AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #101 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har enda ikke fått med deg at du befinner deg på alternativforumet? Presenterer ingenting som sannhet. Som du selv skrev, så er det eneste argumentet mitt hva jeg "føler/tror"👍 Anonymkode: 48361...b29 Jo du presenterer det som fakta. Om du mente noe annet, så skriv det istede. Ikke slik som "planter har også garantert chakra" (Ikke et perfekt sitat, men du vet hvilket jeg siktet til) Anonymkode: d7430...39d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #102 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har enda ikke fått med deg at du befinner deg på alternativforumet? Presenterer ingenting som sannhet. Som du selv skrev, så er det eneste argumentet mitt hva jeg "føler/tror"👍 Anonymkode: 48361...b29 Hvilket forum jeg befinner meg på er irrelevant. Jeg kommenterte kun dit innlegg alene. Ingen sammenheng med forumet. Fakta er fortsatt fakta og antagelser er fortsatt antagelser. Uansett hvor man befinner seg. Anonymkode: d7430...39d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #103 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo du presenterer det som fakta. Om du mente noe annet, så skriv det istede. Ikke slik som "planter har også garantert chakra" (Ikke et perfekt sitat, men du vet hvilket jeg siktet til) Anonymkode: d7430...39d Aha, du skrev tidligere at jeg kun argumenterer ut i fra hva jeg "føler og tror". Og nå er det galt at jeg skriver som det er fakta? Hva er det riktige at jeg gjør da for at du skal bli fornøyd her? Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #104 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Aha, du skrev tidligere at jeg kun argumenterer ut i fra hva jeg "føler og tror". Og nå er det galt at jeg skriver som det er fakta? Hva er det riktige at jeg gjør da for at du skal bli fornøyd her? Anonymkode: 48361...b29 Å presentere noe som fakta er ikke det samme som et argument. Skal du kverulere... Gjør det rett. Anonymkode: d7430...39d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #105 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Her er det mye jeg ikke skjønner. Vi vet at dyr og mennesker har chakraer fordi... vi dør av alderdom..? Kan du forklare sammenhengen? Om vi på ett eller annet vis ikke hadd dødd av alderdom - hadde vi da ikke hatt chakraer og energier? Jeg har studert religion (deriblant hinduisme og buddhisme) på universitet, jeg har drevet med yoga, jeg har vært i India. Jeg er langtfra noen ekspert, men mener jeg har et ok kunnskapsnivå. Såvidt jeg vet finnes det ikke noen faktiske observasjoner til å backe opp eksistensen av disse 7 chakraene? Hva om jeg påstod at jeg gjennom årevis med meditasjon hadde oppdaget en 8. chakra? Hadde du trodd på meg? Hvorfor/Hvorfor ikke? Anonymkode: 9b51f...f19 Veldig rart at du ikke vet mer om dette hvis det du sier stemmer og at du har et ok kunnskapsnivå. Jeg sitter selvfølgelig ikke med noen fasit, men svarer kun ut i fra det jeg har satt meg inn i hittil. Det finnes riktignok ikke noen observasjoner rundt dette, men synes likevel det er interessant. Det sier seg vel selv at hvis det er tilfelle at vi mennesker har chakraer, så har også dyr og planter som andre levende organismer det. Brukte sammenligningen med at planter visner fordi det blir det samme som når vi mennesker og dyr er døende. Når vi er døende, så går chakraene ut av kroppen. Vi hadde også hatt chakraer/energier om vi hadde dødd en brå død i f.eks ulykke og ikke gradvis som ved sykdom eller alderdom, men da hadde denne prosessen gått fortere. Anonymkode: 48361...b29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #106 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Å presentere noe som fakta er ikke det samme som et argument. Skal du kverulere... Gjør det rett. Anonymkode: d7430...39d Hvem er det som kverulerer her? Og jeg er faktisk ikke interessert i å diskutere mer med deg. Du er ikke åpen for noe av dette, og skjønner overhodet ikke at du gidder å bruke mer av energien din på det. Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #107 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem er det som kverulerer her? Og jeg er faktisk ikke interessert i å diskutere mer med deg. Du er ikke åpen for noe av dette, og skjønner overhodet ikke at du gidder å bruke mer av energien din på det. Anonymkode: 48361...b29 Jeg er ikke åpen? Du har ikke forsøkt å forklare engang. Jeg har spurt deg flere spørsmål som du bare har ignorert. For eks: hva mener du med energi i denne sammenhengen? Er det den samme som tidligere eller bruker du den nå slik vi bruker det metaforisk i dagligtalen? Anonymkode: d7430...39d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #108 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke åpen? Du har ikke forsøkt å forklare engang. Jeg har spurt deg flere spørsmål som du bare har ignorert. For eks: hva mener du med energi i denne sammenhengen? Er det den samme som tidligere eller bruker du den nå slik vi bruker det metaforisk i dagligtalen? Anonymkode: d7430...39d Har ikke sett at du har stilt et eneste spørsmål de siste timene, bortsett fra det vitenskapelige rundt kinetisk energi. Har nå etter det i flere innlegg prøvd å forklare med energi i denne sammenhengen. Har også lagt ut en video. Det eneste du da svarer med er å kritisere meg for at jeg skriver som det er fakta. Nei, vet du hva, nå begynner jeg å bli sliten. Synes ihvertfall det var artig at jeg klarte å lage en 6 siders tråd her på alternativforumet på under 1 dag, og at det skulle vekke sånn interesse. Selv om den var negativ. Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #109 Del Skrevet 5. januar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig rart at du ikke vet mer om dette hvis det du sier stemmer og at du har et ok kunnskapsnivå. Ja, kanskje det er rart? Jeg har kunnskap om chakraer, på samme måte som jeg som har kunnskap om hekser, okkultisme, og norrøne guder, blant annet. Det vil si, jeg kan ha kunnskap om noe - uten at jeg selv tror på det, eller ser at noen faktisk fremmer en logisk og observerbar måte chakraer, hekser, okkultisme og norrøne guder skulle fungere på. 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sitter selvfølgelig ikke med noen fasit, men svarer kun ut i fra det jeg har satt meg inn i hittil. Det finnes riktignok ikke noen observasjoner rundt dette, men synes likevel det er interessant. Flott! Jeg synes også dette - og mye annet - er interessant, selv om jeg ikke tror på det. 11 minutter siden, AnonymBruker said: Det sier seg vel selv at hvis det er tilfelle at vi mennesker har chakraer, så har også dyr og planter som andre levende organismer det. Brukte sammenligningen med at planter visner fordi det blir det samme som når vi mennesker og dyr er døende. Når vi er døende, så går chakraene ut av kroppen. Hmm, jeg er forsiktig med å anta at noe "sier seg selv" - nettopp fordi jeg ikke kan vite hva du tenker og argumenterer for. Men flott, da har vi avklart at alle (?) levende organismer (visstnok) har chakraer. På hvilken måte spiller det noen rolle at en maur eller en løvetann har chakraer? Og hvordan kan vi enten a) vite dette, eller b) finne utav om maur eller løvetann faktisk har chakraer? 14 minutter siden, AnonymBruker said: Vi hadde også hatt chakraer/energier om vi hadde dødd en brå død i f.eks ulykke og ikke gradvis som ved sykdom eller alderdom, men da hadde denne prosessen gått fortere. Kan du forklare dette mer, og hvorfor måten vi dør på er relevant? Jeg spør også igjen: Hva om jeg påstod at jeg gjennom årevis med meditasjon hadde oppdaget en 8. chakra? Hadde du trodd på meg? Hvorfor/Hvorfor ikke? Anonymkode: 9b51f...f19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #110 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke sett at du har stilt et eneste spørsmål de siste timene, bortsett fra det vitenskapelige rundt kinetisk energi. Har nå etter det i flere innlegg prøvd å forklare med energi i denne sammenhengen. Har også lagt ut en video. Det eneste du da svarer med er å kritisere meg for at jeg skriver som det er fakta. Nei, vet du hva, nå begynner jeg å bli sliten. Synes ihvertfall det var artig at jeg klarte å lage en 6 siders tråd her på alternativforumet på under 1 dag, og at det skulle vekke sånn interesse. Selv om den var negativ. Anonymkode: 48361...b29 *forklare hva jeg mener med energi* skulle det stå. Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #111 Del Skrevet 5. januar 2022 Ts, det er ikke noe poeng å diskutere med de som kverulerer og som ikke er åpen for disse temaene. Dessverre så blir interessante tråder som dette ødelagt gang på gang av kverulanter, og jeg mistenker at det kveruleres bare for kveruleringens skyld. Det er fullstendig bortkastet energi, samtidig som de som virkelig ønsker å diskutere disse temaene forsvinner fra tråden. Bare ikke gi kverulanter oppmerksomhet😊 Anonymkode: d90a8...9e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #112 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har ikke sett at du har stilt et eneste spørsmål de siste timene, bortsett fra det vitenskapelige rundt kinetisk energi. Har nå etter det i flere innlegg prøvd å forklare med energi i denne sammenhengen. Har også lagt ut en video. Det eneste du da svarer med er å kritisere meg for at jeg skriver som det er fakta. Nei, vet du hva, nå begynner jeg å bli sliten. Synes ihvertfall det var artig at jeg klarte å lage en 6 siders tråd her på alternativforumet på under 1 dag, og at det skulle vekke sånn interesse. Selv om den var negativ. Anonymkode: 48361...b29 Du postet et bilde/kart over chakraer. Jeg spurte: "Hvordan kan man vite at dette stemmer?" Ja jeg mener det er mer enn bare kritikkverdi og presentere pseoduvitenskap/antagelser som en sannhet/fakta. Anonymkode: d7430...39d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #113 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts, det er ikke noe poeng å diskutere med de som kverulerer og som ikke er åpen for disse temaene. Dessverre så blir interessante tråder som dette ødelagt gang på gang av kverulanter, og jeg mistenker at det kveruleres bare for kveruleringens skyld. Det er fullstendig bortkastet energi, samtidig som de som virkelig ønsker å diskutere disse temaene forsvinner fra tråden. Bare ikke gi kverulanter oppmerksomhet😊 Anonymkode: d90a8...9e2 Kan du definere "å kverulere" for meg? Jeg og andre her diskuterer gjerne, men da må det første presenteres noe som faktisk kan diskuteres. Anonymkode: d7430...39d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #114 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, kanskje det er rart? Jeg har kunnskap om chakraer, på samme måte som jeg som har kunnskap om hekser, okkultisme, og norrøne guder, blant annet. Det vil si, jeg kan ha kunnskap om noe - uten at jeg selv tror på det, eller ser at noen faktisk fremmer en logisk og observerbar måte chakraer, hekser, okkultisme og norrøne guder skulle fungere på. Flott! Jeg synes også dette - og mye annet - er interessant, selv om jeg ikke tror på det. Hmm, jeg er forsiktig med å anta at noe "sier seg selv" - nettopp fordi jeg ikke kan vite hva du tenker og argumenterer for. Men flott, da har vi avklart at alle (?) levende organismer (visstnok) har chakraer. På hvilken måte spiller det noen rolle at en maur eller en løvetann har chakraer? Og hvordan kan vi enten a) vite dette, eller b) finne utav om maur eller løvetann faktisk har chakraer? Kan du forklare dette mer, og hvorfor måten vi dør på er relevant? Jeg spør også igjen: Hva om jeg påstod at jeg gjennom årevis med meditasjon hadde oppdaget en 8. chakra? Hadde du trodd på meg? Hvorfor/Hvorfor ikke? Anonymkode: 9b51f...f19 Skal prøve å forklare så godt det lar seg gjøre. Litt tungt tema å formulere skriftlig selv om det sitter i hodet. Trodde det var du som spurte om dyr og planter også hadde chakraer, derfor jeg nevnte det i innlegget. Ikke at det spiller så stor rolle om en maur eller løvetann har det😊 Vi kan jo ikke vite noe sikkert om de har det, men kan gå ut i fra det siden det er levende organismer slik som oss. Tenker at måten vi dør på er relevant fordi under dødsprosessen så går chakraene ut av kroppen én etter én, og vil påvirke kroppen deretter. Har du sett videoen jeg la ut her tidligere? Synes han forklarer det ganske bra. Når du nevner 8. chakra, så er det visst noe rundt det også. Men da kommer vi over i kraften av vårt høyere jeg. Og ikke de grunnleggende som vi alle har i dette livet. Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #115 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ts, det er ikke noe poeng å diskutere med de som kverulerer og som ikke er åpen for disse temaene. Dessverre så blir interessante tråder som dette ødelagt gang på gang av kverulanter, og jeg mistenker at det kveruleres bare for kveruleringens skyld. Det er fullstendig bortkastet energi, samtidig som de som virkelig ønsker å diskutere disse temaene forsvinner fra tråden. Bare ikke gi kverulanter oppmerksomhet😊 Anonymkode: d90a8...9e2 Helt enig med deg. Takk for det😊 Orker ikke å svare sånne mer nei. Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #116 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må du ha det så detaljert? Kinetisk energi er i fysikken den energi som er knyttet til et legemes bevegelse, derav ofte kalt for bevegelsesenergi Og med det så håper jeg at avsporing i denne tråden stopper, og at dere heller kan gå inn på vitenskapsforumet å opprette en tråd om kinetisk energi eller andre vitenskapelige ting der. Anonymkode: 48361...b29 Feil igjen, kinetisk energi er ikke knyttet til et legemes bevegelse på den måten du tror. Det er et resultat av legemets hastighet og masse, den matematiske formelen ser slik ut. Definisjonen på et legeme er heller ikke avgrenset til en menneskekropp, legeme i fysikken er en bestemt mengde materie. Dette er faktisk ikke en avsporing så lenge det brukes vitenskapelige begreper om ting som ikke har noe som helst med vitenskap å gjøre, du kan ikke dra begreper som kinetisk energi opp av hatten i denne sammenhengen og forvente at folk skal ta det for god fisk. Anonymkode: 92b5b...0e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #117 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Feil igjen, kinetisk energi er ikke knyttet til et legemes bevegelse på den måten du tror. Det er et resultat av legemets hastighet og masse, den matematiske formelen ser slik ut. Definisjonen på et legeme er heller ikke avgrenset til en menneskekropp, legeme i fysikken er en bestemt mengde materie. Dette er faktisk ikke en avsporing så lenge det brukes vitenskapelige begreper om ting som ikke har noe som helst med vitenskap å gjøre, du kan ikke dra begreper som kinetisk energi opp av hatten i denne sammenhengen og forvente at folk skal ta det for god fisk. Anonymkode: 92b5b...0e5 Ok. Nei, jeg skulle aldri nevnt det ordet en eneste gang. Selv om det var mitt klønete svar på et spørsmål om hva slags energi som fører til bevegelse, og ikke for å dra det inn i det alternative. Og når man da har forklart det og det fortsatt terpes på da blir det en avsporing. God natt. Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 6. januar 2022 #118 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du postet et bilde/kart over chakraer. Jeg spurte: "Hvordan kan man vite at dette stemmer?" Ja jeg mener det er mer enn bare kritikkverdi og presentere pseoduvitenskap/antagelser som en sannhet/fakta. Anonymkode: d7430...39d Chakraene faller vel inn under religion, ikke pseudovitenskap. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #119 Del Skrevet 6. januar 2022 Jeg vet at jeg har chakra og hvordan jeg skal bruke dem for å balansere meg selv. Forstår at det kan være veldig vanskelig for folk som ikke har evner til å sette seg ned for å utforske seg selv. Det finns masse god forskning på mange av de alternative temaene, blant annet hvordan lydvibrasjoner påvirker celler positivt (noe som aktivt brukes i "alternative" miljøer, og blant andre Lili Bendriss under klangmedistasjon, trommer og andre typer av lyder). Så kan man jo selv bestemme om man vil legge inn det spirituelle. Og nå med internett, fallerer hele argumentet «folk tjener masse penger på svake folk», og i mange mange år har folk samlet seg helt gratis for å lære hverandre teknikker og metoder. I denne artikkelen kan du lese om de samme metoder som det "alternative" miljøet har brukt i flere tusen år, med og uten det spirituelle aspektet: https://www.nrk.no/innlandet/xl/med-pustemusikk-og-pusteklinikk-laerer-dei-andre-a-puste-1.14815855 Forskjellen her er at så lenge du er operasanger kan du ta flere tusen kroner for det, men gjør du det samme med en klangskål blir du stemplet som en svindler. Anonymkode: b37f5...5bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjentkjendis Skrevet 6. januar 2022 #120 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vet at jeg har chakra og hvordan jeg skal bruke dem for å balansere meg selv. Forstår at det kan være veldig vanskelig for folk som ikke har evner til å sette seg ned for å utforske seg selv. Så bra. Jeg brukte chakra til beskyttelse mot Korona, og alt mulig sykdom - virker perfekt, jeg ble sterkere enn noensinne før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå