Gå til innhold

Kan barn kaste opp av husker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Treåringen kom hjem fra barnehagen og fortalte at noen (altså ikke han) hadde kastet opp på huska når de var ute idag. Han hadde ikke fått noe på seg, men han hadde vært der når det skjedde. Er det sånn at noen barn kan kaste opp av å huske, eller er det bare å gå i omgangssykeberedskap med en gang? (Og er det innafor å lære opp barnehagebarn til å gurgle ren sprit ala Bjørndalen for å forsøke å begrense mengden sjukdom 😆🤮)

Anonymkode: d2df9...eef

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, godkjenn at det hjemsendte barnet ditt er sykt

Anonymkode: 7b0d8...73a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det sånn at noen barn kan kaste opp av å huske, eller

Ja, selvfølgelig.

Anonymkode: b869d...41d

• Liker 16
Skrevet

Jeg ble alltid veldig kvalm av husker og alt som gikk rundt.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan man. Barndomsminner, uff. Jeg skulle absolutt opp i huska selv om jeg visste hvordan det endte. Minnet nå får meg til å huske den gyngende følelsen og lukten av bildekk 🤢

Anonymkode: e16be...ce2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, godkjenn at det hjemsendte barnet ditt er sykt

Anonymkode: 7b0d8...73a

Det er jo ikke TS sitt barn som kastet opp da. Har du i det hele tatt lest innlegget?

Anonymkode: 07e47...532

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Husker selv at jeg kastet opp på "ronsa". 😉 grusomme barndomsminner.  🤢

Anonymkode: bab15...641

• Liker 4
Skrevet

Noen barn kan spy av det. Men det hører sjeldenhetene til, og jeg vil tro at hvis det var vanlig for barnet, så hadde ikke barnehagen latt det huske. For ingen orker å spy i tide og utide. Og nå er det mye omgangssyke rundt omkring. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husker, og den greit som gikk rundt og rundt. 🤮

Anonymkode: 9a67f...b63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig bevegelsessyke samme som bilsyke,sjøsyke. 

Min søster elsket å disse, men kastet opp nesten hver gang.  Selv nå 40 år etter blir hun kvalm av å se en huske😅

Anonymkode: dd18a...c7a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Jadzia skrev (13 minutter siden):

Noen barn kan spy av det. Men det hører sjeldenhetene til, og jeg vil tro at hvis det var vanlig for barnet, så hadde ikke barnehagen latt det huske. For ingen orker å spy i tide og utide. Og nå er det mye omgangssyke rundt omkring. 

Ja, er jo det jeg egentlig tenker. Men samtidig har barnehagen vært åpen i to dager! (Ja, den var strengt i romjula.) Hvordan kan vi være igang allerede??? 😩😩😩

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, er jo det jeg egentlig tenker. Men samtidig har barnehagen vært åpen i to dager! (Ja, den var strengt i romjula.) Hvordan kan vi være igang allerede??? 😩😩😩

Mange som har vært syke gjennom jula dessverre. Folk holder seg jo ikke hjemme

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Jadzia skrev (1 time siden):

Mange som har vært syke gjennom jula dessverre. Folk holder seg jo ikke hjemme

Folk må skjerpe seg. Sånn på generelt grunnlag 😩😆

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barn kan bli kvalme og kaste opp av å disse. Vanligvis sier de fra om at det er for stor fart før de kaster opp, men noen ganger kommer det brått.

Takk og pris for skikkelig regnklær, så man kan spyle seg selv og de andre barna.

Anonymkode: 056d9...bcd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering; det var omgangssyke ja.. vi hentet vår for en time siden samtidig som FEM andre hentet sine barn. Takk til de som dro omgangssyke inn i barnehagen 🙈🙈😩😩

Noen som har tips til hvordan man kan unngå at resten av familien blir smittet? Ekstrem rengjøring er en ting, men finnes det noe annet? Ekstremt lite gira på å gi lille på tre uker (eller oss) en runde..

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Oppdatering; det var omgangssyke ja.. vi hentet vår for en time siden samtidig som FEM andre hentet sine barn. Takk til de som dro omgangssyke inn i barnehagen 🙈🙈😩😩

Noen som har tips til hvordan man kan unngå at resten av familien blir smittet? Ekstrem rengjøring er en ting, men finnes det noe annet? Ekstremt lite gira på å gi lille på tre uker (eller oss) en runde..

Ts

Kun en voksen håndterer den syke. Vask med klor. Bruk munnbind.

Det er heldigvis kjapt over😷

Anonymkode: 4c5c1...768

• Liker 7
Skrevet

Uff, så kjipt at det var omgangssyke! God bedring, vask, vask og vask og pass på luftsmitte (dråper).

Når det er sagt: ja, barn kan bli så kvalme på huska at de kaster opp. Jobb i barnehage har gitt meg den erfaringen flere ganger! Andre barn blir spydd på, og den som kastet opp slutter med det når h*n går av huska, og ingen andre spyr etterpå. Men vi har vært veldig i tvil flere ganger, ja...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Her er 20 barn hjemme med spysyke

Anonymkode: 4b2d7...d96

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Tror du folk gjør det med vilje? Vi hadde en dom kastet opp mandag kveld og nå er alle i bhg syke. Hadde vi visst at vi var smittsomme hadde vi selvsagt holdt barna hjemme. Ingen vi har vært med er syke, annet enn de vi har smittet. De eneste vi har vært med er nær familie.

Anonymkode: 4b2d7...d96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en huske som kunne gå veldig høyt opp samtidig som den spinna. Spydde aldri, men ble alltid så kvalm. Så ja, det kan man absolutt.

Anonymkode: 6c5e7...9be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...