Gå til innhold

Noen som har sett Das Boot (original - tysk 1981) ??

Fremhevede innlegg

Skrevet
PITTY skrev (36 minutter siden):

Javel? Jeg skulle gjerne sett den som serie ja. Men hvordan det lar seg gjøre vet jeg ikke. Gjør du?

Filmen her var en uncut versjon da. Så det er kanskje ikke så mye en gikk glipp av. Men jeg ser den gjerne igjen om en stund, gjerne enda mer "uncut, hvis mulig.. Kjempebra var den. 

Skulle ønsket meg en nyinnspilling og filmatisering, helst serie, om Bismarcks relativt korte skjebne. Vil kanskje koste for mye. Titanic budsjett...

Hvor lang var den? Var den på 2,5 time eller nesten 5 timer?

For var det 2,5 time var det selve filmen som strengt tatt er en nedkortet versjon av TV-serien. Hvis den varte i nesten 5 timer så er det selve serien. Den kom ut på DVD i 1997 og het Das Boot – The original uncut Version.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjetil E skrev (2 minutter siden):

Hvor lang var den? Var den på 2,5 time eller nesten 5 timer?

For var det 2,5 time var det selve filmen som strengt tatt er en nedkortet versjon av TV-serien. Hvis den varte i nesten 5 timer så er det selve serien. Den kom ut på DVD i 1997 og het Das Boot – The original uncut Version.

Å jada. Jeg satt på den i 5 timer. Som en annen sa tok også jeg en pause i Vigo(Spania), midt i reke cocktail`n til noen offiserer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det den filmen de spiser testikler?

Anonymkode: 08458...3e0

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

For noen år siden kunne man kjøpe serien på DVD. Så den finnes der ute, sannsynligvis også på en streaming tjeneste. Vil anbefale å se den på tysk. Dubbingen til engelsk er grusom. 

Anonymkode: 841e6...f90

Ikke helt 100 med norsk teksting på filmen heller. 

Eks;"   Ikke ta bilde av besetningen nå". Hvorfor ikke?   ("Vent til de har fått skjegg, nå ser de ut som noen barnerumper. Så den fantastiske norske oversettelsen;  -- ("det er ikke noe vits nå..

Endret av PITTY
Skrevet

Kjempebra film

En klassiker 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Da må det ha vært i matpausen fra kamera og innspilling...

Endret av PITTY
  • Liker 1
Skrevet

Den er knall. En av de beste filmene jeg vet av. Slå av lyset i stuen og ha noen røde glass rundt telysene dine. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg var ikke så veldig gammel da den gikk på tv. Husker musikken var så skummel og når u-båten plutselig ble synlig i det grønne vannet ble jeg redd. Flere år jeg ikke ville hoppe i sjøen med mindre det var grunt og jeg kunne se bunnen.

Så det igjen i voksen alder og var klistret foran skjermen så spennende var det.

• Liker 1
Skrevet

Den er veldig bra! Har sett den flere ganger. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du kan ha sett " en verdensomseiling under havet" av Jules Verne. Der er en ubåt i sentrum for historien og noen ufrivillige gjester får servert noe ukjent og merkelig mat fra havet.

Husker at det var noe ekle greier, og disse gjestene nektet også å spise dette.

Skrevet

Ja, den er fantastisk. En av tidenes mest spennende og klaustrofobiske filmer uansett sjanger. Klassiker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...