Det holder faktisk å bare si nei.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke alltid å åpne om de ringer på. Får du spørsmål er det bare å si at du dusjet, eller var opptatt med noe. Og møter du dem ute, kan du snakke litt med dem noen ganger, men ellers så går du raskt av sted og sier at du har en avtale eller noe du må ordne på jobb. Du har ingen plikt til å underholde andre hvis du ikke ønsker det.

 

Anonymkode: fff13...b3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da

Det minner meg om meg selv.

Aldri bodd i blokk før flyttet hit ca 4år siden, det var en overgang for og si det sånn.

Åpner som regel ikke døra, og har tatt av telefonen av call systemet ved døra, altså lagt den bare av.

Da ringer det det ikke så høyt når noe ringer på, som regel er det noe småunger som ringer på av og til.

Avtaler gjør jeg med folk selv, da jeg har ikke har noe avtale er det heller ingenting ellers jeg forventer skal komme.

Livet i blokk, kan være utfordrende med mange ulike mennesker.

Selv om jeg bor her, føler jeg ikke forpliktet til noen ting.
Mye er ganske overfladisk her, de fleste er det bare et hei til, mens noe kan være pågående såleng du ser dem som du skriver.

Man merker fort når de blir for mye

Ga vell et slags inntrykk at jeg ønsket og være ifred, så roet seg da.

 

ikke den beste blokka og bo i for og si det sånn.

Lei blokklivet, det er ikke denne samme privatlivet, da man bor tett på andre.

Der jeg bodde før kunne jeg komme og gå som jeg ville med egen inngang, trives bedre med det, det blir litt verre i blokk

Håper og kunne kjøpe noe selv, innen rimelig tid

 

Endret av Sunset90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2022 den 9.23):

Hvordan klare å gi beskjed på en fin måte til naboene (blokk), at jeg ikke ønsker å ha sosialt samvær hver uke?

Er jeg så uheldig å møte på de ute eller de ser meg i vinduet når det går forbi, så er det gjort. Da skal det snakkes og drikkes kaffe over en lav sko. Disse folkene er 30 år + eldre enn meg. Jeg vil bare bo her, ikke ha for mye med naboene å gjøre.

Vil selvfølgelig ikke være uhøfflig eller bli uvenn med noen, men jeg trenger mitt privatliv. Jeg vil ikke ha besøk av disse, enkelt å greit!

Noen gode tips?

Anonymkode: c33fa...9ec

Du kan ikke si noe. 

Anonymkode: 4c102...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i samme blokk i 20 år, åtte leiligheter i oppgangen. Aldri blitt invitert til noen. 

Anonymkode: 458ee...b7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...