Gå til innhold

Julegave til klassekamerater

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inkludering er jeg absolutt for. Men, å ta opp på foreldremøte at man får kjøpe julegave til alle eller ingen er langt over streken. Man kjøper julegave til de man vil, men man leverer de ut på fritiden. 

Anonymkode: 64c3e...25e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jenten min fikk en julegave fra en venninne, så da ga hun gave tilbake. 

Vi hadde juleverksted her hjemme, så da ville hun veldig gjerne gi til kameraten sin. Det fikk hun lov til. Kameraten er en som ikke har så mange venner, og blir sjelden invitert hjem til andre. Han ble veldig glad for gaven, selv om det var noe lite og hjemmelaget. 

Jeg har ikke dårlig samvittighet for at hun ga gave til to fra klassen. For henne var det så fint å få gi en liten ting til to hun er glad i. 

Anonymkode: 2fb56...13c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Inkludering er jeg absolutt for. Men, å ta opp på foreldremøte at man får kjøpe julegave til alle eller ingen er langt over streken. Man kjøper julegave til de man vil, men man leverer de ut på fritiden. 

Anonymkode: 64c3e...25e

Som sagt, jeg hadde ikke reagert om det ble gitt til noen få, nære venner. Men når det er snakk om to-tre som ikke får, da hadde det ikke kostet mye å inkludert dem! 

Anonymkode: d6028...a3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2022 den 19.04):

Dere med tredjeklassinger, eller yngre,  kjøpte dere julegave til venner i klassen? Jenta her fikk vite at fem-seks jenter i klassen hadde fått julegave av en felles klassevenninne, og syntes det var sårt å ikke være en av dem som fikk. Det har vært en del grupperinger og dårlig klassemiljø siden start, og jeg synes kanskje slike ting som dette forsterker grupperingene og det utenforskapet mange (inkludert min datter) har kjent på. 

Anonymkode: d6028...a3a

Ja han kjøpte til sin 4 nærmeste kompiser og ei jente i klassen

Anonymkode: 75f35...205

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt unødvendig med julegaver i småskolen!! Det er nok kjøpepress og juggel som det er. 

Når barna blir 10+ er det viktigere for dem, men gaver må leveres på fritiden. Er man ikke mye sammen på fritiden er det heller ikke grunn til å gi gave. 

Anonymkode: 46bc2...869

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2022 den 23.20):

Synes det er helt unødvendig med julegaver i småskolen!! Det er nok kjøpepress og juggel som det er. 

Når barna blir 10+ er det viktigere for dem, men gaver må leveres på fritiden. Er man ikke mye sammen på fritiden er det heller ikke grunn til å gi gave. 

Anonymkode: 46bc2...869

vi kjøpte ikke juggel i hele tatt, kjøpte gavekort til alle 5, de er glad i og gå på kino

Anonymkode: 75f35...205

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...