AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Gikk igjennom ett overgrep for noen år siden. Jeg gikk aldri til overgrepsmottaket, jeg var yngre og usikker. Jeg var så banket opp at jeg holdt meg inne i en to uker. Det fungerte fordi jeg studerte, og det var ikke så mye obligatorisk oppmøte. Jeg tror jeg har fått en kjønnssykdom fra overgrepet som gjør at hver gang jeg får utbrudd blir jeg fysisk og mentalt dårlig. Jeg føler på en skam. Jeg kan ikke snakke med noen. Jeg drikker for mye øl nå, for å regulere følelsene. Jeg har lagt på meg 50 kg, siden det skjedde. Jeg var en pen jente, men jeg klarte ikke å fortsette å være det etter hendelsen. Det er sikkert unødvendig informasjon, men det er så mye "fat shaming" på KG om dagen. Jeg vil at de som gulper av å se en overvektig, kanskje skjønne at det kan være noe mere bak, en ren ukritisk overspising, Det er uaktuelt for meg å gå til legen eller gynekolog. Har ikke vært hos legen på 8 år og har aldri vært hos gynekolog pga overgrepet. Jeg har prøv å ta tak i ting på egen hånd, jeg har tatt 2 av 3 HPV vaksiner, det kan man jo ta på apoteket og bestille igjennom nettlege. Jeg får byller, en eller to til litt ymse tider, men ofte rund menstruasjon, trodde det i en periode kunne være hormonelt. De gjør vondt og blør. De går bort etter noen dager. Det blir i perioder så ille at jeg ikke får tørket meg ordentlig. Noen som har en tanke på hva det kan være? Jeg vet at de fleste vil råde meg til å gå til legen, men når jeg ikke klarer det så har jeg ikke noe annet valg en å spørre her. Anonymkode: e779b...154
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 Sjek ut helsestasjon for ungdom om du er i tenåra eller starten av 20-åra. Evt om det finnes sosialmedisinsk senter i din kommune. Da kan du snakke med en helsesykepleier, og du trenger absolutt ikke vise frem underlivet ditt eller noe sånt. Bare forklar hva du sliter med og dette med alkoholbruken og det at du ikke vil snakke med lege. Kanskje helsespl kan hjelpe deg med å finne ut hvordan du skal kunne få hjelp til alt dette. Anonymkode: 3f48e...df2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå