AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 En venn er innlagt men sender meldinger om ønsker å dø. Kan jeg kontakte avdeling han er innlagt på? Anonymkode: d8743...897
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Men husk at de ikke kan gi noe info om han. Så du får ikke vite om de gjør noe, hva de gjør, hvordan det går osv. de sier vel ikke at han er der heller. Så gi beskjed bare, spør om du kan sende noen bilder av det han har sendt til deg. Anonymkode: e32be...f95 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 Ja, du både kan og bør gjøre dette. Anonymkode: cd7d8...fe2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, du både kan og bør gjøre dette. Anonymkode: cd7d8...fe2 Ringte de opp og de sa bare at de passer på pasientene sine så la de på. Anonymkode: d8743...897
Diverse Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 Jeg jobber ikke på en psykiatrisk avdeling, men jeg jobber med sårbare mennesker. Det hender familie eller venner ringer oss for å dele bekymringer rundt beboere eller informere om ting de mener er viktig for oss å vite. På grunn av taushetsplikten kan ikke vi gi ut noen informasjon til den som ringer, vi kan ofte ikke en gang bekrefte at personen bor hos oss. Så da blir det gjerne til at vi bruker et standardsvar om at vi gjør det vi kan for å ivareta de som bor hos oss. Men vi noterer oss det som blir sagt og undersøker om det er noe grunn til bekymring.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ringte de opp og de sa bare at de passer på pasientene sine så la de på. Anonymkode: d8743...897 Selvfølgelig gjør de det. Til neste gang, ikke ring. Og så slutter du å svare denne vennen, ikke gi det noe form for oppmerksomhet. Anonymkode: 8575a...199
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 12 minutter siden, Diverse said: Jeg jobber ikke på en psykiatrisk avdeling, men jeg jobber med sårbare mennesker. Det hender familie eller venner ringer oss for å dele bekymringer rundt beboere eller informere om ting de mener er viktig for oss å vite. På grunn av taushetsplikten kan ikke vi gi ut noen informasjon til den som ringer, vi kan ofte ikke en gang bekrefte at personen bor hos oss. Så da blir det gjerne til at vi bruker et standardsvar om at vi gjør det vi kan for å ivareta de som bor hos oss. Men vi noterer oss det som blir sagt og undersøker om det er noe grunn til bekymring. Ok har ikke sagt navn engang Anonymkode: d8743...897
Diverse Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 De får nok mange flere henvendelser fra pårørende som er bekymret enn vi får, men jeg synes det var lite empatisk av vedkommende å avvise deg uten å høre hva du ville fortelle. Samtidig er det viktig å huske på at vennen din har mennesker rundt seg nå som skal passe på og hjelpe. Jeg skjønner at det er vanskelig for deg når vennen din sender meldinger om å ikke ville leve.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 8 minutter siden, Diverse said: De får nok mange flere henvendelser fra pårørende som er bekymret enn vi får, men jeg synes det var lite empatisk av vedkommende å avvise deg uten å høre hva du ville fortelle. Samtidig er det viktig å huske på at vennen din har mennesker rundt seg nå som skal passe på og hjelpe. Jeg skjønner at det er vanskelig for deg når vennen din sender meldinger om å ikke ville leve. Skjønner. De spurte først om jeg var pasient selv... Men sa nei. Gjør vondt fordi jeg vet ikke om legen vet alt vennen har sagt til meg. Anonymkode: d8743...897
Diverse Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 Vennen din er heldig som har en god venn som deg. Det er vanskelig å høre at noen har det så vondt at de ikke vil leve og det er lett å føle seg maktesløs. Men det er også viktig at du vet at du ikke er ansvarlig for din venn. Du kan støtte vedkommende, men vennen din har selv ansvar for sitt eget liv og å ta i mot hjelp. Har du noen du kan snakke med? Kanskje det hjelper å ha noen å dele dette med? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå