Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2022


Highhopes

Anbefalte innlegg

Hvor mye er stemmene tuklet med? Det høres jo definitivt ikke ut som Ylvis, syns faktisk den ene stemmen minner veldig om Gaute Ormåsen. Kroppslig er de derimot veldig like Ylvis, og det passer jo også godt sjangermessig. Det er nok dem hvis stemmene er manipulert veldig, men da regner jeg med at de synger med sine vanlige stemmer live. 

Anonymkode: 7ecd9...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper det er Gaute ormåsen og Ben Adams 

Anonymkode: ca4cf...53a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 deltakere kjemper om å vinne Melodi Grand Prix 2022, og best odds akkurat nå har den 25-år gamle låtskriveren fra Haugesund - Elsie Bay. Subwoolfer, Mari Bølla, NorthKid og TrollfesT kommer på de neste plassene. Nederst på oddslista finner vi Frode Vassel. (Link)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moni123 skrev (På 14.1.2022 den 2.11):

Rett til finalen. Hvem tror dere det er? (Universal har dem allerede)

De har fått mye interesse rundt i Europa. (På Youtube)

Jeg simpelthen elsker dette bidraget! 
Likte den ikke sånn særlig første gang jeg hørte den, men etter å ha hørt den noen ganger til er det min soleklare favoritt.
Tror det vil stå mellom denne og Elsie Bay til slutt og at det blir årets Keiino vs. TIX

Hvilke sjanser dette bidraget har i Eurovision syns jeg er vanskelig å forutsi, men den vil i hvert fall legges merke til, og bare der er man langt på vei.  

Når det kommer til hvem som er inni maskene er jeg enig med mange andre, den første vokalisten MÅ være Gaute Ormåsen. Hører ikke Ylvis i det hele tatt og tror ikke det er dem.

AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 17.04):

Tipper det er Gaute ormåsen og Ben Adams 

Anonymkode: ca4cf...53a

Gaute Ormåsen er 189 cm og Ben Adams er 178 cm, så det kan stemme med den høydeforskjellen det ser ut som det er på de to vokalistene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delfinale 2, 22. januar

Christian Ingebrigtsen - 'Wonder Of The World' (forhåndskvalifisert til finalen) (Video)

Lily Löwe - 'Bad Baby' (Video)

Steffen Jakobsen - 'With Me Tonight' (Video)

Farida - 'Dangerous' (Video)

Daniel Lukas - 'Kvelertak' (Video)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Highhopes said:

Gaute Ormåsen er 189 cm og Ben Adams er 178 cm, så det kan stemme med den høydeforskjellen det ser ut som det er på de to vokalistene. 

Kan jo hende de jukser med høyden som i Maskorama. Kanskje det er Abid Raja og Trygve Slagsvold Vedum. Da hører vi det nok eventuelt når de begynner å synge 😅

Anonymkode: a159e...7af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Give that Wolf a banana" er det siste jeg helt ufrivillig har i hodet når jeg legger meg, og det første jeg har i hodet når jeg våkner.. 😅🤣 Må ærlig innrømme at jeg liker den, til tross for at den er irriterende enkel å få på hjernen!!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TheAliass said:

"Give that Wolf a banana" er det siste jeg helt ufrivillig har i hodet når jeg legger meg, og det første jeg har i hodet når jeg våkner.. 😅🤣 Må ærlig innrømme at jeg liker den, til tross for at den er irriterende enkel å få på hjernen!!

Det samme skjedde her. Jeg syntes først den hadde en artig tekst, men at melodien var ganske så ordinær. Likevel er det noe som fester seg der etter et par avspillinger. Jeg tror mye kommer an på hvordan de (hvem de nå er) synger live, hvis de får med seg publikum og får litt trøkk i fremføringen kan dette bli ordentlig artig.

Anonymkode: a159e...7af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delfinale 3, 29. januar

Subwoolfer - 'Give That Wolf A Banana' (forhåndskvalifisert til finalen) (Video)

Mari Bølla - 'Your Loss' (Video)

Oda Gondrosen - 'Hammer Of Thor' (Video)

Sturla - 'Skår i hjertet' (Video)

Vilde - 'Titans' (Video)

Delfinale 4, 5. februar

NorthKid - 'Someone' (forhåndskvalifisert til finalen) (Video)

Alexandra Joner - 'Hasta la vista' (Video)

Maria Mohn - 'Fly' (Video)

Kim Wigaard - 'La Melodia' (Video)

Sofie Fjellvang - 'Made Of Glass' (Video)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 13.55):

«Skår i hjertet» ligner jo veldig på «Riv i hjertet» til Sondre Justad 

Anonymkode: b84e0...730

Synes den liknet veldig på «Hvis verden» med Chris&Frida jeg..

Ellers forstår jeg meg ikke på se låtene som er sikret finaleplass..

Mine umiddelbare favoritter er Black Flowers, Fly og La Melodia. 
 

Men det er andre fine også, så gleder meg denne gangen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne sangen er veldig bra, og jeg vet at dette bandet har mange gode sanger. Nå er jo jeg en type som liker rock og metal, så da er jeg nok i målgruppa også :) Synes dette er mye mer kreativt, spennende og bedre enn alle de popsangene som er med for hvert eneste år. Så jeg håper at de vinner i år 😄 

Anonymkode: 5da55...f4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordicViking skrev (På 11.1.2022 den 19.01):

 

Delfinale 1, 15. januar:

Elsie Bay - 'Death of Us' (forhåndskvalifisert til finalen) (Video)

Mira Craig - 'We Still Here' (Video)

Frode Vassel - 'Black Flowers' (Video)

TrollfesT - 'Dance Like A Pink Flamingo' (Video)

Eline Noelia - 'Ecstasy' (Video)

 

 

I følge oddsen (fra Norsk Tipping) er det TrollfesT og Eline Noelia som i kveld vil knive om å gå videre til finalen. Av disse to liker jeg TrollfesT best. Samtidig så har jeg litt sans for Frode Vassel med 'Black Flowers'. Men kanskje det er Mira Craig som vinner.....  😁

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subwoolfers skaper mye blest i Europa allerede ser jeg. Spent på hvem det er. Imaget skriiiiiker Ylvis lang vei, men det høres ikke ut som dem! Det høres derimot veldig ut som Gaute Ormåsen og Ben Adams. Men jeg ser bare ikke for meg Gaute synge denne sangen her 😂 Er han ikke litt for.. seriøs? 🙈 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (2 minutter siden):

Subwoolfers skaper mye blest i Europa allerede ser jeg. Spent på hvem det er. Imaget skriiiiiker Ylvis lang vei, men det høres ikke ut som dem! Det høres derimot veldig ut som Gaute Ormåsen og Ben Adams. Men jeg ser bare ikke for meg Gaute synge denne sangen her 😂 Er han ikke litt for.. seriøs? 🙈 

Det er en kul sang, og utvilsomt noe som Ylvis kunne ha gjort. Men jeg synes den ene stemmen minner mye om Gaute Ormåsen. Skal bli interessant å se hvem det er som skjuler seg bak maskene.  :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff er hun Emilie operert i fjeset? Så trist isåfall, hun er jo så ung?

NordicViking skrev (2 timer siden):

Det er en kul sang, og utvilsomt noe som Ylvis kunne ha gjort. Men jeg synes den ene stemmen minner mye om Gaute Ormåsen. Skal bli interessant å se hvem det er som skjuler seg bak maskene.  :klo:

Hva er greia? Skal det forbli hemmelig gjennom konkurransen?

Anonymkode: abd7a...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er greia? Skal det forbli hemmelig gjennom konkurransen?

Anonymkode: abd7a...1c5

Aner ikke. Det er ingen - selv i NRK - som vil si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...