Gå til innhold

14 og faller for menn 20+ ??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 14, snart 15. Jeg Har vokst opp med en syk bror og en lillesøster, som betyr at mye oppmerksomhet har gått til de og lite til meg. Jeg har alltid vært skoleflink og passet på meg selv. Jeg kan huske at jeg som liten gjorde mye rart for å få oppmerksomhet. Som 9åring var jeg forelsket i faren til vennina mi. Idag er jeg fortsatt utrolig søkende og griper fast i alle som oppsøker meg, spesielt menn. De er enkle skapninger, det fant jeg ut tidlig. Jeg prøvde ut forskjellige chatsteder og endte opp med å bruke «omegle» en del. Der møtte jeg menn i alderen 18 til 40. Jeg har blitt kjent med mange der siden. Jeg fikk oppmerksomhet og ‘’godkjenning’’, og de fikk meg. Jeg rett og slett solgte meg selv som 12åring. Dette gjør jeg ikke lenger, men jeg fantaserer ofte om eldre menn, noe som egentlig plager meg veldig mye. For det er jo skikkelig ekkelt og ikke minst unormalt. Ingen andre på min alder gjør dette? Spørsmålet mitt nå er egentlig bare hvorfor jeg har disse tankene og hvordan jeg kan slutte å ha de? Finnes det terapi liksom?..

Anonymkode: 88f78...a83

Videoannonse
Annonse
Gjest Trøst
Skrevet (endret)

Snakk med helsesøster på skolen om dette. 

Endret av Trøst
Skrevet

Jeg har ingen helsesøster på skolen min desverre.

Gjest Trøst
Skrevet (endret)

Det er normalt å ha seksuelle fantasier, også som tenåring, men det er tabu å snakke om. Seksuell lek og utforskning er også normalt, men da heller med barn på egen alder. Man kan se allerede dette i barnehagen når barn leker "mor og far", "lege og pasient" og utforsker hverandre. Som tenåring er man også nysgjerrig, men det er vanlig at man deler nysgjerrigheten med barn på egen alder og ikke godt voksne mennesker. 

Det du beskriver høres i mitt hode ut som fantasier du delvis forplanter i virkeligheten, og som fort kan lede til at du blir misbrukt eller skadet. Det er ikke vanlig atferd å "selge seg selv" på chattetjenester og søke denne typen kontakt med eldre menn, når man er på din alder. Ikke ha seksuell kontakt med voksne menn og ikke ta råd fra menn som vil "hjelpe deg til å forstå fantasiene bedre". Fantasiene du har er ikke noe du skal skamme deg over, men om det er noe som plager deg og påvirker deg negativt, og som gjør at du tar valg du angrer på (noe du allerede har gjort, sikter til chattingen) så tenker jeg du må snakke med noen om dette. Snakk med foreldrene dine og si at du ønsker en legetime, og betro deg til legen din. Fortell at du har tanker du sliter med å forstå og trenger å snakke med en psykolog. Du vil bli henvist til BUP. 

Endret av Trøst
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Trøst said:

Det er normalt å ha seksuelle fantasier, også som tenåring, men det er tabu å snakke om. Seksuell lek og utforskning er også normalt, men da heller med barn på egen alder. Man kan se allerede dette i barnehagen når barn leker "mor og far", "lege og pasient" og utforsker hverandre. Som tenåring er man også nysgjerrig, men det er vanlig at man deler nysgjerrigheten med barn på egen alder og ikke godt voksne mennesker. 

Det du beskriver høres i mitt hode ut som fantasier du delvis forplanter i virkeligheten, og som fort kan lede til at du blir misbrukt eller skadet. Det er ikke vanlig atferd å "selge seg selv" på chattetjenester og søke denne typen kontakt med eldre menn, når man er på din alder. Ikke ha seksuell kontakt med voksne menn og ikke ta råd fra menn som vil "hjelpe deg til å forstå fantasiene bedre". Fantasiene du har er ikke noe du skal skamme deg over, men om det er noe som plager deg og påvirker deg negativt, og som gjør at du tar valg du angrer på (noe du allerede har gjort, sikter til chattingen) så tenker jeg du må snakke med noen om dette. Snakk med foreldrene dine og si at du ønsker en legetime, og betro deg til legen din. Fortell at du har tanker du sliter med å forstå og trenger å snakke med en psykolog. Du vil bli henvist til BUP. 

Jeg kan absolutt ikke fortelle foreldrene mine om dette. Det er motbydelig..

Gjest Trøst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan absolutt ikke fortelle foreldrene mine om dette. Det er motbydelig..

Du trenger ikke fortelle foreldrene dine om det, du kan si at du ønsker en legetime. Eventuelt kan du ta kontakt med legekontoret selv, men usikker på om man kan det som 15-åring? Eventuelt betro deg til en lærer som du stoler på, så kan hun hjelpe deg videre. 

Endret av Trøst
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Trøst said:

Du trenger ikke fortelle foreldrene dine om det, du kan si at du ønsker en legetime. Eventuelt kan du ta kontakt med legekontoret selv, men usikker på om man kan det som 15-åring? Eventuelt betro deg til en lærer som du stoler på, så kan hun hjelpe deg videre. 

Jeg kan prøve det, takk for svar.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er kun et problem i litt over et år til du fyller 16. Og etter det kommer du nok absolutt ikke til å være alene om å like menn på 20+. 

Anonymkode: 2061f...9e0

• Liker 1
Skrevet

Å fantasere om voksne menn eller kvinner som barn tror jeg er ganske vanlig. Jeg gjorde det også. Men å ha sex med eller selge sex til voksne som barn er derimot uvanlig. Jeg synes det er bra du har slutta med det. Men disse tankene, eller hva du har gjort og ikke gjort, gjør deg ikke ekkel på noen som helst måte. Du har ikke gjort noe galt. Og du har ikke gjort noe frastøtende. 

• Liker 4
Skrevet

"Ingen andre på min alder gjør dette?"

- Å fantasere om voksne er ganske normalt. Å selge sex eller ha sex med voksne er ikke så vanlig, men du er ikke den eneste.

"Spørsmålet mitt nå er egentlig bare hvorfor jeg har disse tankene og hvordan jeg kan slutte å ha de?"

- Jeg veit ikke. Det veit nok ingen egentlig. Men man kan gjette. De fleste har seksuelle tanker i tenårene. Hva slags fantasier man har varierer veldig. Noen fantaserer om trange bukser, noen fantaserer om avføring, noen fantaserer om binding, noen fantaserer om pupper, noen fantaserer om eldre menn. Kanskje det henger sammen med opplevelser tidlig i livet, men vi veit rett og slett ikke. Ingen fantasier er derimot gale å ha. 

"Finnes det terapi liksom?.."

- Ja, du kan nok få gratis terapi om du forteller om erfaringene dine. Kanskje du kan snakke om det som har skjedd og få bearbeida det. Men det er ikke sikkert tenningsmønsteret ditt vil forandre seg. Men som noen over sider, så er det uproblematisk når du blir eldre. Da kan du ha sex med hvem du vil. 

Om dette handler om oppmerksomhet finnes det forresten mange måter å få mer av det på. Det går også an å be foreldre om mer oppmerksomhet. Du kan si du går gjennom en vanskelig periode og trenger mer tid med dem. Ellers kan du få oppmerksomhet gjennom å snakke med legen eller en sykepleier. Eller du kan oppsøke frivillige organisasjoner som kanskje kan tilby noen å snakke med. Du kan også selv melde deg som frivillig kanskje? Besøke eldre damer som er ensomme og trenger noen å drikke kaffen sin med?

Det er mange muligheter der ute! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...