Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har et årsforbruk på ca. 30 000 kwh, men har prøvd å kutte ned forbruket. Det er vanskelig med tre barn i huset. Har dere noen forslag til hvor jeg kan finne en billigere strømavtale? Jeg har Norges Energi i dag og forrige regning var på 6000 kr... Jeg har tidligere brukt strompris.no, men de viser jo forrige måneds priser, og min erfaring er at avtalene der endres ofte.

Tusen takk på forhånd!!😊

Anonymkode: 82e69...075

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norges energi har prismatch . Bruk den aktivt . Feks mot agva vinterkampanje avtalen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde prøve smoroye.no. Jeg fikk veldig god hjelp fra de og en gratis rådgivningsamtale så jeg ble litt klokere på hvordan strøm fungerer😊

AnonymBruker
Skrevet
Hill83 skrev (1 minutt siden):

Norges energi har prismatch . Bruk den aktivt . Feks mot agva vinterkampanje avtalen 

Jeg så på den avtalen i går, men den skal jo øke til 199 øre nå om noen dager? Det er vel dyrere enn spotpris..?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Strompris.no viser også fastprisavtaler.

Anonymkode: 661c6...4f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Strompris.no viser også fastprisavtaler.

Sant. Tror du fastpris vil lønne seg å tegne nå som det er så dyrt da?

AnonymBruker
Skrevet
Fredrikke26 skrev (8 timer siden):

Nei, kjøper ikke fastpris eller binder renta når den er på der høyeste. Det gjør man når det er på det laveste. 

Anonymkode: 795f6...c56

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Fredrikke26 skrev (18 timer siden):

Nei, tror ikke det. Men det kan også hende at vi aldri ser billige strømpriser igjen heller. Det er en ny tid, og jeg tror billig strøm er en saga blott, desv.

Skrevet

30.000 er mye. Det som monner er nok å få barna til å forstå at dere må spare, og bruke mindre deler av huset.. altså slutte å bruke noen rom/områder, tidsstyre oppvarming osv

• Liker 2
Skrevet (endret)

Enkelt.

Bare finn deg et firma som selger en langvarig billig spotprisavtale, så slipper du å lete så lenge du er i garantiperioden for strømprisen.

Den siste tiden anbefaler jeg Elekt dersom du vil ha spotpris. Elekt tar 0 kr i fast månedsgebyr, allerede her er de billigere enn både TIbber og Motkraft. De tar kun betalt for spotprisen fra "strømbørsen" Nord Pool og 1 øre i påslag per kWh, og strømavtalen deres er garantert i to år. Siden Elekt kun skal ha en spotprisavtale for salg så er du altså garantert at etter to år så vil du ikke overføres til en dyr og dårlig strømavtale som ikke ligger offentlig ute for salg, som er vanlig praksis i "cowboy bransjen" for strøm...

Elekt er sertifisert av "Riktig strømhandel" som stiller veldig strenge krav fra leverandøren for at du skal kunne bli med, les mer om dette her: https://elekt.no/riktig-stromhandel

Endret av Pachka Sigaret
AnonymBruker
Skrevet

30000 er sinnsykt mye. Vi brukte under det selv da 5 av barna fortsatt bodde hjemme for et par år siden. 

Nå med 3 barn hjemme ligger vi på under 20 000.

Bor i enebolig fra 70-tallet.

Anonymkode: 1af69...23d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2022 den 15.01):

Jeg så på den avtalen i går, men den skal jo øke til 199 øre nå om noen dager? Det er vel dyrere enn spotpris..?

Det er for sent å bruke pris match nå . Norges energi slutter med dette . Såfremt du ikke har Norges energi nå og matcher med Agva sin avtale ikveld da den stiger imorgen . 
da får du 99 øre kw i januar 

AnonymBruker
Skrevet
Fredrikke26 skrev (På 5.1.2022 den 22.23):

Ja, det vil lønne seg om du ønsker forutsigbarhet.

Anonymkode: ec3ed...6c3

AnonymBruker
Skrevet
Pachka Sigaret skrev (På 7.1.2022 den 12.19):

Enkelt.

Bare finn deg et firma som selger en langvarig billig spotprisavtale, så slipper du å lete så lenge du er i garantiperioden for strømprisen.

Den siste tiden anbefaler jeg Elekt dersom du vil ha spotpris. Elekt tar 0 kr i fast månedsgebyr, allerede her er de billigere enn både TIbber og Motkraft. De tar kun betalt for spotprisen fra "strømbørsen" Nord Pool og 1 øre i påslag per kWh, og strømavtalen deres er garantert i to år. Siden Elekt kun skal ha en spotprisavtale for salg så er du altså garantert at etter to år så vil du ikke overføres til en dyr og dårlig strømavtale som ikke ligger offentlig ute for salg, som er vanlig praksis i "cowboy bransjen" for strøm...

Elekt er sertifisert av "Riktig strømhandel" som stiller veldig strenge krav fra leverandøren for at du skal kunne bli med, les mer om dette her: https://elekt.no/riktig-stromhandel

Riktig strømhandel, er noe enkeltpersoner har funnet på. Det er ikke en troverdig ordning.

Sjekk ut facebookgruppen "Prismatch Strøm". Grunnleggeren av denne gruppen er helt vanlig person, som står bak også verfiseringsordningen Riktig strømhandel. De har egen nettside som heter https://prismatchstrom.no/riktig-stromhandel/.

Grunnleggeren av facebookgruppen "Prismatch Strøm" tjener 100 kr for hver abonnent de verver til Elekt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke hoppe rundt å bytte strømleverandør hele tiden, derfor valgt fastpris når strømprisen er lav. Når strømprisen er ekstrem får jeg utbetalt penger istedet. Men det er opp til hver enkelt hvordan de vil ha det 

Anonymkode: 795f6...c56

AnonymBruker
Skrevet

30000 kWt er dobbelt så mye som oss fire i en 200 kvm bolig fra 1968. Vi varmer riktignok mye med ved og bor i milde Hordaland, men, du verden!

Unngå Agva, Norgesenergi, Fjordkraft - kjeltringer alle sammen. Med ny strømstøtte er det greit å gå tilbake til spotpris. Elekt, Motkraft, Tibber - et av disse fornuftige selskapene.

Men du må først og fremst gjøre noe med det spinnville forbruket ditt.

Anonymkode: 60f0d...9bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

30000 kWt er dobbelt så mye som oss fire i en 200 kvm bolig fra 1968. Vi varmer riktignok mye med ved og bor i milde Hordaland, men, du verden!

Unngå Agva, Norgesenergi, Fjordkraft - kjeltringer alle sammen. Med ny strømstøtte er det greit å gå tilbake til spotpris. Elekt, Motkraft, Tibber - et av disse fornuftige selskapene.

Men du må først og fremst gjøre noe med det spinnville forbruket ditt.

Anonymkode: 60f0d...9bc

Vil heller anbefale LOS, om man har lavt forbruk og er Coop medlem.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Riktig strømhandel, er noe enkeltpersoner har funnet på. Det er ikke en troverdig ordning.

Sjekk ut facebookgruppen "Prismatch Strøm". Grunnleggeren av denne gruppen er helt vanlig person, som står bak også verfiseringsordningen Riktig strømhandel. De har egen nettside som heter https://prismatchstrom.no/riktig-stromhandel/.

Grunnleggeren av facebookgruppen "Prismatch Strøm" tjener 100 kr for hver abonnent de verver til Elekt.

Ja, jeg forstår det.

Men de kravene som ble stilt var veldig gode og tillitsfulle.

Hvorfor skal du sjekke ut facebook-gruppen? Du hat jo fått firmaet de har sertifisert, ergo så trenger du ikke å gå inn i gruppen.

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Betalte 123 øre kWh på siste regninga jeg fikk. Norges energi. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vil heller anbefale LOS, om man har lavt forbruk og er Coop medlem.

Enig i denne. Kwh for kwh er LOS med Coop-avtale litt billigere enn f.eks. Tibber. Med mitt forbruk snakker vi om en femtilapp eller så i måneden, så det er ikke snakk om store penger. Der du evt. kan tjene inn ekstra på Tibber er om du benytter deg av den smarte strømstyringen deres, slik at selve forbruket reduseres mer enn du klarer å justere selv. 

Jeg har akkurat byttet til Tibber selv, før jeg ble klar over Coop-avtalen hos LOS. Avtalen har ikke trådt i kraft enda, så jeg vet ikke hvor god effekt jeg får av strømstyringen deres i praksis. Får jeg ikke uttelling på forbruket kommer jeg til å bytte til LOS/Coop. 

Anonymkode: 783fe...190

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...