AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Har ofte stikkende smerter i bryste, noen ganger verre enn andre. Legen sender meg alltid hjem og mener d bare er noe jeg må leve med og at det kommer av stress. Nå har jeg forferdelig vondt, får ikke bevegd på meg, gjør vondt i puste osv… føles ut som at det er hjerte mitt men det er undr bryste Anonymkode: 77c11...5b9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 Da drar du til legevakten, får en skikkelig hjertesjekk og så evt psykolog om det viser seg å være psykisk. Psykisk og fysisk sykdom kan begge behandles og bør begge tas på alvor. God bedring. Klem til deg❤️ Anonymkode: e971b...a06 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Det er bedre og ringe legevakta og ikke vente. Dette fikk jeg beskjed en gang sånn skjedde med meg. Ringte legevakten de sendte ambulanse. Ble lagt inn, det var ikke hjertet men han i ambulansen sa jeg gjorde rett og ringe legevakta. Anonymkode: 0f7e1...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 Jeg har jobbet på legevakt i mange år, og vil også anbefale deg å kontakte de nå. Brystsmerter av ulik karakter er definitivt legevaktmat, og vi ser utrolig mange slike pasienter på en dag! Anonymkode: 3cd02...e29 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har jobbet på legevakt i mange år, og vil også anbefale deg å kontakte de nå. Brystsmerter av ulik karakter er definitivt legevaktmat, og vi ser utrolig mange slike pasienter på en dag! Anonymkode: 3cd02...e29 kan det være noe alvorlig tror du? Og burde jeg ringe først og forklare smerten? Anonymkode: 77c11...5b9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): kan det være noe alvorlig tror du? Og burde jeg ringe først og forklare smerten? Anonymkode: 77c11...5b9 Nå har smerten forresten vart i 1 time ca, kan dra på legevakta. Men hva om smerten gir seg til de tar meg inn? Anonymkode: 77c11...5b9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): kan det være noe alvorlig tror du? Og burde jeg ringe først og forklare smerten? Anonymkode: 77c11...5b9 Det er helt umulig for meg å si. Ring først, du. Anonymkode: 3cd02...e29
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 Synes legen din er uproff. Om det så bare er angst som forårsaker smertene, så burde legen henvist deg videre. Jeg dro til legen med brystsmerter og legen sendte meg til hjertespesialist. Der fikk jeg full sjekk, og 24-timers ekg? Er ikke sikker på om det er det det heter, men sånn apparat som lytter til hjertet. Hos meg var det angsten som spilte meg et puss, men det er alltid bedre med en sjekk for mye☺️ Anonymkode: ffc4e...2e9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå har smerten forresten vart i 1 time ca, kan dra på legevakta. Men hva om smerten gir seg til de tar meg inn? Anonymkode: 77c11...5b9 Det er ganske vanlig. Du får allikevel en ordentlig sjekk. Anonymkode: 3cd02...e29 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har ofte stikkende smerter i bryste, noen ganger verre enn andre. Legen sender meg alltid hjem og mener d bare er noe jeg må leve med og at det kommer av stress. Nå har jeg forferdelig vondt, får ikke bevegd på meg, gjør vondt i puste osv… føles ut som at det er hjerte mitt men det er undr bryste Anonymkode: 77c11...5b9 Startet det etter vaksinene? Det kan være hjertebetennelse. Anonymkode: 1da34...7b3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 Dra til legevakten! Mitt inntrykk er at jo oftere man har problemer med noe, jo mer seriøst vil de ta deg. Skjer det en gang? Javel, kanskje bare en tilfeldighet. To ganger? Kanskje er det stress. Tre ganger? Mest sannsynlig fortsatt stress, men litt rart. Fire ganger? Kanskje ikke stress. Bør gjøre flere tester for å finne ut hva dette er. En annen ting er at du må virkelig få frem poenget ditt, selv om du må overdrive litt. Av og til er det det som må til for at leger skal ta deg seriøst. Dette går tydeligvis utover livskvaliteten din. Si at det er såpass vondt/ubehagelig at du er redd for å dø. At du nesten ikke får puste, ikke klarer å bevege på deg. Si at nå KREVER du at du får hjelp til å finne ut hva dette er for noe. Si at du har en venn (jeg kan være den fiktive vennen!) som insisterer på at du får svar denne gangen, og som sa at du måtte til legevakten nå. Og om det isåfall skulle vise seg å "bare" være stress/angst: så får de gi deg den hjelpen du trenger, i form at psykolog e.l.. Det har du krav på. Det er ikke normalt å ikke klare å puste eller bevege på seg. Anonymkode: 33271...e27
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dra til legevakten! Mitt inntrykk er at jo oftere man har problemer med noe, jo mer seriøst vil de ta deg. Skjer det en gang? Javel, kanskje bare en tilfeldighet. To ganger? Kanskje er det stress. Tre ganger? Mest sannsynlig fortsatt stress, men litt rart. Fire ganger? Kanskje ikke stress. Bør gjøre flere tester for å finne ut hva dette er. En annen ting er at du må virkelig få frem poenget ditt, selv om du må overdrive litt. Av og til er det det som må til for at leger skal ta deg seriøst. Dette går tydeligvis utover livskvaliteten din. Si at det er såpass vondt/ubehagelig at du er redd for å dø. At du nesten ikke får puste, ikke klarer å bevege på deg. Si at nå KREVER du at du får hjelp til å finne ut hva dette er for noe. Si at du har en venn (jeg kan være den fiktive vennen!) som insisterer på at du får svar denne gangen, og som sa at du måtte til legevakten nå. Og om det isåfall skulle vise seg å "bare" være stress/angst: så får de gi deg den hjelpen du trenger, i form at psykolog e.l.. Det har du krav på. Det er ikke normalt å ikke klare å puste eller bevege på seg. Anonymkode: 33271...e27 Takk for tipset, ringer legevakta nå Anonymkode: 77c11...5b9
Gjest Blondie65 Skrevet 5. januar 2022 #13 Skrevet 5. januar 2022 Har legen din tatt EKG av deg? Nå? Tidligere? Hva viste det? Hvis ikke, KREV det neste gang du er der. Om ikke annet så for å roe deg nok til at du vet at det ikke er et hjerteinfarkt.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Startet det etter vaksinene? Det kan være hjertebetennelse. Anonymkode: 1da34...7b3 Det er også helt normalt med muskelsmerter som kommer av bekymring og angst. ALT handler ikke om vaksinen Anonymkode: 12d3b...f7e 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Skrevet 5. januar 2022 Min mor fikk noe sånt, hu syntes det også var veldig tungt å gå den 20 spaserturen hjem.. Noe hun fullførte. Det viste seg at hun hadde hatt hjerteinfarkt. Hadde vi ikke tvunget henne på legevakta så kunne det gått virkelig galt. Hun ble innlagt og fikk pacemaker. Anonymkode: 402a0...213
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 Blondie65 skrev (13 minutter siden): Har legen din tatt EKG av deg? Nå? Tidligere? Hva viste det? Hvis ikke, KREV det neste gang du er der. Om ikke annet så for å roe deg nok til at du vet at det ikke er et hjerteinfarkt. Nei, inhenting. hun sender meg hjem Anonymkode: 77c11...5b9
Gjest Blondie65 Skrevet 5. januar 2022 #17 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, inhenting. hun sender meg hjem Anonymkode: 77c11...5b9 Det mener jeg da altså at du skal kreve neste gang du er der. Men NÅ kontakter du legevakten fordi du har vondt og ber om råd.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #18 Skrevet 5. januar 2022 Dette høres veldig muskulært ut for meg. Ikke klassiske hjertesmerter som er mer trykkende med uvelhet, kvalme og kortpustethet. Men dra gjerne til legevakt om du ikke stoler på fastlegen din (igjen). Anonymkode: 21d39...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #19 Skrevet 5. januar 2022 Har du ringt/dratt? Anonymkode: 3f215...dda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå