Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2022

Highhopes

Anbefalte innlegg

Ctrl skrev (1 time siden):

Han dro sympatikortet for nordmenn og vant, men ikke særlig ovenfor Europa og da gjorde det dårlig. Han var PR-messig ikke i nærheten av hva han burde. Faktisk reagerte jeg på at han ikke var mer PÅ ovenfor Europa. Men da hadde han skiftet strategi, fra å søke sympati til heller å sende et budskap...ovenfor Norge igjen. Han var liksom fornøyd med bare å delta. 

Virker ikke som at du fulgte særlig godt med? Du skrev masse feil på forrige side også, så Eurovision er kanskje ikke noe du følger så godt med på? Tix kjørte jo full gass på PR, han faket til og med en romanse med Aserbadsjan deltager for å få enda mer PR. Og på en pressekonferanse oppførte han seg helt sprø, oppå bordet og alt mulig. Han kjørte steinhardt på PR. Mtp. alle koronatiltakene synes jeg han var en av de tydeligste deltakerne hva gjelder PR. 

Anonymkode: 439e2...3d7

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Catchy låt ja, men alt annet er jo så halvhjertet og drikjedelig. Kjedelig og uinspirert koreografi og kjedelig masker og kostymer. Hvorfor har de dress på av alle ting? Hva hadde det kostet å hatt på litt overdimensjonerte hansker osv for å spille mer på ulv i i banandrakt greia. Når danserene ikke skiller seg fra sangerene i koreografien og koreografien ikke trenger gode dansere, hva er da vitsen med å ha de med. Nei, bare dritkjedelig og halvhjertet. Ingen kommer til å trenge å ville se det innslaget mer enn en gang, og sangen blir bedre om de framføre den.

Anonymkode: 9194a...002

Og jeg synes Tix var dritkjedelig i fjor, men jeg gikk ikke rundt og var furten fordet. Det er ESC, ikke OL.

Anonymkode: 9323d...83c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og jeg synes Tix var dritkjedelig i fjor, men jeg gikk ikke rundt og var furten fordet. Det er ESC, ikke OL.

Hva har tix med noe som helst å gjøre og hvem sier jeg furter? Påpeker bare det åpenbare. Midt på treet hele greia, men så var jo alt annet dritt. Eneste som er frustrerende med denne er at det kunne vært gjort så mye bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva har tix med noe som helst å gjøre og hvem sier jeg furter? Påpeker bare det åpenbare. Midt på treet hele greia, men så var jo alt annet dritt. Eneste som er frustrerende med denne er at det kunne vært gjort så mye bedre.

Sier da ikke at du furter heller ;)

Nå tror jeg at showet kan bli mer gjennomført og ekstravagant til selve finalen, hvis de kommer dit. Det er vel semifinale først. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sier da ikke at du furter heller ;)

Nå tror jeg at showet kan bli mer gjennomført og ekstravagant til selve finalen, hvis de kommer dit. Det er vel semifinale først. 

De kommer ikke videre fra semifinalen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 timer siden):

Nå er det engang slik at ESC voteres mye utifra sympati, politikk, rørende historier, krig, sykdom og katastrofer. 

Bare i nyere tid:
Italia vant i fjor etter en pandemi som rammet Italia knallhardt. 
Portugal vant da den skjeggete transkvinnen deltok etter å ha proklamert historien sin intenst i forkant. 
Israel vant året etter Palestinakonflikten i 2017.
Ukraina vant i 2016, året etter at Russland invaderte Krim. 
Ett land vant også året etter en eller annen naturkatastrofe, men husker ikke hvem. Mulig det er en stund siden.
OSV.

Herregud så mye feil …

Portugal vant med Amar pelos dois. Fyren som sang hadde en hjertesykdom og trengte en transplantasjon. Søsteren hans hadde skrevet sangen. 
"Den skjeggete transkvinnen" var Conchita Wurst for Østerrike i 2014. 

Hva du mener med Palestinakonflikten (i bestemt form) vet jeg ikke, men det stemmer at Netta vant med Toy i 2018 så der klarte du faktisk å få en ting riktig. 

Annekteringen av Krim skjedde våren 2014, altså to år før Ukraina vant ESC. 

Jeg er enig i at triste fortellinger får for mye plass i ESC, men du må ha riktige fakta før du klager. 

Anonymkode: 881fb...c11

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan

Så på det i kveld og jeg tenkte at Subwoolfer kom til å vinne. Det er alltid noe sånt dumt som går videre og synes hele greia med at de kommer fra månen osv var litt tåpelig.

Men andre land har hatt mye rart også. Så tipper de passer greit inn sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (1 time siden):

han fyren i denne videoen liker jeg :) han er artig og virker som han har peiling. Sett en del videoer av han. 

Er ikke dette Vivi-blogs? De er stoooore blant europeiske Eurovision-fans 😊 

Det er mange bra reaction-videoer til Subwoolfer. Denne er fin:

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Catchy låt ja, men alt annet er jo så halvhjertet og drikjedelig. Kjedelig og uinspirert koreografi og kjedelig masker og kostymer. Hvorfor har de dress på av alle ting? Hva hadde det kostet å hatt på litt overdimensjonerte hansker osv for å spille mer på ulv i i banandrakt greia. Når danserene ikke skiller seg fra sangerene i koreografien og koreografien ikke trenger gode dansere, hva er da vitsen med å ha de med. Nei, bare dritkjedelig og halvhjertet. Ingen kommer til å trenge å ville se det innslaget mer enn en gang, og sangen blir bedre om de framføre den.

Gud så negativ du er. Det geniale med dansen er at «folket» kan lære seg den og danse med. Denne dansen kommer til å bli «en greie» i Europa. Det har allerede begynt:

Anonymkode: 0aead...5cc

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (4 timer siden):

Har de ikke skills til.

Entern skrev (4 timer siden):

Æsj få Tix unna skjermen :spy:

Skremmende mangel på oppførsel fra et voksent menneske. Skjerp deg!!

Anonymkode: 88cd0...171

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøøøøøøøøøøyd med kvelden 🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌

Kall meg gjerne barnslig, jeg bryr meg ikke, og synes Subwoolfer leverte bra! Etter to år med fuckings pandemi, restriksjoner, konflikter og opptrapping til kald krig og elendighet så kjenner jeg på et stort behov for å bare få lov å være, danse, la meg underholde og leve litt i en mer tanketom verden der glede og ekstase er drivende følelser. MGP/Eurovision er et av mine univers jeg kan flykte til for å oppleve nettopp dette, da det er fylt med galskap, glitter og paljetter, mangfold og inkludering. Jeg er finnmarking selv og kjenner godt til NorthKid, er stolt av innsatsen deres, men nesten alle mine stemmer i kveld gikk til ulvene av ovennevnte grunn. 

Personlig så tror jeg de har truffet godt på flere punkter som vil gjøre dem attraktiv i Europa. De spiller på Maskorama-konseptet (som finnes i flere land allerede), låta er GODT produsert musikalsk (svært fengende, catchy, man husker den etter første lytt), teksten og en del av historien rundt acten til gutta er basert på Rødhette og ulven, et eventyr som er kjent i mange land, og sist men ikke minst trender dansen på TikTok. Deres tilstedeværelse på sosiale medier internasjonalt bør ikke undervurderes. 

Så kan man gjerne få være uenig, det er helt greit å ikke like akkurat denne låta, men si nå heller det enn at dette er dritdårlig musikk 😉 Musikk er subjektivt, kommer i veeeeeeldig mange former, vi har alle ulik smak, og det er helt greit. MGP/Eurovision er ikke blodig alvor, det er underholdning, ta det for det det er. Liker du ikke konseptet så skru på noe annet eller skru av TV’en og gå og gjør noe annet. Du blir ikke tvingt til å følge med 😃

Tror forresten flere burde følge Northkid’s eksempel og danse av glede med vinnerne, fremfor å surmule bakerst. Alle deltakerne i årets MGP har gjort seg bemerket også utenfor Norges grenser, da dette universet har veldig mange følgere internasjonalt. De har fått mye verdifull reklame bare av å være med ❤️

• Liker 16
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ziljemor skrev (11 minutter siden):

Fornøøøøøøøøøøyd med kvelden 🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌

Kall meg gjerne barnslig, jeg bryr meg ikke, og synes Subwoolfer leverte bra! Etter to år med fuckings pandemi, restriksjoner, konflikter og opptrapping til kald krig og elendighet så kjenner jeg på et stort behov for å bare få lov å være, danse, la meg underholde og leve litt i en mer tanketom verden der glede og ekstase er drivende følelser. MGP/Eurovision er et av mine univers jeg kan flykte til for å oppleve nettopp dette, da det er fylt med galskap, glitter og paljetter, mangfold og inkludering. Jeg er finnmarking selv og kjenner godt til NorthKid, er stolt av innsatsen deres, men nesten alle mine stemmer i kveld gikk til ulvene av ovennevnte grunn. 

Personlig så tror jeg de har truffet godt på flere punkter som vil gjøre dem attraktiv i Europa. De spiller på Maskorama-konseptet (som finnes i flere land allerede), låta er GODT produsert musikalsk (svært fengende, catchy, man husker den etter første lytt), teksten og en del av historien rundt acten til gutta er basert på Rødhette og ulven, et eventyr som er kjent i mange land, og sist men ikke minst trender dansen på TikTok. Deres tilstedeværelse på sosiale medier internasjonalt bør ikke undervurderes. 

Så kan man gjerne få være uenig, det er helt greit å ikke like akkurat denne låta, men si nå heller det enn at dette er dritdårlig musikk 😉 Musikk er subjektivt, kommer i veeeeeeldig mange former, vi har alle ulik smak, og det er helt greit. MGP/Eurovision er ikke blodig alvor, det er underholdning, ta det for det det er. Liker du ikke konseptet så skru på noe annet eller skru av TV’en og gå og gjør noe annet. Du blir ikke tvingt til å følge med 😃

Tror forresten flere burde følge Northkid’s eksempel og danse av glede med vinnerne, fremfor å surmule bakerst. Alle deltakerne i årets MGP har gjort seg bemerket også utenfor Norges grenser, da dette universet har veldig mange følgere internasjonalt. De har fått mye verdifull reklame bare av å være med ❤️

SÅ ENIG!🙋‍♀️ vi trenger dette nå! wooooop woooop💃

Anonymkode: 932e6...7a5

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som Gaute og ben. Litt kjedelig om det er dem da kun ben er kjent utenfor Norge. Men det er ikke SÅ dumt. Selv håper jeg på at dette er Sondre lerche, Bård Ylvisåker og Tarjei Strøm. De henger visst en del sammen i følge Instagram og har lagt ut bilder med at de jobber med prosjekter. Visstnok hadde de lagt ut tekst om at de jobbet med innslaget sitt til esc 2022 på instastories en gang i november. Men klart det er gjerne litt vel åpenbart om det faktisk var sant..

Anonymkode: 8edfd...f8e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stina234 skrev (28 minutter siden):

Flaut, pinlig, håpløst dårlig.

Enkelt og greit. Er lenge siden jeg har mislikt et norsk bidrag så til de grader. Vi har levert mye dårlig oppigjennom, men dette er bare flaut, ræva og elendig på alle plan. 

Anonymkode: 5e846...4dd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ok, så har Subwoolfer vunnet. Ikke min favoritt, men dette året var utrolig svakt i Mgp sammenheng uansett. Det hele har virket som et ORK for NRK.

Uansett, nå er det vel bare å kaste maskene og legge en ny strategi? INGEN i Europa bryr seg vel om hvem dette er? Gaute eller Ylvis - folk har jo ikke peiling hvem de er uansett. Hvis de ikke kaster maskene snart tror jeg de overvurderer interessen på hvem de egentlig er (i Europa). Og alt det fjolleriet om å komme fra månen og bla bla bla. Nok nå! 

Anonymkode: e7e4c...766

Du tar feil. Les kommentarene på YouTube og Insta. Folk i Europa bryr seg veldig om hvem Woolfers er. 

Anonymkode: b84e0...730

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har lært Gaute å danse så bra 🤔? Han er jo stiv som en stokk 🙂

Anonymkode: 253d5...5f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Subwoolfer: Dårligste sangen Norge har sendt til Eurovision de siste 10 år.

Dettte blir rett ut i senifinalen.

Anonymkode: ab2d1...211

Tja, smaken er som baken, vettu.

Anonymkode: c1677...05d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

A1 er verdenskjent 

Anonymkode: b84e0...730

Hoho, dagens overdrivelse🤣

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvem har lært Gaute å danse så bra 🤔? Han er jo stiv som en stokk 🙂

Anonymkode: 253d5...5f5

Bare lurte her.., når vi snakker om Gaute i denne tråden? Er det Gaute Grøtta Grav vi snakker om?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...